Yıl: 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 484 - 520 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-06-2021

KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS

Öz:
Bu çalışma Kuran'da ve Sünnet'te nefs ve şeytan hakkındadır.Şeytanın Allah’a isyanındaki sebepçoğu araştırmalara konu olmuştur. Zira ortada şeytan yokken, iblis, Âdem’e secde etmeyireddettiği sırada ona kim vesvese vermişti? Aynı şekilde Allah’a isyan ederken şeytanın şeytanıkimdi? Peki, insan için hakiki şeytan kimdir? Şüphesiz bu soruların cevabı nefistir. İblise vesveseveren, verdiği vesveseye kulak vermesini ve itaat etmesini sağlayan, onu aşağılarında aşağısınaindiren, Allah’ın rahmetinden kovulmasını sağlayan ve Allah Teâlâ katında seçkin bir konumasahip hatırı sayılır bir melek iken onu cennetten çıkaran, nefsin ta kendisidir.Nefis kelimesi Kur’an-ı Kerim’de çokça geçer. Kullanıldığı her yerde tehlikenin en üst noktasındabulunduğuna ve şeytanın vesvesesinden bile daha tehlikeli olduğuna delalet eden manaları içerir.Nitekim Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz nefis kötülüğü çokça emredendir.” Şeytanıninsana kurduğu tuzak ise nefse kıyasla zayıftır. Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz şeytanıntuzağı zayıftır”. Bundan dolayı bazılarımız günahlarımızın hepsini şeytanın vesveselerine bağlar.Acaba bütün günahlarımız şeytanın vesvesesi sebebiyle mi işlenmektedir? Eğer durum böyleyse;şeytana vesvese veren kimdir? Acaba şeytandan başka bize vesvese veren var mıdır?Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz insanı biz yarattık ve ona nefsinin ne vesveselerverdiğini biliriz. Biz ona şah damarından daha yakınız.” Nefis cismin ihtiyaçlarına itaat ettiğisürece dünyevi aşağı bir nefis (emmâre bi’s-sû’) olur. Bu nefsin en alt mertebesidir. Ancak her nezaman ruhun ihtiyaçlarına itaat ederse melekûtî nefis (en-nefsü’l-mutmeinne) olur. Buda nefsinen üst mertebesidir. Bundan dolayı bu çalışmada, Kuran ayetleri ve tefsirleri üzerinden nefsintehlikelerine ışık tutulacak ve insana olan tesirinin ne seviye olduğu açıklanacaktır. Aynı zamandaşeytanın nefse olan temasları da beyan edilecektir. Çalışmanın sonunda bu vesvesenin ilacı,Kuran-ı Kerim ve nebevi sünnet üzerinden okuyucuya sunulacaktır.
Anahtar Kelime:

SATAN AND NAFS IN THE QUR'AN AND SUNNAH

Öz:
This study is about the nafs and the satan in the Qur'an and the Sunnah. The reason behind the Satan’s rebellion against the God has been subject to many studies. Likewise, who had insinuated the devil when it refused to kowtow Adam, when there was no Satan to insinuate? Similarly, who was the Satan of the Satan when it rebelled against the God? Also, who is the real Satan for people? Undoubtedly, the answer to all these questions is the nafs. It is the nafs itself which insinuated the devil, which made it listen and obey the waswasa (insinuation), which downgraded it to the most bottom, which made it be expelled from the mercy of Allah and which made him sent from the heaven although it was previously a respectable angel in a distinguished position in the presence of Allah. The word nafs is widely used in Quran. In each use, it has meanings that denote nafs to be at the top danger and that it is more dangerous than even the insinuation by the Satan. As a matter of fact, in Quran Allah says: “Indeed, the soul is a persistent enjoiner of evil.” (Surah al-Yusuf, verse 53) The trap set by Satan for people is weaker compared to the one set by nafs. About this, Allah says: “Indeed, the plot of Satan has ever been weak” (Surah an-Nisa, verse 76) For this reason, some of us depend all of our sins to the waswasa (insinuation) of the Satan. However, do we really commit sins because of the waswasa of the Satan? If that is the case, who is the one that insinuates the Satan? Is there anyone else than the Satan who insinuates us? Allah says: “And We have already created man and know what his soul whispers to him, and We are closer to him than [his] jugular vein.” (Surah Qaf, verse 16) So long as the nafs obeys and acts according to bodily needs, it becomes a nafs that is worldly and wicked nafs (nafs al-ammara bi's-su). This is the lowest grade of nafs. However, whenever it obeys and acts according to the needs of soul, it becomes the spiritual nafs (nafs-ulMutmainnah). This is the highest grade of nafs. In this study, therefore, depending on the Quran verses and their tafsirs, the dangers of nafs will be shed light on, and it will be explained how big its influence on people is. Also, the connections of the Satan to nafs will be stated. At the end of the study, the remedy for this insinuation (waswasa) will be presented to the readers depending on the Quran and prophetic sunnah.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahfeşu'l-Evsat, Ebu'l-Hasan el-Mucaşii el-Belhî, el-Basrî, Meânî'l-Kur'ân, Thk. Hüda Karaa, (1. Baskı), Mektebetü'l-Hanci, Kahire, 1990.
