Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi

Yıl: 2021 Cilt: 46 Sayı: 206 Sayfa Aralığı: 317 - 330 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15390/EB.2020.9390 İndeks Tarihi: 21-05-2021

Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi

Öz:
Gelişen ve değişen dünyada giderek daha pasif yaşam tarzı benimsenmekte ve gençlerin hareket ihtiyaçları göz ardı edilmektedir. Bu bağlamda gençlerin hareket ihtiyacının karşılanması ve pasif yaşamın olumsuz etkilerinden kurtulmaları açısından da fiziksel aktiviteye yönelmelerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Öte yandan fiziksel aktiviteye katılımda gençlere eşit fırsatlar sunduğu varsayılan beden eğitimi derslerine yönelik öğrencinin ilgisinin zamanla azaldığı belirlenmiştir. Bu nedenle beden eğitimine yönelik tutum üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Böylelikle eğitimin kalitesinin artacağı ve bununla birlikte daha sağlıklı bir genç toplum oluşacağına inanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimine yönelik öz-yeterlik, algılanan sosyal destek ve öğretmen geribildiriminin beden eğitimine yönelik tutumun anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzincan ilinde yer alan üç farklı ortaokulun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 520 (267 kız, 253 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Beden Eğitimi Yatkınlık Ölçeği’, ‘Algılanan Sosyal Destek Ölçeği’ ve ‘Algılanan Öğretmen Geribildirim Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde; ANOVA ile basit ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları beden eğitimine yönelik öz-yeterlik, algılanan arkadaş desteği ve algılanan pozitif sözel olmayan geribildirim ile performans bilgisi öğretmen geribildiriminin beden eğitimine yönelik tutumun pozitif yordayıcısı, negatif sözel olmayan öğretmen geribildiriminin ise beden eğitimine yönelik tutumun negatif yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Son olarak beden eğitimine yönelik tutumu yordayan en önemli değişkenin algılanan öğretmen geribildirimi olduğu ve bunu beden eğitimine yönelik öz-yeterlik ve sosyal destek algısının izlediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut, V. (2017). An investigation of the middle school students' tendencies towards physical education according to teacher leadership style (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Allen, J. B. ve Howe, B. L. (1998). Player ability, coach feedback, and female adolescent athletes’ perceived competence and satisfaction. Journal of Sport and Exercise Psychology, 20(3), 280-299.
  • Allport, G. W. (1967). Atitudes in readings. M. Fishbein (Ed.), Reading in attitude theory and measurement. New York: John Wiley and Sons Inc.
  • Alpkaya, U. ve Mengutay, S. (2004). An investigation on effects of physical activity to reaction time. Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences, 9(3), 49-57.
  • Amorose, A. J. ve Weiss, M. R. (1998). Coaching feedback as a source of information about perceptions of ability: A developmental examination. Journal of Sport and Exercise Psychology, 20(4), 395-420.
  • Annak, B. B. (2005). Social support, social network, life quality and life satisfaction: A comparison among people diagnosed mood disorders, anxiety disorders and hemodialysis patients (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Aslan, M. F. (2002). The effects of family, gym teacher and environment on elementary school students to be directed to sport in Kocaeli (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Aybek, A., İmamoğlu, O. ve Taşmektepligil, M. Y. (2011). An assessment of the attitudes of students towards physical education lesson and extracurricular activities. Journal of Sports and Performance Researches, 2(2), 51-59.
  • Balyan, M. (2009). The comparison of primary school 2nd level and elementary school students attitudes towards physical education, social skills and self efficiency levels (Yayımlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (4. cilt). New York: Academic Press.
  • Başer, S. A. (2009). The effects of teacher qualifications on attitude of students who were taking physical education classes (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bee, R. ve Bee F. (1997). Yapıcı geribildirim (A. Bora ve O. Cankoçak, Çev.). Ankara: Gökçe Ofset ve Matbaacılık.
  • Bernstein, E., Phillips, S. R. ve Silverman, S. (2011). Attitudes and perceptions of middle school students toward competitive activities in physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 30(1), 69-83.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cairney, J., Hay, J. A., Faught, B. E., Wade, T. J., Corna, L. ve Flouris, A. (2005). Developmental coordination disorder, generalized self-efficacy toward physical activity, and participation in organized and free play activities. The Journal of Pediatrics, 147(4), 515-520.
  • Carlson, T. B. (1994). Why student hate, tolerate, or love gym: A study of attitude formation and associated behaviors in physical education (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Massachusetts, Boston.
  • Chase, M. A. (1998). Sources of self-efficacy in physical education and sport. Journal of Teaching in Physical Education, 18(1), 76-89.
