Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 47 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-05-2021

Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?

Öz:
Bu araştırmada, hedef pazar olarak 1980 ve 1990 yıllarda doğan kuşağı ifade eden Ben Nesli’ni belirleyen ve odaklanan otelişletmelerinin sundukları hizmetlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Ben Nesli kuşağına uygun hizmetsunduğunu beyan eden otel işletmelerinin misyonu ve sundukları hizmetler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmasonuçlarına göre, Ben Nesli kuşağına yönelik otel hizmetlerinin teknoloji, tasarım ve konfor, yiyecek ve içecek, sosyal aktivite vehalkla ilişkiler olmak üzere beş tema altında sunulduğu görülmektedir
Anahtar Kelime:

Generation Me and Hotels: What Do Hotels Offer to Generation Me?

Öz:
In this research, it is aimed to evaluate the services offered by hotels that determine and focus on generation me (born in the 1980s and 1990s) as the target market. For this purpose, the mission and the services of the hotels that have declared that they provide appropriate services to generation me were examined by content analysis method. According to results of this research, it is seen that hotel services for generation me are provided under five themes: technology, design and comfort, food and beverage, social activity and public relations.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abel, J., Buff, C., & Burr, S. (2016). Social Media and The Fear of Missing Out: Scale Development and Assessment. Journal of Business & Economics Research, 14(1), 33.
  • Accor Hotels. (2019a). JO&JOE konukseverliğin yeni adı olan Açık Ev’i hayata geçiriyor. Nisan 19, 2019 tarihinde https://www.accorhotels.com/tr/brands/ hotels-joandjoe.shtml adresinden alındı.
  • Accor Hotels. (2019b). Original, open and happy house. Nisan 19, 2019 tarihinde JOE and JOE Web sitesi: https://www.joandjoe.com/en/ adresinden alındı.
  • Albayrak, A., & Özkul, E. (2013). Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies - International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 15-31.
  • Barron, P., Maxwell, G., Broadbridge, A., & Ogden, S. (2007). Careers in Hospitality Management: Generation Y’s Experiences and Perceptions. Journal of Hospitality and Tourism Management, 14(2), 119-128.
  • Bayram, M. (2018). Otel Konuk Memnuniyetini Etkileyen Unsurlar. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(2), 352-369.
  • Benckendorff, P., Moscardo, G., & Pendergast, D. (2010). Tourism and generation Y. UK: CABI.
  • Best Western. (2019a). Vib Urban Boutique Hotels. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.bestwestern. com/content/best-western/en_US/hotels/discoverbest-western/brands/Vib.html adresinden alındı.
  • Best Western. (2019b). Vibrant Niche for Urban Travelers. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www. bestwestern.com/en_US/about/press-media/2016- press-releases/vibrant-niche-for-urban-travelers.html adresinden alındı.
  • Bilgihan, A. (2016). Gen Y customer loyalty in online shopping: An integrated model of trust, user experience and branding. Computers in Human Behavior, 61, 103- 113.
  • Bilgihan, A., Okumuş, F., & Çobanoğlu, C. (2013). Generation Y travelers’ commitment to online social network websites. Tourism Management, 35, 13-22.
  • Bolton, R., Parasuraman, A., Hoafnagels, A., Migchels, N., Kabadayı, S., Gruber, T., Komarova Loureiro, Y., & Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267.
  • Cennamo, L., & Gardner, D. (2008). Generational differences in work values, outcomes and personorganisation values fit. Journal of Managerial Psychology, 23(8), 891-906.
  • Chacko, H., Williams, K., & Schaffer, J. (2012). A conceptual framework for attracting Generation Y to the hotel industry using a seamless hotel organizational structure. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 11(2), 106-122.
  • Cohen, B. (2017). My First Stay at a Tru by Hilton Hotel - and The Verdict Is...Nisan 20, 2019 tarihinde https:// thegate.boardingarea.com/my-first-stay-at-a-tru-byhilton-hotel-and-the-verdict-is/ adresinden alındı.
