COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 279 - 287 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37696/nkmj.751961 İndeks Tarihi: 19-05-2021
COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
Öz: Amaç: Bu çalışmada Aralık 2019’dan beri tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını sonrası geçilen uzaktan eğitim sisteminin avantajları ve dezavantajlarının incelenmesi amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Özellikle uygulamalı eğitimin önemli bir yer tuttuğu Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 308 ön lisans öğrencisi tarafından cevaplandırılan anket çalışması faktör analizi ile incelenmiştir. Genel bilgiler ile faktörler arası farklılıklar non-parametrik testler ile, faktörler arası ilişkiler ise korelasyon analizi ile araştırılmıştır.Bulgular: Katılım gösteren öğrencilerin %84,4’ü (n:260) kadın, %15,6’sı (n: 48) erkekti. Uygulanan anketin güvenilirliğini ölçmek amacıyla hesaplanan Cronbach alpha katsayısı 0,894, Kaiser-Mayer-Olkin ölçütü 0,906 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler neticesinde bölüm değişkeni ile uzaktan eğitim algıları (p=0,02) arasında, cinsiyet değişkeni ile ders takibi arasında (p=0,039) anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Yaş grupları (p=0,401), sınıf düzeyi (p=0,074) ve cinsiyet (p=0,847) ile uzaktan eğitim algısı arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Uzaktan eğitimde sistem ve alt yapı faktörü ile uzaktan eğitim algısı arasında ise orta düzeyde pozitifyönlü anlamlı ilişki bulunmuştur (r=0,516, p<0,01).Sonuç: Öğrencilerin uzaktan eğitim memnuniyetlerini etkileyen faktörler değişmekle beraber genel memnuniyet oranı yüksek bulunmuştur fakat uygulamalı eğitim verimliliği açısından öğrenciler yüz yüze eğitimi tercih etmektedirler.
Anahtar Kelime: The Effect of Covid-19 Outbreak on Education of Health Science Students: Example of Tekirdağ Namik Kemal University Health Services Vocational
Öz: Aim: The study aims to investigate the advantages and disadvantages of the distance education system, which has become widespread after the coronavirus outbreak that has been affecting the world since December 2019. Materials and Methods: The questionnaire was filled in by 308 two-year degree students from Tekirdağ Namık Kemal University Health Services Vocational School of Higher Education that is mostly based on applied education. The questionnaire was analyzed by factor analysis. General information and differences between factors were investigated by non-parametric tests, and relationships between factors were analyzed by correlation analysis.Results: 84.4% (n: 260) of the participants were female and 15.6% (n: 48) were male. The Cronbach alpha coefficient calculated to measure the reliability of the applied questionnaire was 0,894 and the Kaiser-Mayer-Olkin criterion was 0,906. The results show that there are significant differences between the department variable and the perception of distance education (p=0,02), and between the gender variable and the follow-up of the course (p=0,039). There was no significant difference between age groups (p=0,401), grade level (p=0,074), gender (0,847) and distance learning perception. There was a significant positive correlation between distance education system and infrastructure factor and distance education perception (r=0,516, p<0,01).Conclusion: Although the factors affecting students' distance education satisfaction vary, general satisfaction is high, but students prefer face to face education in terms of applied education efficiency.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Çalışkan T, Akgöz S. Sağlık Yüksek Okulu Öğrencilerini Mesleki Yaşama Hazırlamada Yıl İçi ve Yaz Stajlarının Katkısı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2005;31(1): 9-13
- 2. Gökdoğan O, Sarıgöz O. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mesleki Uygulama Dersi İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Journal of Life Sciences. 2012; 1(1): 191-1100
- 3. Deperlioğlu Ö, Yıldırım R. Mesleki Eğitimin Uzaktan Eğitim ile Desteklenmesi ve Örnek Uygulama. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi. 2009; 1:1-70
- 4. Günter T, Özel Güneş E, Ofluoğlu Demir E. Türkiye’deki Meslek Yüksekokullarında Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2012; 2(1): 54-62
- 5. https://tr.wikipedia.org/wiki/Salgınlar_listesi
- 6. Wang W, Tang J, Wei F. Updated understanding of the outbreak of 2019 novel coronavirus (2019-nCoV) in Wuhan, China. J. Med. Virol. (2020); 92 (4): 441-7
- 7. Zhong R. The Coronavirus Exposes Educati¬on’s Digital Divide. Erişim: https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/chinaschools-coronavirus.html. Erişim tarihi 01.06.2020
- 8. Halk sağlığı uzmanları derneği (HASUDER) yeni koronavirüs (COVID-19) haber postası. Erişim adresi: https://hasuder.org.tr/, Erişim tarihi:03.06.2020.