  • Chung, M. ve Phillips, D. A. (2002). The relationship between attitude toward physical education and leisure time exercise in high school students. Physical Educator, 59(3), 126-139.
  • Collins, R. (2012). Attitudes of middle school students with disabilities toward physical education: A mixed Methods examination (Yayımlanmamış doktora tezi). Northcentral University, Arizona.
  • Çelik, Z. ve Pulur, A. (2011). Secondary school students’ attitudes of physical education and sport. VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 115-121.
  • Çetin, M. (2007). The comparison of the high school students attitudes towards physical education and sports (sample of Kırşehir) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çivril Kara, R. (2018). Examination of physical education predisposition of middle school students according to teacher teaching style (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Davis, T. R. (2009). Children’s perceptions of a district-wide physical education program (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Brigham Young University, Provo.
  • Dawson, K. A. ve Brawley, L. R. (2000). Examining the relationship between exercise goals, self-efficacy, and overt behavior with beginning exercisers. Journal of Applied Social Psychology, 30(2), 315-329.
  • Drost, D. K., Wirth, C. K., Keck, L. S., Ruckman, M. S. ve Todorovich, J. R. (2015). Manipulating feedback during physical education climates: Motivation and performance effects. Research Quarterly for Exercise and Sport, 86, A122-A122.
  • Duncan, S. C., Duncan, T. E., Strycker, L. A. ve Chaumeton, N. R. (2007). A cohort-sequential latent growth model of physical activity from ages 12 to 17 years. Annals of Behavioral Medicine, 33(1), 80- 89.
  • Ennis, C. (1996). Students’ experiences in sport based physical education: [More than] apologies are necessary. Quest, 48, 453- 456.
  • Esen, G. (2010). Role of physical education teachers towards secondary degree of primary educational students attitude to physical education lesson and extracurricular sports activities (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Feltz, D. L. (1988). Self-confidence and sports performance. K. B. Pandolf (Ed.), Exercise and sport sciences reviews içinde (s. 423-457). New York: MacMillan.
  • Feltz, D. L. ve Öncü, E. (2014). Self-confidence and self-efficacy. A. Papaioannou ve D. Hackfort (Ed.), Routledge companion to sport and exercise psychology içinde (s. 417-429). London: Taylor & Francis.
  • Feltz, D. L., Short, S. E. ve Sullivan, P. J. (2008). Self-efficacy in sport. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Figley, G. E. (1985). Determinants of attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 4, 229-240.
  • Güllü, M. (2004). Examination of the opinions of elementary school students about physical education teachers (Sample of Malatya) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Güllü, M. (2007). Investigating the attitudes of the secondary education students towards the physical education lesson (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz, B. ve Henderson, K. (2013). Exploring the meanings of leisure among Turkish university students. Croatian Journal of Education, 15(4), 927-957.
  • Güven, Ö. ve Öncü, E. (2006). Family factor in physical education and sports. Family and Society, 8(3), 81-90.
  • Hagger, M. ve Chatzisarantis, N. (2005). The social psychology of exercise and sport. England: Berkshire.
  • Haris, K. W. (1999). Parental expectations of high school interscholastic athletic activities (Yayımlanmamış doktora tezi). State University, Virginia.
  • Hilland, T. A., Brown, T. D. ve Fairclough, S. J. (2017). The physical educatin predisposition scale: Preliminary tests of reliability and validity in Australian students. Journal of Sport Sciences, 36(4), 384-392.
  • Hilland, T. A., Stratton, G., Vinson, D. ve Fairclough, S. (2009). The physical education predisposition scale: Preliminary development and validation. Journal of Sport Sciences, 27(14), 1555-1563.
  • Hoyle, R. H. ve Leff, S. S. (1997). The role of parental involvement in youth sport participation and performance. Adolescence, 32(125), 233-243.
  • Hsu, Y. W., Chou, C. P., Nguyen-Rodriguez, S. T., McClain, A. D., Belcher, B. R. ve Spruijt-Metz, D. (2011). Influences of social support, perceived barriers, and negative meanings of physical activity on physical activity in middle school students. Journal of Physical Activity and Health, 8(2), 210-219
  • Hünük, D., Özdemir, R. A., Yıldırım, G. ve Aşçı, H. (2013). The role of perceived social support on physical activity participation of 6th to 8th grade students. Education and Science, 38(170), 3-18.
  • Jackson, B., Whipp, P. R., Chua, P., Dimmock, J. A. ve Hagger, M. S. (2013). Students’ tripartite efficacy beliefs in high school physical education: Within-and cross-domain relations with motivational processes and leisure-time physical activity. Journal of Sport & Exercise Psychology, 35(1), 72-84.
