Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 225 - 240 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-05-2021

Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma

Öz:
Kurumsal imaj ve çalışan davranışları arasındaki araştırmalara yönelik ilgi gün geçtikçe artış göstermektedir. İşletmelerin paydaşperspektifinde iyi bir imaj ve itibara sahip olmasının bireysel ve örgütsel iş çıktıları üzerinde olumlu etkiler yaratması, bu artışıhızlandırmıştır. Özellikle otel işletmeleri gibi emek yoğun örgütlerde çalışanların pozitif yönelimlerinin öncüllerini ve ardıllarınıtespit etmek, oldukça önemli hale gelmiştir. Bu doğrultuda; araştırma kapsamında kurumsal imaj algısının iş tatminine etkisininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, bu etkide duygusal bağlılığının aracılık rolü incelenmiştir. Alanya’daki beş yıldızlı otel işletmeleriçalışanları üzerinde yürütülen çalışma sonucunda 236 katılımcıdan anket yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırma bulgularınagöre katılımcıların kurumsal imaj algısının, iş tatminini istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Sonolarak kurumsal imajın iş tatmini üzerindeki etkisinde duygusal bağlılığın aracılık rolü oynadığı ortaya çıkarılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Role of Affective Commitment in The Effect of Corporate Image to the Job Satisfaction: A Research on Accommodation Businesses

Öz:
Interest in research between corporate image and employee behaviour is increasing day by day. The fact that businesses have a good image and reputation in a stakeholder perspective has had positive effects on their individual and organizational work outcomes, which has accelerated this increase. It is particularly important to identify the antecedents and consequences of the positive orientation of employees, especially in labour-intensive organizations such as hotel businesses. In this direction, within the scope of the research, it was aimed to determine the effect of corporate image on job satisfaction. Moreover, mediating role of affective commitment was investigated in this effect. As a result of the work carried out on the employees of five-star hotel businesses in Alanya, data was obtained from 236 participants via survey method. According to the findings of the research, it was found that the perception of the corporate image of the participants affected the job satisfaction in a statistically significant and positive way. Finally, it was revealed that affective commitment has a mediating role in the effect of corporate image on job satisfaction..
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agarwal, S., Decarlo, T. E. & Vyas, S. B. (1999). Leadership Behavior and Organizational Commitment: A Comparative Study of American and Indian Salespersons” Journal of International Business Studies, 30, 727-753.
  • Ağca, V., & Ertan, H. (2008). Duygusal Bağlılık İçsel Motivasyon İlişkisi: Antalya’da Beş Yıldızlı Otellerde Bir İnceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 135-156.
  • Akca, M.(2017). The Moderating Role of Neurotic Traits On The Relationship Between Perceived TaskTechnology Fit and Job Satisfaction, International Journal of Advanced Research In Engineering ve Management (Ijarem) Issn: 2456-2033, 50-54.
  • Alanya Ticaret ve Sanayi Odası. (2018). Alanya Ekonomik Rapor 2018. Antalya: Alanya Matbaası. Alarcón, D., Sánchez, J. A., & De Olavide, U. (2015). Assessing Convergent and Discriminant Validity In The ADHD-R IV Rating Scale: User-Written Commands For Average Variance Extracted (Ave), Composite Reliability (Cr), and Heterotrait-Monotrait Ratio of Correlations (HTMT). In Spanish Stata Meeting (1- 39).
  • Allen, N. & Meyer, J. (1990). The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment To The Organization, Journal of Occupational Psychology, 63 (1),1-18.
  • Almeida, M. D. G. M. C., & Coelho, A. F. M. (2019). The Antecedents of Corporate Reputation and Image and Their Impacts On Employee Commitment and Performance: The Moderating Role of Csr. Corporate Reputation Review, 22(1), 10-25.
  • Alniacik, U., Cigerim, E., Akcin, K., & Bayram, O. (2011). Independent and Joint Effects of Perceived Corporate Reputation, Affective Commitment and Job Satisfaction On Turnover İntentions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, 1177-1189.
  • Alpar, R. (2011). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Altun, E. (2019). Örgütsel İmajın Örgütsel Bağlılık ve Performansa Etkisi: Üniversite Çalışanları Üzerine Bir İnceleme, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aracı, Ü. E. (2019) Hizmet Sektöründe Psikolojik Güçlendirme, Duygusal Bağlılık ve Yapıcı Ses Çıkartma Davranışı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 229-243.
