Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 595 - 599 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37696/nkmj.824818 İndeks Tarihi: 20-05-2021

COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ

Öz:
Koronavirüs hastalığı 2019 (COVID-19) hastalığı son sekiz ayda yaklaşık 14 milyona yakın enfekte kişi ve yarım milyondan fazla ölüm ile varlığını tüm dünyada yakıcı olarak göstermektedir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de COVID-19 genelde tüm eğitim sürecini, özelde tıp eğitimini derinden etkilemiş ve uzaktan eğitim sürecini başlatmıştır. Yaşanan bu olağandışı durum ve derin etkileri tıp eğitimiile ilgili kimi soruların akla gelmesine neden olmuştur. Yazıda bu sorulara yanıt aranırken pandemi ile başlayan uzaktan eğitim süreci değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelime:

COVID-19 Pandemics and Medical Education in Turkey

Öz:
The coronavirus disease 2019 (COVID-19) disease has been effecting worldwide with nearly 14 million infected people and more than half a million deaths in the past 8 months. COVID-19 pandemic affected the whole education process in general, and medical education in particular in Turkey as in all World and started the virtual education process. This extraordinary situation and its deep effects heve raised some questions about medical education. In the article, while trying to answer these questions, the virtual education process that started with the pandemic was evaluated.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. JHU, Coronavırus Resource Center, BNO Tracking Coronavirus: Map, Data and Timeline. Available online: https://bnonews.com/index.php/ 2020/02/the-latestcoronavirus-cases/ (Erişim Tarihi: 17 July 2020).
  • 2. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı. Erişim: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ted/issue/53729/716873 [atıf 12.07.2020]
  • 3. Skochelak SE, Stack SJ. Creating the medical schools of the future. Acad Med 2017;92:16-9.
  • 4. WHO. Ten Threats to Global Health in 2019. Erişim: https://www.who.int/news-room/feature-stories/tenthreats-to-global-health-in-2019 [atıf 15.07.2020]
  • 5. Rose S. Medical Student Education in the time of COVID-19 [published online March 31, 2020]. JAMA 2020. doi:10.1001/jama.2020.5227.
  • 6. Ahmad H, Allaf M. Elghazaly H. COVID-19 and Medical Education [published online March 23, 2020]. Lancet Infect Dis 2020. doi:10.1016/S1473-3099(20)30226- 7.0.
  • 7. Y. Saraç. YÖK. Üniversitelerdeki Uzaktan Eğitim Süreci ve YKS’nin Yeni Tarihine İlişkin Basın Açıklaması. Erişim: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Bas%C4%B1n%20A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx [atıf 20.03. 2020]
  • 8. Aslan D, Sayek İ. We Need to Rethink on the Medical Education for Pandemic Preparedness: Lessons Learnt From COVID-19. Balkan Med J 2020;37:178-9.
  • 9. Aitken T. Chin KL, Liew D, Ofori-Asenso R. Rethinking pandemic preparation: Global Health Security Index (GHSI) is predictive of COVID-19 burden, but in the opposite direction. J Infect 2020 May 8; S0163-4453(20)30273-5. doi: 10.1016/j.jinf.2020.05.001.
  • 10. K. Lomis, J. M. Amiel, M. S. Ryan, K. Esposito, M. Green, A. Stagnaro-Green, J. Bull, G. C. Mejicano; AAMC Core EPAs for Entering Residency Pilot Team, Implementing an entrustable professional activities framework in undergraduate medical education: Early lessons from the AAMC core entrustable professional activities for entering residency pilot. Acad. Med. 92, 765–770 (2017). doi:10.1097/ACM.0000000000001543 Medline
  • 11. T. Uchida, Y. S. Park, R. K. Ovitsh, J. Hojsak, D. Gowda, J. M. Farnan, M. Boyle, A. D. Blood, F. I. Achike, R. C. Silvestri, Approaches to teaching the physical exam to preclerkship medical students: Results of a national survey. Acad. Med. 94, 129– 134 (2019). doi:10.1097/ACM.0000000000002433 Medline
APA Tokuç B, SARAÇOĞLU V (2020). COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. , 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
Chicago Tokuç Burcu,SARAÇOĞLU Varol Gamze COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. (2020): 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
MLA Tokuç Burcu,SARAÇOĞLU Varol Gamze COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. , 2020, ss.595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
AMA Tokuç B,SARAÇOĞLU V COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. . 2020; 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
Vancouver Tokuç B,SARAÇOĞLU V COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. . 2020; 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
IEEE Tokuç B,SARAÇOĞLU V "COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ." , ss.595 - 599, 2020. 10.37696/nkmj.824818
ISNAD Tokuç, Burcu - SARAÇOĞLU, Varol Gamze. "COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ". (2020), 595-599. https://doi.org/10.37696/nkmj.824818
APA Tokuç B, SARAÇOĞLU V (2020). COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. Namık Kemal Tıp Dergisi, 8(3), 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
Chicago Tokuç Burcu,SARAÇOĞLU Varol Gamze COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. Namık Kemal Tıp Dergisi 8, no.3 (2020): 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
MLA Tokuç Burcu,SARAÇOĞLU Varol Gamze COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. Namık Kemal Tıp Dergisi, vol.8, no.3, 2020, ss.595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
AMA Tokuç B,SARAÇOĞLU V COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020; 8(3): 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
Vancouver Tokuç B,SARAÇOĞLU V COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ. Namık Kemal Tıp Dergisi. 2020; 8(3): 595 - 599. 10.37696/nkmj.824818
IEEE Tokuç B,SARAÇOĞLU V "COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ." Namık Kemal Tıp Dergisi, 8, ss.595 - 599, 2020. 10.37696/nkmj.824818
ISNAD Tokuç, Burcu - SARAÇOĞLU, Varol Gamze. "COVID-19 PANDEMİSİ VE TÜRKİYE’DE TIP EĞİTİMİ". Namık Kemal Tıp Dergisi 8/3 (2020), 595-599. https://doi.org/10.37696/nkmj.824818