- 9. Halk sağlığı uzmanları derneği(HASUDER), İnfografikler. Erişim adresi: https://korona.hasuder.org.tr/infografiler/Erişim tarihi:03.06.2020.
- 10. Arat T, Bakan Ö. Uzaktan Eğitim Ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Der¬gisi. 2011; 365, 14(1-2): 363-374.
- 11. Eygü H, Karaman S. Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 3(1): 36-59.
- 12. Çağıltay, K. Uzaktan eğitim: Başarıya giden yol teknolojide mi yoksa pedagojide mi. http://www.teknoturk.org/yazilar/UzaktanEğitim.html Erişim tarihi: 07.04.2002.
- 13. Dinçer S. Bilgisayar Destekli Eğitim Ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. 2006; Akademik Bilişim konferansı, Denizli
- 14. Işık S, Duman K, Korkmaz A. Türkiye Ekonomisinde Finansal Krizler: Bir Faktör Analizi Uygulaması. D.E.Ü. İ.İ.B.F.Dergisi. 2004; 19(1):45-69
- 15. Tavşancıl E. Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2014; 51.
- 16. Çelik Ş. Türkiye’de İllerin Bitkisel Üretiminin Faktör Analizi İle İncelenmesi. YYÜ TAR BİL DERG. 2012; 22(2): 69-76
- 17. Başar A, Oktay E. Uygulamalı İstatistik (2. Baskı). Erzurum: Aktif Yayınevi, 2004; 103.
- 18. Altıparmak, M, Kurt İD, Kapıdere M. E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XI. Akademik Bilişim Kongresi. 2011
- 19. Balıkçıoğlu N, Çınar D, Işın NN. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Âşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2019;20(1)
- 20. Kaba A, Güneş A, Altınbaş T. E-Öğrenmede Destek Hizmetlerinin Öğrenen Memnuniyetine Etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi.2012; 3(2)
- 21. Telli Yamamoto G, Altun D. Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2020; 3 (1): 25-3.
APA | TERZİ D, AKALIN R, ERDAL B (2020). COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. , 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
Chicago | TERZİ DEMET,AKALIN Ramadan Bilgin,ERDAL BERNA COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. (2020): 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
MLA | TERZİ DEMET,AKALIN Ramadan Bilgin,ERDAL BERNA COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. , 2020, ss.279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
AMA | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. . 2020; 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
Vancouver | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. . 2020; 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
IEEE | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B "COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ." , ss.279 - 287, 2020. 10.37696/nkmj.751961 |
ISNAD | TERZİ, DEMET vd. "COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ". (2020), 279-287. https://doi.org/10.37696/nkmj.751961 |
APA | TERZİ D, AKALIN R, ERDAL B (2020). COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8(3), 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
Chicago | TERZİ DEMET,AKALIN Ramadan Bilgin,ERDAL BERNA COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Namık Kemal Tıp Dergisi 8, no.3 (2020): 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
MLA | TERZİ DEMET,AKALIN Ramadan Bilgin,ERDAL BERNA COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Namık Kemal Tıp Dergisi, vol.8, no.3, 2020, ss.279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
AMA | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020; 8(3): 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
Vancouver | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020; 8(3): 279 - 287. 10.37696/nkmj.751961 |
IEEE | TERZİ D,AKALIN R,ERDAL B "COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ." Namık Kemal Tıp Dergisi, 8, ss.279 - 287, 2020. 10.37696/nkmj.751961 |
ISNAD | TERZİ, DEMET vd. "COVID-19 SALGINININ SAĞLIK ALANINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE ETKİSİ: TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ". Namık Kemal Tıp Dergisi 8/3 (2020), 279-287. https://doi.org/10.37696/nkmj.751961 |