  • Ashforth, B. E. & Mael, F. (1989). ‘Social Identity Theory and The Organization’, Academy of Management Review, 14, 20–39.
  • Aydoğan, E., & Deniz, G. (2018). İşgörenlerin Dışsal Prestij ve Örgütsel Destek Algısının Pozitif Örgütsel Çıktılar Üzerindeki Etkisi: Butik Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(1), 17-37.
  • Babin, B. J., & Boles, J. S. (1998). Employee Behavior In A Service Environment: A Model and Test of Potential Differences Between Men and Women. Journal of Marketing, 62(2), 77-91.
  • Bal, M. (2012). Çalışan Personelin Kurumsal İmaj Oluşumuna Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219-241.
  • Başat, H. T., &Akagündüz, M. (2018). Sektöre İlişkin Kurumsal İmaj Algılarının Kariyer Yapma İstekleri Üzerine Etkisi: Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. İşletme Bilimi Dergisi, 6(3), 61-87.
  • Becker, H. S. (1960). Notes On The Concept of Commitment. American Journal of Sociology, 66(1), 32-40.
  • Brown Tom J. (1998), Corporate Assocations In Marketing: Antecedents and Consequences, Corporate Reputation Review, 1(3), 215-233.
  • Brown, T. J., Dacin, P. A., Pratt, M. G., & Whetten, D. A. (2006). Identity, İntended İmage, Construed İmage, and Reputation: An İnterdisciplinary Framework and Suggested Terminology. Journal of The Academy of Marketing Science, 34(2), 99-106.
  • Büyükyılmaz, O., Karakulle, İ., & Karataş, İ. (2018). Örgütsel Kariyer Yönetiminin Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisinde İş Tatmininin Aracılık Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İibf Dergisi, 8(1), 1-29.
  • Carmeli, A., & Freund, A. (2009). Linking Perceived External Prestige and Intentions To Leave The Organization: The Mediating Role of Job Satisfaction and Affective Commitment. Journal of Social Service Research, 35(3), 236-250.
  • Cengiz, Aytül Ayşe. (2002) “Örgüt Yaşamında Örgütsel Bağlılığın Belirleyicileri ve Eskişehir Bölgesinde Doktor ve Hemşire Meslek Grupları Arasında Karşılaştırmalı Bir Çalışma”, 10.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiri Kitabı, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Yayın No: 4.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 47,343-365.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis For The Behavioral Sciences (2nd Edition). Hillsdale, Nj: Lawrence Earlbaum Associates.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Çelik, H. E., & Yılmaz, V. (2016). Lısrel 9.1 ile Yapısal Eşitlik Modellemesi (Yenilenmiş 3. Baskı). Ankara: Anı Yaıncılık.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik Spss ve Lısrel Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Derin, N., Turk, M., & Comert, Y. (2014). The Relationship In Between Corporate Interior Image and The Commitment of Sales Staff At Retailers Sector. Journal of Management Marketing and Logistics, 1(2), 137-155.
  • Dhir, S., & Shukla, A. (2019). Role of Organizational Image In Employee Engagement and Performance. Benchmarking: An International Journal, 26(3), 971- 989.
  • Dinçer, M. K. (2001). Kişisel İmaj. 3. Baskı, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Dowling, G. (1994). Corporate Reputations: Strategies For The Developing Corporate Brand. London: Koganpage
  • Dursun, M. (2011). Müşterilerin Kurumsal İmaj Algısının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 22(69), 97-118.
  • Dutton, J. E. & Dukerich, J. M. (1991). ‘Keeping An Eye On The Mirror: Image and Identity In Organizational Adaption’, Academy of Management Journal, 34, 517– 554.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Erkorkmaz, Ü., Etikan, İ., Demir, O., Özdamar, K., & Sanisoğlu, S. Y. (2013). Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Uyum İndeksleri. Türkiye Klinikleri, 33(1), 210 - 223.
  • Erkuş, A., & Fındıklı, M. A. (2013). Psikolojik Sermayenin İş Tatmini, İş Performansı ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma. Istanbul University Journal of The School of Business Administration, 42(2),302-318.
