Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 8 Sayfa Aralığı: 3593 - 3608 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.46274 İndeks Tarihi: 16-05-2021

Propagandanın Değişen Görünümü

Öz:
Yaşanan küreselleşme süreci içinde bilimsel hayatın değişime uğrayan birçok yönü, kitle hareketleri vepropagandayı da kapsayarak yeni fikirlerin ortaya çıkmasına ve yeni çalışma alanlarının gözlemlenmesine yolaçmıştır. Bu çalışmada literatür taraması yolu ile kitle hareketleri ve propagandanın tarihsel gelişim sürecindekiizi sürülmeye çalışılarak, kitle hareketleri ve propagandanın niteliklerinde meydana gelen ve değişengörünümlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Günümüzde kitle hareketleri, ağırlıkla kitle eylemlerinedönüşerek toplumsal yaşama yansımaktadır. Bu bağlamda kitlelere yönelik oluşturulan propagandanınbilinçaltı mesajlar yolu ile yapılmaya başlanması, bu değişen görünümün odak noktasını oluşturmaktadır.Sosyolojinin ise antropolojik araştırma kökenli karakteri, kültürel anlam kodlarını ve bilinçaltı mesajları önemlibir hale getirmektedir. Ayrıca kitle hareketleri ve propagandanın sosyolojide ayrı bir uzmanlık konusu halinegelmesi ve propagandanın günümüze kadar olan tarihsel süreci incelendiğinde, bir toplumu tanımlayabilmekiçin kullanılan kriterlerden birçoğunu ihtiva eder nitelikte olması, kitlelerin çok boyutlu niteliğini de gözlerönüne sermektedir. Çok boyutlu ve disiplinler arası çalışmalar, kitle hareketleri ve propagandayı, insanı anlamave nöro bilim kapsamında, nöro sosyoloji, nöro ekonomi, nöro politika ve nöro iletişim gibi yeni çalışmaalanlarının konuları haline getirmektedir. Bu bağlamda dijital toplum ve akıllı birey çağrısı daha anlamlı halegelmektedir. Hızla yaşanan teknolojik değişmelerin ortaya koyacağı dijital toplum ve akıllı bireyler, kitlelerinsoru sormadan ve sorgulamadan kabul etme özelliğinin gelecek yıllarda etkisinin azalmasına ve dünyasavaşlarından bu yana sistemli bir şekilde kullanılan propagandanın da bugün olduğu gibi görünümünün veniteliğinin değişmesine neden olacaktır
Anahtar Kelime:

The Changing Appearance of Propaganda

Öz:
During the globalization process, many aspects of scientific life that have changed, including mass movements and propaganda, have led to the emergence of new ideas and the observation of new fields of study. In this study, it is aimed to reveal the emerging and changing aspects of mass movements and propaganda in their characteristics by trying to trace mass movements and propaganda in the historical development process by means of literature review. Today, mass movements turn into mass actions and reflect on social life. In this context, the focal point of this changing perspective is that the propaganda created for the masses is started to be made with subconscious messages. The character of sociology based on anthropological research makes cultural meaning codes and subconscious messages important. In addition, the fact that mass movements and propaganda have become a separate subject of expertise in sociology, and when the historical process of propaganda until today is examined, it includes many of the criteria used to define a society, revealing the multidimensional character of the masses. Multidimensional and interdisciplinary studies make mass movements and propaganda the subjects of new study fields such as neuro sociology, neuro economics, neuro politics and neuro communication within the scope of human understanding and neuroscience. In this context, the digital society and smart individual call becomes more meaningful. The digital society and smart individuals, which will be put forward by the rapid technological changes, will reduce the effect of the acceptance of the masses without asking and questioning in the coming years and the propaganda, which has been used systematically since the world wars, will change its appearance and quality as it is today.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Köktürk G (2020). Propagandanın Değişen Görünümü. , 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
Chicago Köktürk Gökhan V. Propagandanın Değişen Görünümü. (2020): 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
MLA Köktürk Gökhan V. Propagandanın Değişen Görünümü. , 2020, ss.3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
AMA Köktürk G Propagandanın Değişen Görünümü. . 2020; 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
Vancouver Köktürk G Propagandanın Değişen Görünümü. . 2020; 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
IEEE Köktürk G "Propagandanın Değişen Görünümü." , ss.3593 - 3608, 2020. 10.7827/TurkishStudies.46274
ISNAD Köktürk, Gökhan V.. "Propagandanın Değişen Görünümü". (2020), 3593-3608. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.46274
APA Köktürk G (2020). Propagandanın Değişen Görünümü. Turkish Studies (Elektronik), 15(8), 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
Chicago Köktürk Gökhan V. Propagandanın Değişen Görünümü. Turkish Studies (Elektronik) 15, no.8 (2020): 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
MLA Köktürk Gökhan V. Propagandanın Değişen Görünümü. Turkish Studies (Elektronik), vol.15, no.8, 2020, ss.3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
AMA Köktürk G Propagandanın Değişen Görünümü. Turkish Studies (Elektronik). 2020; 15(8): 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
Vancouver Köktürk G Propagandanın Değişen Görünümü. Turkish Studies (Elektronik). 2020; 15(8): 3593 - 3608. 10.7827/TurkishStudies.46274
IEEE Köktürk G "Propagandanın Değişen Görünümü." Turkish Studies (Elektronik), 15, ss.3593 - 3608, 2020. 10.7827/TurkishStudies.46274
ISNAD Köktürk, Gökhan V.. "Propagandanın Değişen Görünümü". Turkish Studies (Elektronik) 15/8 (2020), 3593-3608. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.46274