  • CNN. (2013, Eylül 30). Sydney Hotels: 1888 Is The World’s First Instagram Hotel. Nisan 24, 2019 tarihinde http://travel.cnn.com/worlds-first-instagram-hotel1888-sydney-908516/ adresinden alındı.
  • Dede, A. (2017). Küresel Toplumsal Hareketlerde “Ben Nesli”Nin Rolü. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri, 3(Özel Sayı), 67-82.
  • Dedeman. (2019). Smart By Dedeman. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.dedeman.com/TR/3131- Is-Gelistirme/3184-Smart-By-Dedeman/ adresinden alındı.
  • Dwyer, L., Edwards, D., Mistilis, N., Roman, C., & Scott, N. (2009). Destination and enterprise management for a tourism future. Tourism Management, 30(1), 63-74.
  • Dykman, A. (2012, Mart 21). The Fear of Missing Out. Nisan 24, 2019 https://www.forbes.com/sites/ moneybuilder/2012/03/21/the-fear-of-missingout/#2974c47846bd adresinden alındı.
  • El Cosmico. (2019a). Amenities. Nisan 21, 2019 tarihinde El Cosmico web sitesi: https://elcosmico. com/the-land/things-to-know/ adresinden alındı.
  • El Cosmico. (2019b). Things to Know. Nisan 21, 2019 tarihinde El Cosmico web sitesi: https://elcosmico. com/the-land/things-to-know/ adresinden alındı.
  • Erdem, B. (2010). Otel Endüstrisinde Yeni Bir Trend: Dizayn Oteller. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 115-127.
  • Expedia. (2013, Ekim 3). The Future of Travel. Nisan 16, 2019 tarihinde https://blog.expedia.co.uk/wpcontent/uploads/2013/10/Future-of-Travel-Report1. pdf adresinden alındı.
  • Freehand Hotels. (2019a). Freehand Hotel in Miami, Chicago, LA and NYC. Nisan 24, 2019 tarihinde Freehand Hotels Web Sitesi: https://freehandhotels. com/ adresinden alındı.
  • Freehand Hotels. (2019b). Rooms Miami Beach Hotel Rooms & Hostel Accommodations. Nisan 24, 2019 tarihinde https://freehandhotels.com/miami/rooms/ adresinden alındı.
  • Freehand Hotels. (2019c). Eat & Drink - The Freehand. Nisan 24, 2019 tarihinde https://freehandhotels.com/ eat-drink/ adresinden alındı.
  • Glass, A. (2007). Understanding generational differences for competitive success. Industrial and Commercial Training, 39(2), 98-103.
  • GLH Hotels Management. (2019). Book Cheap Hotels. Nisan 21, 2019 tarihinde https://www.thistle.com/en/ thistle-express.html adresinden alındı.
  • Globetrender. (2018, Şubat 9). Why Moxy Hotels Target Guests Who Are “Fun Hunters”. Nisan 17, 2019 tarihinde https://globetrender.com/2018/02/09/moxyhotels-fun-hunters/ adresinden alındı.
  • Güven, A. (2015). Premodern’den Postmodern’e Benliğin ve Kutsalın Dönüşümü: Narsisist Benliğin Kutsal Algısı. İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, 2(5), 38-54.
  • Hammill, G. (2005). Mixing and Managing Four Generations of Employees. Mart 24, 2019 tarihinde http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/ generations.htm adresinden alındı.
  • Hilton. (2019a). Canopy By Hilton. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.hilton.com.tr/markalar/canopyby-hilton/ adresinden alındı.
  • Hilton. (2019b). Tru By Hilton. Nisan 19, 2019 tarihinde https://www.hilton.com.tr/markalar/tru-byhilton/ adresinden alındı.
  • Hilton. (2019c). Meet Tru. Nisan 19, 2019 tarihinde https://tru3.hilton.com/en/meet-tru/index.html adresinden alındı
  • Hilton. (2019d). Canopy Development Presentation. Nisan 24, 2019 tarihinde Hilton Web Sitesi: https:// www.hilton.com/en/corporate/wp-content/ uploads/2018/06/Canopy-Development-PresentationApril-2018-Dist.pdf adresinden alındı.