  • Gatewood, R. D., Gowan, M. A., & Lautenschlager, G. J. (1993). Corporate Image, Recruitment Image and Initial Job Choice Decisions. Academy of Management Journal, 36(2), 414-427.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). Spss For Windows Step By Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update (10a Ed.) . Boston: Pearson.
  • Gürbüz, S. (2006). Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile Duygusal Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi.2(1),48-75.
  • Gürbüz, S. (2019). Amos ile Yapısal Eşitlik Modellemesi, Seçkin Kitabevi. Ankara.
  • Gürbüz, S. (2019). Aracı, Düzenleyici ve Durumsal Etki Analizleri, Seçkin Kitabevi. Ankara.
  • Gürbüz, S. (2010). Algılanan Kurumsal İmajın Yöneticilerin Bazı Tutum ve Davranışlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 229-240.
  • Gürlek, M., (2018). Hizmet Odaklı Yüksek Performanslı İnsan Kaynakları Uygulamalarının İşgören Hizmet Performansı Üzerindeki Etkisinde Aracı ve Düzenleyici Değişkenlerin Rolü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Gürlek, M., (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşe Adanma Üzerindeki Etkisinde Algılanan Dışsal Prestijin ve Örgütsel Özdeşleşmenin Rolü: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • Hair, J., Black, W., Babin, B., and Anderson, R. (2010). Multivariate Data Analysis (7th Ed.): PrenticeHall, Inc. Upper Saddle River, Nj, Usa. Hatch, M.J. & Schultz, M. (1997). Relations Between Organizational Culture, Identity and Image. European Journal of Marketing, 31 (5): 356-365.
  • Helm, S. (2013). A Matter of Reputation and Pride: Associations Between Perceived External Reputation, Pride In Membership, Job Satisfaction and Turnover İntentions. British Journal of Management, 24(4), 542- 556.
  • Herman, J. B. & Hulin, C. L. (1972). ‘Studying Organizational Attitudes From Individual and Organizational Frames of Reference’, Organizational Behavior and Human Performance 8, 84–108.
  • Herrbach, O., &Mignonac, K. (2004). How Organisational Image Affects Employee Attitudes. Human Resource Management Journal, 14(4), 76-88.
  • Herzog, W., & Boomsma, A. (2009). Small-Sample Robust Estimators of Noncentrality-Based and Incremental Model Fit. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 16(1), 1-27.
  • Hong, S. C., & Goo, Y. J. (2004). A Causal Model of Customer Loyalty In Professional Service Firms: An Empirical Study. International Journal of Management, 21(4), 531-540.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M. (2008). Structural Equation Modelling: Guidelines For Determining Model Fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(3), 53-60.
  • Hussain, I. A., Ishak, N. A., Daud, N., & Yunus, N. (2016). Impact of Organizational Image In Determining The Level of Engagement Among Commercial Banks’ Employees. In Proceedings of The 1st Aagbs International Conference On Business Management 2014 (Aicobm 2014) (Pp. 117-126). Springer, Singapore.
  • Iacobucci, D. (2010). Structural Equations Modeling: Fit Indices, Sample Size, and Advanced Topics. Journal of Consumer Psychology, 20(1), 90-98.
  • Jackson, D. L., Gillaspy Jr, J. A., & Purc-Stephenson, R. (2009). Reporting Practices In Confirmatory Factor Analysis: An Overview and Some Recommendations. Psychological Methods, 14(1), 6-23.
  • Kaenhin, S., & Batra, A. (2016). An Exploratory Study On Tourism Authority of Thailand Organizational Image Attributes. Abac Odı Journal Vısıon. Actıon. Outcome, 3(1).1-29.
  • Kalaycı, Ş. (2010). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Kalleberg, A. L. (1977). Work Values and Job Rewards: A Theory of Job Satisfaction. American Sociological Review, 124-143.
  • Kandampully J. & Suhartanto, D. (2000), Customer Loyalty In The Hotel Industry: The Role of Customer Satisfaction and Image, International Journal of Contemporary Hospitality Management,12(6), 346- 351.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Klein, B. & Leffler,K. (1981). ‘The Role of Market Forces In Assuring Contractual Performance’, Journal of Political Economy 89, 615–641.
  • Köktürk, M. S., Yalçın, A. M., & Çobanoğlu, E. (2008). Kurum İmajı: Oluşumu ve Ölçümü. Beta.
