Yıl: 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 17 - 22 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.34087/cbusbed. 748244 İndeks Tarihi: 17-05-2021

Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki

Öz:
Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile akademiköz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma kesitsel tipte tasarlanmıştır. Çalışma, Eylül 2017-Haziran 2018 tarihleri arasındaTürkiye'deki bir üniversitenin hemşirelik bölümündeki 570 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veriler, Öğrenci BilgiFormu, Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BATÖ) ve Akademik Öz-yeterlik Ölçeği (AÖÖ) kullanılaraktoplanmıştır.Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin ortalama BATÖ skoru 91.63 ± 13.85’dir. Öğrencilerin ortalama AÖÖ puanı19.11 ± 3.76’dır. Öğrencilerin toplam BATÖ ile AÖÖ puan ortalamaları arasında pozitif iyi derecede korelasyonsaptanmıştır (r = 0.416, p = 0.001).Sonuç: Çalışmamız hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının ve akademik öz-yeterlikdüzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, çalışmada bilimsel araştırmaya yönelik olumlu tutum ileakademik öz-yeterlik düzeyi arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

The Relationship Between the Nursing Students’ Attitudes Toward Scientific Research and Their Levels of Academic Self-Efficacy

Öz:
Objective: The purpose of this study was investigated the relationship between the nursing students’ attitudes toward scientific research and their levels of academic self-efficacy. Materials and Methods: This study was designed a cross-sectional type. The study was conducted with 570 the students in the nursing department of a university in the Turkey between September 2017-June 2018. Data were collected using a Student Information Form, the Attitude Toward Scientific Research Scale (ATSRS), and the Academic Self-Efficacy Scale (ASES). Results: The nursing students’ mean ATSRS score was 91.63 ± 13.85. The mean ASES score of the students was 19.11 ± 3.76. Moderate positive correlations were detected between mean total ASES score and mean total ATSRS score in students (r=0.416, p=0.001). Conclusion: Our study showed that nursing students have an overall positive attitude toward scientific research and high academic self-efficacy levels. Moreover, we found a positive correlation between positive attitude toward scientific research and level of academic self-efficacy.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Aktaş D, SANÇAR B (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. , 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
Chicago Aktaş Demet,SANÇAR Behire Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. (2021): 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
MLA Aktaş Demet,SANÇAR Behire Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. , 2021, ss.17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
AMA Aktaş D,SANÇAR B Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. . 2021; 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
Vancouver Aktaş D,SANÇAR B Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. . 2021; 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
IEEE Aktaş D,SANÇAR B "Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki." , ss.17 - 22, 2021. 10.34087/cbusbed. 748244
ISNAD Aktaş, Demet - SANÇAR, Behire. "Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki". (2021), 17-22. https://doi.org/10.34087/cbusbed. 748244
APA Aktaş D, SANÇAR B (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
Chicago Aktaş Demet,SANÇAR Behire Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8, no.1 (2021): 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
MLA Aktaş Demet,SANÇAR Behire Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.8, no.1, 2021, ss.17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
AMA Aktaş D,SANÇAR B Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2021; 8(1): 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
Vancouver Aktaş D,SANÇAR B Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2021; 8(1): 17 - 22. 10.34087/cbusbed. 748244
IEEE Aktaş D,SANÇAR B "Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki." Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8, ss.17 - 22, 2021. 10.34087/cbusbed. 748244
ISNAD Aktaş, Demet - SANÇAR, Behire. "Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ve Akademik Öz-Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki". Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8/1 (2021), 17-22. https://doi.org/10.34087/cbusbed. 748244