  • Hilton. (2014, Ekim 15). Say Hello to Canopy by Hilton. Nisan 17, 2019 tarihinde https://newsroom. hilton.com/corporate/news/say-hello-to-canopy-byhilton adresinden alındı.
  • Hyatt Centric. (2019). Modern Boutique Hotels. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.hyatt.com/brands/ hyatt-centric adresinden alındı.
  • Hyatt. (2015, Ocak 27). Hyatt Introduces Hyatt Centric. Nisan 17, 2019 tarihinde https://newsroom. hyatt.com/012715Hyatt-Introduces-Hyatt-Centric adresinden alındı.
  • Hyatt. (2018, Mayıs 23). Hyatt Newsroom - News Releases. Nisan 17, 2019 tarihinde https://newsroom. hyatt.com/news-releases?item=123679 adresinden alındı.
  • IHG. (2019a). About Us Hotel Indigo. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.ihg.com/hotelindigo/content/ gb/en/explore-hotels/our-story adresinden alındı.
  • IHG. (2019b). Intercontinental Group Hotels Markaları Hakkında. Nisan 24, 2016 tarihinde https://www. ihg.com/content/tr/tr/about/brands#scmisc=nav_ brands_6c adresinden alındı.
  • IHG. (2019c). Even Hotels Experience. Nisan 24, 2019 tarihinde https://www.ihg.com/evenhotels/content/us/ en/exp/main#scmisc=nav_main_vn adresinden alındı.
  • IHG. (2019d). Even Hotel Apps. Nisan 24, 2019 tarihinde https://www.ihg.com/evenhotels/content/ us/en/support/mobile#scmisc=nav_mobile_vn adresinden alındı.
  • IHG. (2019e). Even Hotels Wellness Hotels From IHG. Nisan 24, 2019 tarihinde https://www.ihg.com/ evenhotels/hotels/us/en/reservation adresinden alındı.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada kuşak analizi yardımıyla tüketici algılarının tespiti: Türk otomotiv sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jeantwenge.com (2019). Generation Me. http://www. jeantwenge.com/generation-me-book-by-dr-jeantwenge/ adresinden alındı.
  • Krippendorff, K. (1980). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Newbury Park, CA: Sage.
  • Kuyucu, M. (2017). Y Kuşağı ve Teknoloji: Y Kuşağının İletişim Teknolojilerini Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Lloyd. (2019a). Lloyd Restaurant: a hidden gem in Amsterdam-East. Nisan 21, 2019 tarihinde https:// www.lloyd.nl/eat-drink/ adresinden alındı.
  • Lloyd. (2019b). Events. Nisan 21, 2019 tarihinde https:// www.lloyd.nl/events-calendar/ adresinden alındı. Lloyd. (2019c). Lloyd Hotel: Sleep In One of Our 117 Unique Rooms. Nisan 21, 2019 tarihinde https://www. lloyd.nl/sleep/ adresinden alındı.
  • Marriott. (2019a). Aloft Hotels: Stylish, Boutique Hotels. Nisan 17, 2019 tarihinde Aloft Web Sitesi: https://aloft-hotels.marriott.com/ adresinden alındı.
  • Marriott. (2019b). High-Tech Hotel Features & Services. Nisan 17, 2019 tarihinde Aloft Hotels Web sitesi: https://aloft-hotels.marriott.com/hoteltechnology/ adresinden alındı.
  • Marriott. (2019c). Aloft - Marriott Hotels Development. Nisan 19, 2019 tarihinde https://hotel-development. marriott.com/brands/aloft/ adresinden alındı.
  • Marriott. (2018, Mayıs 6). AC Hotels By Marriott® Collaborates With Award-Winning Beauty Brand KORRES To Re-Invent The Travel Skincare Routine.
  • Nisan 17, 2019 tarihinde https://news.marriott. com/2018/06/ac-hotels-by-marriott-collaborateswith-award-winning-beauty-brand-korres-to-reinvent-the-travel-skincare-routine/ adresinden alındı.