  • Alusi, Şihabuddin Mahmud b. Abdullah, Ruhu'l-Meani, Thk. Ali Abdulbari Atiyye, (1. Baskı), Beyrut:Dâru'l-kutubi'l-ilmiyye, 1994.
  • Asfahani, Ebu'l-Kasım Hüseyin, b. Muahmmed, er-Ragıb el-Asfahani, el-Müfredat fi Garibi'lKur'ân, Thk. Safvan Adnan ed-Davudi, (1. Baskı), Dâru'l-kalem, Dımaşk, 1991.
  • Askalani, Ahmed b. Ali B. Hacer Ebu'l-Fadl, Fethu'l-Bari, Şerhu Sahihi'l-Buhari, Thk. Muhammed Fuad Abdulbaki, Thrc. Muhibbuddin el-Hatip, Tlk. Abdulaziz B. Baz, Dâru'l-Marifeti, Beyrut, (Ty.).
  • Bekri, Muhammed Ali b. Muhammed eş-Şafii, Delilu'l-Fal,hîn li Turuki Riyazu's-salihin, Thk. Halil Memun Şiha, (4. Baskı), Dâru'l -marifeti, Beyrut, 2004.
  • Buhari, Muhammed b. İsmail, Ebu Abdullah, Sahihu'l-Buhari, Thk. Muhammed Züheyr B. Nasır en-Nasır, (1. Baskı), Tavku'n-Necâti, 2001.
  • Cavi, Muhammed b. Ömer, Merah Lebîd li Keşfi Mana'l-Kur'âni'l-Mecid, Thk. Muhammed Emin esSanavi, (1. Baskı), Dâru'l -Kutubi'l-ilmiyye, Beyrut, 1996.
  • Cezairi, Cabir b. Musa b. Abdulkadir b. Cabir Ebu Bekir, Eyseru't-tefsîr, li kelâmi'l-Âli'l-Kebîr, (5. Baskı), Mektebetü'l-ulumi ve'l-hikemi, el-Medinetu'l-münevveretu, Suudi Arabistani 2003.
  • Cevzî, Cemalüddin Ebu'l-Farec Abdurrahman b. Ali B. Muhammed, Zâdü'l-Mesîr, fi İlmi'tTefsîr, Thk. Abdurrazzak el-Mehdi, (1. Baskı), Dâru'l -kitabi'l-arabi, Beyrut, 2001.
  • Cürcani, Ali b. Muhammed Şerif Cürcani, el-Ta'rifât, Thk. Komisyon, (1. Baskı), Dâru'lKutubi'l-ilmiyye, Beyrut, 1983.
  • Ebu Hayyan, Muhammed b. Yusuf, B. Ali, Esîruddin, el-Endülüsi, el-Bahru'l-Muhit, fi't-Tefsir, Thk. Sıdkî Muhammed Cemil, Dâru'l-fikir, Beyrut, (Ty.).