  • Liat, C. B., Mansori, S., & Huei, C. T. (2014). The Associations Between Service Quality, Corporate Image, Customer Satisfaction, and Loyalty: Evidence From The Malaysian Hotel Industry. Journal of Hospitality Marketing & Management, 23(3), 314-326.
  • Locke, E. A. (1976). The Nature and Consequences of Job Satisfaction. Handbook of Industrial and Organizational Psychology, 1297-1349.
  • Mael, F.A. & Ashforth, B.E. (1992). ‘Alumni and Their Alma Mater: A Partial Test of The Reformulated Model of Organizational Identification’. Journal of Organizational Behavior, 13(2), 103-123.
  • Meyer, J. P. & Allen, N. J. (1991). A Three-Component Conceptualization of Organizational Commitment. Human Resource Management Review, 1 (1): 61-89.
  • Minkiewicz, J., Evans, J., Bridson, K., & Mavondo, F. (2011). Corporate Image In The Leisure Services Sector. Journal of Services Marketing, 25(3), 190-201.
  • Morrow, P. (1983). Concept Redundancy In Organizational Research, The Case of Work Commitment. Journal of Occupational Behavior, 34,40-56.
  • Mowday, R.T., Porter, L.W. & Steers, R.M. (1979). ‘The Measurement of Organizational Commitment’. Journal of Vocational Behavior, 14 (2), 224-247.
  • Munro, B. H. (2005). Statistical Methods For Health Care Research. Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins.
  • Oktay, F. (2016). Çağdaş Örgütlerde Kurumsal İmaj ve Yenilikçi Örgütsel Vatandaşlık Bağlamında Bir Analiz. Öneri Dergisi, 12(45), 341-356.
  • O’reilly, C. A., & Caldwell, D. F. (1980). Job Choice: The Impact of Intrinsic and Extrinsic Factors On Subsequent Satisfaction and Commitment. Journal of Applied Psychology, 65(5), 559-565.
  • Öcel, Y., & Özkurt, S. (2019) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ile Kurumsal İmaj ve Örgütsel Bağlılık Oluşumu Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi, İş Ahlakı Dergisi, 12(1),135-170.
  • Pedhazur, E. J. (1997). Multiple Regression In Behavioral Research: Explanation and Prediction. Fort Worth, Tx:
  • Porter, L. W., Steers, R. M., Mowday, R. T., & Boulian, P. V. (1974). Organizational Commitment, Job Satisfaction, and Turnover Among Psychiatric Technicians. Journal of Applied Psychology, 59(5), 603-609.
  • Poyraz, K. & Kama, B. (2008). Algılanan İş Güvencesinin, İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 143-164.
  • Priyadarshi, P. (2011). Employer Brand Image As Predictor of Employee Satisfaction, Affective Commitment ve Turnover. Indian Journal of Industrial Relations, 510-522.
  • Riordan, C. M., Gatewood, R. D., & Bill, J. B. (1997). Corporate Image: Employee Reactions and Implications For Managing Corporate Social Performance. Journal of Business Ethics, 16(4), 401-412.
  • Salam, E. A.,Shawky, Y. A. & Nahas, T. (2013). The Impact of Corporate Image and Reputation On Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: Testing The Mediating Role. The Business and Management, 3(2), 177-196.
  • Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2010). A Beginner’s Guide To Structural Equation Modeling Third Edition. New York: Routledge Taylor ve Francis Group.
  • Shim, S., Lusch, R., & O’brien, M. (2002). A Hierarchical Model of Values, Leadership, Job Satisfaction and Commitment: Human Resources Management Implications For The Retail Industry. Journal of Marketing Channels, 10(1), 65-87.
  • Soper, D.S. (2020). A-Priori Sample Size Calculator For Structural Equation Models [Software]. Available From Http://Www.Danielsoper.Com/Statcalc
  • Sökmen, A. (2019). Örgütsel Özdeşleşme, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmini İlişkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 980- 990.
  • Şimşek, M. Ş., & Çelik, A. (2002). Yönetim ve Organizasyon (7. Baskı). Konya: Günay Ofset.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş Temel İlkeler ve Lisrel Uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (4th Ed.). New York: Harper Collins.
  • Tanyıldız- Akıncı, H. B., & Serin, H. (2020). The Relationship Between Organizational Image and Organizational Citizenship Perception of Academicians. International Journal of Education and Literacy Studies, 8(1), 14-23.