  • Marriott. (2016, Ocak 3). AC Hotels by Marriott. Nisan 17, 2019 tarihinde Marriott News Center: https://news. marriott.com/p/ac-hotels-by-marriott/ adresinden alındı.
  • Melia Hotels & Resorts. (2019a). Hotel With Wave Pool in Majorca. Nisan 26, 2019 tarihinde https://www. melia.com/en/hotels/spain/majorca/sol-wave-house/ index.htm adresinden alındı.
  • Michelle Krol. (2017, Ağustos 2). Hot New Hotels for Millennial Travelers. Nisan 19, 2019 tarihinde https:// www.travelagentcentral.com/hotels/hot-new-hotelsfor-millennial-travelers adresinden alındı.
  • Milliyet. (2018, Temmuz 26). Smart by Dedeman için geri sayım. Nisan 17, 2019 tarihinde http://www. milliyet.com.tr/smart-by-dedeman-icin-geri-sayimtatil-2713502/ adresinden alındı.
  • Moxy Hotels. (2019a). Hotel Development. Nisan 17, 2019 tarihinde http://moxy-hotels.marriott.com/en/ hotel-development adresinden alındı.
  • Moxy Hotels. (2019b). Share Your Travel Stories on Instagram. Nisan 17, 2019 tarihinde http://moxyhotels.marriott.com/en/guestbook adresinden alındı.
  • Nusair, K. K., Bilgihan, A., & Okumus, F. (2013). The role of online social network travel websites in creating social interaction for Gen Y travelers. International Journal of Tourism Research, 15(5), 458-472.
  • Ovolo Hotels. (2019a). About Ovolo Hotels. Nisan 24, 2019 tarihinde Ovolo Hotels Web Sitesi: https:// ovolohotels.com/background-mission/ adresinden alındı.
  • Ovolo Hotels. (2019b). Ovolo 1888 Darling Harbour Boutique Design Hotel Pyrmont, Sydney. Nisan 24, 2019 tarihinde https:// ovolohotels.com.au/ovolo1888darlingharbour/?_ ga=2.196900264.58750450.1556132646- 1819590899.1556132646 adresinden alındı.
  • Radisson Hotel Group. (2019). Discover Red. Nisan 17, 2019 tarihinde https://www.radissonred.com/about/ adresinden alındı.
  • Santos, M., Veiga, C., & Aguas, P. (2016). Tourism services: facing the challenge of new tourist profiles. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 8(6), 654- 669.
  • Serçek, G., & Serçek, S. (2017). X,Y ve Z Kuşaklarındaki Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarının Karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1), 6-19.
  • Shangri-La. (2019). Room, Suite & Accommodation Beijing. Nisan 19, 2019 tarihinde https://www.hoteljen. com/beijing/centraldistrict/stay/ adresinden alındı.
  • Shangri-La. (2017, Kasım 9). Hotel Jen Is the First International Hotel Brand to Use Relay Robots in Asia. Nisan 19, 2019 tarihinde http://www.shangri-la.com/ corporate/press-room/press-releases/hotel-jen-is-thefirst-international-hotel-brand-to-use-relay-robotsin-asia/ adresinden alındı.
  • Sheahan, P., & Sheahan, P. (2005). Generation Y: Thriving and surviving with generation Y at work. Phahran: Hardie Grant Books.
  • Sima, C. (2016). Generations BB, X, Y, Z, a–the changing consumer in the hospitality industry. M. Ivanova, S. Ivanov, & V. Magnini içinde, The Routledge handbook of hotel chain management (s. 471). New York: Routledge.
  • Su, A. (2004). Customer satisfaction measurement practice in Taiwan hotels. International Journal of Hospitality Management, 23(4), 397-408.
  • Suğur, S., & Baran, A.G. (2013). Sosyolojide Yakın Dönem Gelişmeler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • The Joule Dallas. (2019a). Current Opportunities at The Joule Hotel. Nisan 24, 2019 tarihinde https:// careers.thejouledallas.com/ adresinden alındı.
