Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 149 - 159 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-05-2021

Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde tüketicilerin algıladıkları hizmet adaletinin memnuniyetlerine etkisini ölçmektir.Araştırmanın uygulama alanı Mardin şehir merkezinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli bütün otel işletmeleridir.Araştırmanın evreni, bu otel işletmelerinde konaklayan yerli turistlerdir. Araştırma verisi 15 Temmuz-18 Eylül 2018 tarihleri arasındatoplanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmada olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerindenkolayda örnekleme seçilmiştir. Yüz yüze yapılan görüşmelerle yürütülen veri toplama süreci sonunda toplam 400 kişiye ulaşılmıştır.Araştırma değişkenleri arasındaki neden-sonuç ilişkisini incelemek üzere, basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizsonucunda, hizmet adaletinin tüketici memnuniyeti üzerinde olumlu yönde bir etkisinin bulunduğu tespit edilmiştir. Tüketicilerinhizmet adaletine dönük algısı arttıkça memnuniyetlerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Impact of Consumers’ Service Fairness Perception on Their Satisfaction in Hotels

Öz:
The purpose of this research is to measure the impact of service fairness perceive of consumers in hotels on their satisfaction. The field of application of the research is all hotels with tourism business license operating in the city center of Mardin. Population of the research is the local tourists who stay in these hotels. The research data were collected between July 15, and September 18, 2018. Questionnaire was used as data collection tool. In the research, the convenience sampling method was chosen. At the end of the data collection process, 400 tourists were reached. Simple linear regression analyze were performed to examine the cause-effect relationship between research variables. As a result of the analyze, it was found that service fairness has a significant and positive effect on consumer satisfaction. It was concluded that as the perception of consumers towards service fairness increases, their satisfaction increases.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kadırhan G, Ertaş Ç (2020). Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. , 149 - 159.
Chicago Kadırhan Gökhan,Ertaş Çağdaş Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. (2020): 149 - 159.
MLA Kadırhan Gökhan,Ertaş Çağdaş Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. , 2020, ss.149 - 159.
AMA Kadırhan G,Ertaş Ç Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. . 2020; 149 - 159.
Vancouver Kadırhan G,Ertaş Ç Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. . 2020; 149 - 159.
IEEE Kadırhan G,Ertaş Ç "Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi." , ss.149 - 159, 2020.
ISNAD Kadırhan, Gökhan - Ertaş, Çağdaş. "Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi". (2020), 149-159.
APA Kadırhan G, Ertaş Ç (2020). Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 149 - 159.
Chicago Kadırhan Gökhan,Ertaş Çağdaş Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi 7, no.1 (2020): 149 - 159.
MLA Kadırhan Gökhan,Ertaş Çağdaş Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.149 - 159.
AMA Kadırhan G,Ertaş Ç Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 149 - 159.
Vancouver Kadırhan G,Ertaş Ç Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 149 - 159.
IEEE Kadırhan G,Ertaş Ç "Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi." Turizm Akademik Dergisi, 7, ss.149 - 159, 2020.
ISNAD Kadırhan, Gökhan - Ertaş, Çağdaş. "Otel İşletmelerinde Tüketicilerin Algıladıkları Hizmet Adaletinin Memnuniyetlerine Etkisi". Turizm Akademik Dergisi 7/1 (2020), 149-159.