  • Taşçı, Y. (2014). Kurumsal İmajın Hemşirelerin Örgütsel Bağlılıkları Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul : T.C. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Taşlıyan, M., Paksoy, H. M., & Hırlak, B. (2013). Kurumsal İmaj ile Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4).775-805.
  • Tekin, V. N. (2014). Spss Uygulamalı İstatistik Teknikleri Klasik ve Bilgisayarlı Çözümler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tuna, M., Ghazzawi, I., Tuna, A. A., & Catir, O. (2011). Transformational Leadership and Organizational Commitment: The Case of Turkey’s Hospitality Industry. Sam Advanced Management Journal, 76(3), 10-25.
  • Tuna, M., Ghazzawi, I., Yesiltas, M., Tuna, A. A., & Arslan, S. (2016). The Effects of The Perceived External Prestige of The Organization On Employee Deviant Workplace Behavior. International Journal of Contemporary Hospitality Management,28(2),366-396.
  • Ülker, F., & Kanten, P. (2009). Örgütlerde Sessizlik İklimi, İşgören Sessizliği ve Örgütsel Bağlılık İlişkisine Yönelik Bir Araştırma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 111-126.
  • Üngüren, E., & Çevirgen, A. (2016). Alanya›daki Konaklama İşletmelerinin Genel Yapısının Analizi. Journal of International Social Research, 9(43),2223- 2236.
  • Weiss, H.M. (2002). ‘Deconstructing Job Satisfaction: Separating Evaluations, Beliefs and Affective Experiences’. Human Resource Management Review, 12(2), 173-194.
  • Westland, J.C. (2010). Lower Bounds On Sample Size In Structural Equation Modeling. Electronic Commerce Research and Applications, 9(6), 476-487.
  • Yazid, A. S., Mkheimer, I., & Mahmud, M. S.(2020). The Effect of Corporate Image On Customer Loyalty: The Mediating Effect of Customer Satisfaction. The Journal of Research On The Lepidoptera, 51(2), 124-138.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2014). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, M., & Arslan, Ö. E. (2015). İşgörenlerin İş Motivasyonunun Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi: Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 2(1), 23-37.
  • Yildirim, M., Acar, A., Bayraktar, U., & Akova, O. (2015). The Effect of Organizational Commitment and Job Commitment To Intention To Leave of Employment: A Research In Hotel Management. International Journal of Business and Social Science, 6(11), 128-137.
  • You, C. S., Huang, C. C., Wang, H. B., Liu, K. N., Un, C. H., & Tseng, J. S. (2013). The Relationship Between Corporate Social Responsibility, Job Satisfaction and Organizational Commitment. International Journal of Organizational Innovation (Online), 5(4), 65-77.
APA Kahyaoğlu M, Akca M (2020). Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. , 225 - 240.
Chicago Kahyaoğlu Mehmet,Akca Meltem Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. (2020): 225 - 240.
MLA Kahyaoğlu Mehmet,Akca Meltem Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. , 2020, ss.225 - 240.
AMA Kahyaoğlu M,Akca M Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. . 2020; 225 - 240.
Vancouver Kahyaoğlu M,Akca M Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. . 2020; 225 - 240.
IEEE Kahyaoğlu M,Akca M "Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma." , ss.225 - 240, 2020.
ISNAD Kahyaoğlu, Mehmet - Akca, Meltem. "Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma". (2020), 225-240.
APA Kahyaoğlu M, Akca M (2020). Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 225 - 240.
Chicago Kahyaoğlu Mehmet,Akca Meltem Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi 7, no.1 (2020): 225 - 240.
MLA Kahyaoğlu Mehmet,Akca Meltem Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, vol.7, no.1, 2020, ss.225 - 240.
AMA Kahyaoğlu M,Akca M Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 225 - 240.
Vancouver Kahyaoğlu M,Akca M Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2020; 7(1): 225 - 240.
IEEE Kahyaoğlu M,Akca M "Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma." Turizm Akademik Dergisi, 7, ss.225 - 240, 2020.
ISNAD Kahyaoğlu, Mehmet - Akca, Meltem. "Kurumsal İmajın İş Tatminine Etkisinde Duygusal Bağlılığın Rolü: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma". Turizm Akademik Dergisi 7/1 (2020), 225-240.