Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 65 - 82 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-05-2021

Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği

Öz:
Restoranlar, internette yer alan tavsiyeler ve şikâyetlerden en fazla etkilenen turizm işletmeleri arasındadır. Restoran müşterilerininrestoran ile ilgili yorumlarının ve paylaştıkları fotoğrafların, potansiyel müşterilerin restoran ve yemek seçim sürecine etki ettiğibilinmektedir. Restoran ve sunulan ürünler ile ilgili deneyim yaşanmadan bilgi edinilmesini sağlayan ve en sık kullanılan çevrimiçi sitelerden biri olan Tripadvisor aracılığıyla Burdur’da faaliyet gösteren restoranlar hakkında yapılan müşteri yorumlarınınincelenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, nitel ve nicel analizler beraber kullanılarak Burdur restoranişletmeleri ile ilgili çevrim içi yorumlar değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, restoran değerlendirirken en yüksek ve endüşük puan verme eğilimde olanların paylaşımlarında daha çok kelime ve cümle kullandıkları aynı zamanda bu kişilerin fotoğrafpaylaşma eğilimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu durumun yanı sıra kadın müşterilerin, daha az kelime ve cümlekullanarak yorum yaptıkları ve fotoğraf paylaşmayı tercih etmedikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, Tripadvisor’da yer alan Burdurrestoranları yorumları içinde en çok tekrar eden kelimenin Burdur olduğu, destinasyonun özgün ve ana yemeği olan Burdur Şiş’inmüşteriler tarafından yanlış isimlendirildiği görülmüştür. Çalışma, müşteri deneyimlerinin fark edilmesi, gelecek beklentilerininanlaşılması ve restoranlar arasında rekabet üstünlüğünün sağlanması açısından literatüre ve sektöre katkı sunacaktır.
Anahtar Kelime:

Analysis of Online Restourant Experience Using Mixed Method: The Case of Burdur Restourants

Öz:
Restaurants are among the tourism business most affected by recommendations and complaints on internet. It is known that the photos shared by the restourant customers’ comments about the restaurant affect the restourant and food selection process of potantial customers. The main purpose of this study is to examine the customer comments about Burdur restaurants on Tripadvisor, which is one of the most widely used websites that provides information about the restaurant and the products offered without tasting them. In this study, online comments about Burdur restaurants were evaluated using both qualitative and quantitative analyzes. According to the results of the study, it was determined that those who tend to give the highest and lowest points in restaurant while evaluating use more words and phrases in their comments, and also they tend to share photos more. In addition to that result, it was determined that women customers comment using less words and sentences and do not prefer to share photos. While the most repetitive word among the reviews of Burdur restaurants on Tripadvisor is the word Burdur, and Burdur Şiş, which is one of the famous and original dish of this destination was named incorrectly by customers. This article will contribute to the literature and restoran managers in terms of realizing the customer experiences of its restaurants, understanding future expectations and ensuring competitive advantage.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kilinç U (2020). Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. , 65 - 82.
Chicago Kilinç Uğur Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. (2020): 65 - 82.
MLA Kilinç Uğur Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. , 2020, ss.65 - 82.
AMA Kilinç U Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. . 2020; 65 - 82.
Vancouver Kilinç U Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. . 2020; 65 - 82.
IEEE Kilinç U "Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği." , ss.65 - 82, 2020.
ISNAD Kilinç, Uğur. "Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği". (2020), 65-82.
APA Kilinç U (2020). Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 65 - 82.
Chicago Kilinç Uğur Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi 7, no.1 (2020): 65 - 82.
MLA Kilinç Uğur Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.65 - 82.
AMA Kilinç U Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 65 - 82.
Vancouver Kilinç U Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 65 - 82.
IEEE Kilinç U "Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği." Turizm Akademik Dergisi, 7, ss.65 - 82, 2020.
ISNAD Kilinç, Uğur. "Çevrim İçi Restoran Deneyimi Yorumlarının Karma Yöntem İle Analizi: Burdur Restoranları Örneği". Turizm Akademik Dergisi 7/1 (2020), 65-82.