  • Kara, F. M., Kazak, F. Z. ve Aşçı, F. H. (2018). Perceived teacher feedback scale: The validity and reliability study. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 29(2), 79-86.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keskin, N. [Nurgül]. (2015). Attitudes and self-efficacy of middle school students toward physical education class (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Keskin, Ö. [Özkan]. (2015). The studying ot the attitudes of secondary school students with physical education lesson according to some changes: Sakarya (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • King, K. A., Tergerson, J. L. ve Wilson, R. W. (2008). Effect of social support on adolescents’ perceptions of and engagement in physical activity. Journal of Physical Activity and Health, 5, 374-384.
  • Koç, Y. ve Tamer, K. (2016). An investigation on students’ attitudes towards the physical education course. R. Efe, I. Koleva, E. Atasoy ve İ. Cürebal (Ed.), Developments in educational sciences içinde (s. 481-491). Sofia: Odridski University Press.
  • Koçak, S. (2005). Perceived barriers to exercise among university members. Journal of the International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, 41, 34-36.
  • Koka, A. ve Hein, V. (2003). Perceptions of teachers’ feedback and learning environment as predictors of intrinsic motivation in physical education. Psychology of Sport and Exercise, 4(4), 33- 346.
  • Koka, A. ve Hein, V. (2005). The effect of perceived teacher feedback on intrinsic motivation in physical education. International Journal of Sport Psychology, 36(2), 91-106.
  • Kolumbet, A. N. ve Dudorova, L. Y. (2016). Correction of physical education program for technical higher educational establishment girl-students on the base of their health indicators. Physical Education of Students, 20(6), 18-25.
  • Küçük Kılıç, S. (2017). An examination of middle school students' physical education predisposition: A longitudinal study (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Levesque, C., Zuehlke, A. N., Stanek, L. R. ve Ryan, R. M. (2004). Autonomy and competence in German and American university students: A comparative study based on self-determination theory. Journal of Educational Psychology, 96(1), 68-84.
  • Maina, J. S. (2002). Effect on an eight week fitness curriculum on the fitness knowledge, fitness test scores, attitude and self-efficacy towards physical activity of fifth grade children (Yayımlanmamış doktora tezi). The Florida State University, Tallahassee.
  • McKenzie, T. L., Marshall, S. J., Sallis, J. F. ve Conway, T. L. (2000). Leisure-time physical activity in school environments: An observational study using SOPLAY. Preventive Medicine, 30(1), 70-77.
  • Mendonça, G., Cheng, L. A., Melo, E. N. ve de Farias Junior, J. C. (2014). Physical activity and social support in adolescents: A systematic review. Health Education Research, 29(5), 822-839.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı uygulama kılavuzu (Ortaokul 5- 8. sınıflar). https://tegm.meb.gov.tr/dosya/ortaokul-k%C4%B1lavuz-10.10.2013.pdf adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018120201950145- BEDEN%20EGITIMI%20VE%20SPOR%20OGRETIM%20PROGRAM%202018.pdf adresinden erişildi.
  • Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W. ve Sideridis, G. (2008). The motivating role of positive feedback in sport and physical education: Evidence for a motivational model. Journal of Sport and Exercise Psychology, 30(2), 240-268.
  • Nachmias, C. F. ve Nachmias, D. (1996). Research methods in the social sciences (5 bs.). New York: St. Martin’s Press.
  • Nicaise, V., Cogerino, G., Bois, J. ve Amorose, A. (2006). Students’ perceptions of teacher feedback and physical competence in physical education classes: Gender effects. Journal of Teaching in Physical Education, 25(1), 36-57.
  • Öncü, E., Feltz, D., Lirgg, C. D. ve Gürbüz, B. (2018). The examination of the psychometric properties of the Turkish collective efficacy questionnaire for sports. Acta Gymnica, 48(1), 27-35.
  • Öncü, E., Gürbüz, B., Küçük Kılıç, S. ve Keskin, N. (2015). Psychometric properties of the Turkish version of the physical education predisposition scale. ERPA International Health and Sports Science Education Congress etkinliğinde sunulmuş bildiri, Atina, Yunanistan.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal boyutlarıyla spor. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Öztürk, P. ve Koca, C. (2017). Analysis of sport participation of adolescent female athletes with socio ecological model and gender perspective. Spormetre The Journal of Physical Education and Sport Sciences, 15(3), 139-148.
  • Parschau, L., Fleig, L., Koring, M., Lange, D., Knoll, N., Schwarzer, R. … ve Lippke, S. (2013). Positive experience, self efficacy, and action control predict physical activity changes: A moderated mediation analysis. British Journal of Health Psychology, 18(2), 395-406.
  • Phillips, S. R. (2011). Upper elementary school students’ attitudes and perceptions toward physical education (Yayımlanmamış doktora tezi). Columbia University, New York.