  • The Joule Dallas. (2019b). Downtown Dallas Hotels. Nisan 24, 2019 tarihinde http://www.thejouledallas. com/#events adresinden alındı.
  • The New York Times. (2015, Mart 22). Hotels For The Next Generation. Nisan 17, 2019 tarihinde https:// www.nytimes.com/2015/03/22/travel/hotels-for-thenext-generation.html adresinden alındı.
  • Yanıklar, C. (2010). Tüketim Kültürü, kapitalizm ve insan ihtiyaçları arasındaki ilişki üzerine bir tartışma. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34(1), 25-32.
  • Tulgan, B., & Martin, C. (2001). Managing Generation Y: Global Citizens Born in the Late Seventies and Early Eighties. Amherst: Human Resource Development Press.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: “Y Kuşağı”. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 14, 1-22.
  • Türk Dil Kurumu. (2019). Büyük Türkçe Sözlük. Mart 19, 2019 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index. php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK. GTS.5c9016051de936.91945321 adresinden alındı.
  • Twenge, J. (2009). Ben Nesli. (Çev. Esra Öztürk). (3. Baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • UniqHotels.com. (2019). 1888 Hotel Sydney. Nisan 24, 2019 tarihinde https://www.uniqhotels.com/1888- hotel-sydney adresinden alındı.
  • Virgin Hotels. (2019a). Step Inside Our Boutique Hotels. Nisan 24, 2019 tarihinde https://virginhotels. com/step-inside/ adresinden alındı.
  • Virgin Hotels. (2019b). Virgin Hotels. Nisan 24, 2019 tarihinde https://www.virgin.com/company/virginhotels adresinden alındı. Weber, R. P. (1990). Basic Content Analysis, 2nd ed. Newbury Park: Sage
  • Yang, F., & Lau, V. (2015). “LuXurY” hotel loyalty–a comparison of Chinese Gen X and Y tourists to Macau. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(7), 1685-1706.
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), 259- 267.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). Türk Tipi Y Kuşağı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 342-353.
  • Zoku. (2019a). Award Winning Short Stay Lofts Amsterdam. Nisan 23, 2019 tarihinde https://livezoku. com/#manifesto adresinden alındı.
  • Zoku. (2019b). Living & Work Spaces. Nisan 23, 2019 tarihinde https://livezoku.com/explore/ adresinden alındı.
  • Zoku. (2019c). WorkZoku - Amsterdam Co-working and Remote Work by Zoku. Nisan 23, 2019 tarihinde https://livezoku.com/work/ adresinden alındı.
APA Şahbaz M, Bayram M (2020). Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. , 47 - 63.
Chicago Şahbaz Mehmet Anıl,Bayram Murat Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. (2020): 47 - 63.
MLA Şahbaz Mehmet Anıl,Bayram Murat Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. , 2020, ss.47 - 63.
AMA Şahbaz M,Bayram M Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. . 2020; 47 - 63.
Vancouver Şahbaz M,Bayram M Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. . 2020; 47 - 63.
IEEE Şahbaz M,Bayram M "Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?." , ss.47 - 63, 2020.
ISNAD Şahbaz, Mehmet Anıl - Bayram, Murat. "Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?". (2020), 47-63.
APA Şahbaz M, Bayram M (2020). Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 47 - 63.
Chicago Şahbaz Mehmet Anıl,Bayram Murat Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. Turizm Akademik Dergisi 7, no.1 (2020): 47 - 63.
MLA Şahbaz Mehmet Anıl,Bayram Murat Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. Turizm Akademik Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.47 - 63.
AMA Şahbaz M,Bayram M Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 47 - 63.
Vancouver Şahbaz M,Bayram M Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 47 - 63.
IEEE Şahbaz M,Bayram M "Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?." Turizm Akademik Dergisi, 7, ss.47 - 63, 2020.
ISNAD Şahbaz, Mehmet Anıl - Bayram, Murat. "Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli’ne Ne Vadediyor?". Turizm Akademik Dergisi 7/1 (2020), 47-63.