Yıl: 2021 Cilt: 20 Sayı: 78 Sayfa Aralığı: 1204 - 1224 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.812816 İndeks Tarihi: 19-05-2021

MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ

Öz:
Türkiye‟de turizm sektörüne, hem Türkiye‟nin hem sahip olduğu turizm potansiyelini daha etkin olarak hayatageçirebilmek hem de turizm kaynaklı gelir düzeyini artırabilmek için, alternatif turizm çeşitlerine giderek dahafazla önem verdiği gözlenmektedir. Diğer turizm çeşitleriyle karşılaştırıldığında, bu bağlamda özellikle mutfakturizminin daha fazla dikkat çektiği ifade edilebilir. Dolayısıyla, bu çalışmada zengin bir yiyecek-içecekkültürüne sahip olan Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerindeki mutfak turizmi hedef pazarlarının çokkriterli karar verme yöntemi kullanılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Adana, Şanlıurfa, Gaziantepve Hatay olası hedef pazarlar olarak seçilmiş ve araştırmacılar tarafından, uzmanların da yardımı alınarak 22temel kriter oluşturulmuştur. Her bir olası hedef pazar için bu kriterler, Entropy yöntemi kullanılarak önemderecelerine göre ağırlıklandırılmıştır. Söz konusu alternatiflerin önem derecelerinin güvenilir biçimdedeğerlendirilebilmesi için VIKOR Yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, Adana‟nın mutfakturizminde öncelikli bir hedef pazar olarak tercih edilebileceğini göstermiştir
Anahtar Kelime:

DETERMINING THE CULINARY TOURISM TARGET MARKETS THROUGH MULTICRITERIA DECISION MAKING METHOD

Öz:
In Turkey, it is observed that alternative tourism types are increasingly gained more importance to both generate the tourism potential more effectively and proliferate the tourism-related income. When compared to other tourism types, it can be emphasized that the culinary tourism particularly attracts more attention in this context. Therefore, the current study aimsto determine the culinary tourism target markets in the Mediterranean and Southeastern Anatolia Regions, which have rich food and beverage culture, by using the multi-criteria decision making method. In the study, Adana, Şanlıurfa, Gaziantep, and Hatay were chosen as probable target markets. The researchers created 22 major criteria by consulting to the specialists. For each probable target market, these criteria were weighted according to their degrees of importance by utilizing the Entropy method. In order to reliably evaluate the mentioned degrees of importance, VIKOR Method was used. The results showed that Adana could be preferred as a primary target market for culinary tourism.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Eş A, eren d (2021). MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. , 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
Chicago Eş Abdulhamit,eren dilek MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. (2021): 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
MLA Eş Abdulhamit,eren dilek MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. , 2021, ss.1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
AMA Eş A,eren d MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. . 2021; 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
Vancouver Eş A,eren d MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. . 2021; 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
IEEE Eş A,eren d "MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ." , ss.1204 - 1224, 2021. 10.17755/esosder.812816
ISNAD Eş, Abdulhamit - eren, dilek. "MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ". (2021), 1204-1224. https://doi.org/10.17755/esosder.812816
APA Eş A, eren d (2021). MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 20(78), 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
Chicago Eş Abdulhamit,eren dilek MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 20, no.78 (2021): 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
MLA Eş Abdulhamit,eren dilek MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.20, no.78, 2021, ss.1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
AMA Eş A,eren d MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2021; 20(78): 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
Vancouver Eş A,eren d MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2021; 20(78): 1204 - 1224. 10.17755/esosder.812816
IEEE Eş A,eren d "MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 20, ss.1204 - 1224, 2021. 10.17755/esosder.812816
ISNAD Eş, Abdulhamit - eren, dilek. "MUTFAK TURİZMİ HEDEF PAZARLARININ ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMİYLE BELİRLENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 20/78 (2021), 1204-1224. https://doi.org/10.17755/esosder.812816