  • Prochaska, J. J., Rodgers, M. W. ve Sallis, F. J. (2002) Association of parent and peer support with adolescent physical activity. Research Quarterly for Exercise and Sports, 73(2), 206-210.
  • Rady, A. M. ve Schmidt, G. (2013). Attitudes toward phsical education among urban middle school children. Chronicle of Kinesiology & Physical Education, 24(2), 4-8.
  • Ryan, S., Fleming, D. ve Maina, M. (2003). Attitudes of middle school students toward their physical education teachers and classes. The Physical Educator, 60(2), 28.
  • Sallis, J. F., Condon, S., Goggin, J., Roby Kolody, B. ve Alcaraz, J. (1993). The development of selfadministered physical activity surveys for 4 grade students. Research Quarterly for Exercise and Sports, 64(1), 25-31.
  • Sallis, J. F., Prochaska, J. J. ve Taylor, W. C. (2000). A review of correlates of physical activity of children and adolescents. Medicine and Science in Sports and Exercise, 32(5), 963-975.
  • Salvy, S. J., Roemmich, J. N., Bowker, J., Romeo, N. D., Stadler, P. J. ve Epstein, L. H. (2009). Effects of peers and friends on youth physical activity and motivation to be physically active. Journal of Pediatric Psychology, 34(2), 217-225.
  • Sayın, E. (2014). The examination of middle school student's point of view on physical education lessons (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Silverman, S. ve Scrabis, K. A. (2004). A review of research on instructional theory in physical education 2002-2003. International Journal of Physical Education, 41(1), 4-12.
  • Silverman, S. ve Subramaniam, P. R. (1999). Student atitude toward physical education and physical activity: A review of measurement issues and outcomes. Journal of Teaching in Physical Education, 19(1), 97-125.
  • Strauss, R. S., Rodzilsky, D., Burack, G. ve Colin, M. (2001). Psychosocial correlates of physical activity in healthy children. Arch Pediatr Adolescence Medicine, 155(8), 897-902.
  • Stucky-Ropp, R. C. V. ve DiLorenzo, T. M. (1993). Determinants of exercise in children. Preventive Medicine, 22(6), 880-889.
  • Subramaniam, P. R. ve Silverman, S. (2007). Middle school students’ attitudes toward physical education. Teaching and Teacher Education, 23(5), 602-611.
  • Şengül, Y. (2016). Exploring of the elementary and high school students' tendency towards physical education according to grade level (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Warburton, D. E. R., Nicol, C. W. ve Bredin, S. S. D. (2006). Health benefits of physical activity: The evidence. Canadian Medical Association Journal, 174(6), 801-809.
  • Welk, G. J. (1999). The youth physical activity promotion model: A conceptual bridge between theory and practice. Quest, 51(1), 5-23.
  • Yağcı, İ. (2012). Attitudes of secondary school students to physical education lessons (The example of Afyonkarahisar province) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
APA KÜÇÜK KILIÇ S (2021). Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. , 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
Chicago KÜÇÜK KILIÇ Sonnur Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. (2021): 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
MLA KÜÇÜK KILIÇ Sonnur Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. , 2021, ss.317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
AMA KÜÇÜK KILIÇ S Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. . 2021; 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
Vancouver KÜÇÜK KILIÇ S Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. . 2021; 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
IEEE KÜÇÜK KILIÇ S "Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi." , ss.317 - 330, 2021. 10.15390/EB.2020.9390
ISNAD KÜÇÜK KILIÇ, Sonnur. "Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi". (2021), 317-330. https://doi.org/10.15390/EB.2020.9390
APA KÜÇÜK KILIÇ S (2021). Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. Eğitim ve Bilim, 46(206), 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
Chicago KÜÇÜK KILIÇ Sonnur Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. Eğitim ve Bilim 46, no.206 (2021): 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
MLA KÜÇÜK KILIÇ Sonnur Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. Eğitim ve Bilim, vol.46, no.206, 2021, ss.317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
AMA KÜÇÜK KILIÇ S Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. Eğitim ve Bilim. 2021; 46(206): 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
Vancouver KÜÇÜK KILIÇ S Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi. Eğitim ve Bilim. 2021; 46(206): 317 - 330. 10.15390/EB.2020.9390
IEEE KÜÇÜK KILIÇ S "Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi." Eğitim ve Bilim, 46, ss.317 - 330, 2021. 10.15390/EB.2020.9390
ISNAD KÜÇÜK KILIÇ, Sonnur. "Beden Eğitimine Yönelik Tutumun Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik, Algılanan Sosyal Destek ve Öğretmen Geribildirimi". Eğitim ve Bilim 46/206 (2021), 317-330. https://doi.org/10.15390/EB.2020.9390