  • Ebussud, Muhammed b. Muhammed el-İmadi, Tefsiru Ebussud, İrşadu'l-akli's-selim İla Mezaye'lKitabi'l-Kerim, Dâru İhyai't-Türasi'l-Arabi, Beyrut, (Ty.).
  • Elbâni, Ebû Abdurrahman Muhammed Nasıruddin İbnü'l-Hâcci Nûh B. Necati B. Âdem elEşkudri, Muhtasaru Sahihi'il-İmami'l-Buharî, (1. Baskı), Mektebetü'l-Maarif, Riyad, 2002.
  • Ezdi, Ebu Bekir Muhammed b. Hasan b. Düreyd, Cemharetü'l-lugati, Thk. Remzi Münir Balebekki, (1. Baskı), Dâru'l--ilim li'l-melayin, Beyrut, 1987.
  • Ezdi, Mukatil b. Süleyman b. Beşir, Tefsiru Mukatil b. Süleyman, Thk. Abdullah Mahmud Şahhade, (1. Baskı), Dâru İhyai't-türasi'l-İslamiyii, Beyrut, 2002.
  • Farabi, Ebu Nasr İsmail b. Hammad el-Cevheri, es-Sıhah Tacu'l-lugati ve Sıhahu'l-Arabiyyeti, Thk. Ahmed Abdulgafur Attar, (4. Baskı), Dâru'l--ilim Li'l-melayîn, Beyrut, 1987.
  • Ferahidi, Ebu Abdurrahman Halil b. Ahmed B. Amr B. Temim el-Basrî, Kitabu'l-Ayn, Thk. Mehdi el-Mahzumi, ve İbrahim es-Semarrai, Mektebetü'l-hilal, (Ty.).
  • Firûzabâdi, Mecduddin Ebu Tahir Muhammed b. Yakub, el-Kamusu'l-muhît, Thk. Mektebu Tahkiki't-turasi fî Müessesetü'r-risaleti, (8. Baskı), Müessesetü'r-risaleti, Beyrut, 2005.
  • Haddadi, Zeyneddin Muhammed Abdurrauf b. Tacularifin b. Ali b. Zeynelabidin el-münavi, elTevkif ala mühimmati't-taarîf, (1. Baskı), Alemü'l-Kütup, Kahire, 1990.
  • Hakkı, İsmail, B. Mustafa el-Hanefi, Ruhu'l-Beyan, Dâru'l fikir, Beyrut, (Ty.).
  • Hazin, Alauddin Ali B. Muhammed b. İbrahim, eş-Şiyhî, Lübabu't-Te'vîl fi Meani't-Tenzîl, Thk. Muhammed Ali Şahin, , (1. Baskı), Dâru'l -Kutubi'l-ilmiyyeti, Beyrut, 1994.
  • İbn-i Abbad, İsmail Ebu'l-Kasım et-Talkani, el-Muhit fi'l-Lugati, (Ty.). İbn-i Aşur, Muhammed Tahir, el-Tunusi, el-Tahrir ve el-Tenvir, el- Dâru'l -Tunusiyye, Tunus, 1984.
  • İbn-i Atiyye, Ebu Muhammed Aabdulhak b. Galib, B. Temmam el-Endülüsi, el-Maharrer el-Vecîz, Fi Tefsiri'l-Kitâbi'l-Azîz, Thk. Abdusselam Abduşşafi Muhammed, (1. Baskı), Dâru'l -kutubi'l-ilmiyye, Beyrut, 2001.
  • İbn-i Ebi Zemanin, Ebu Abdullah Muhammed B. Abdullah el-Murri el-İlbiri, Tefsiru'l-Kur'âni'lAziz, Thk. Ebu Abdullah Hasan b. Ukaşe ve Muhammed B. Mustafa el-Kenz, (1. Baskı), elFaruku'l-hadise, Kahire, 2002.
  • İbnu'l-Haccac, Ebu'l-Hasan, Müslim, el-Kuşeyri, el-Nisaburi, el-Müsnedü's-Sahih, el-Muhtasar Binakli'l-Adli İla Rasulillahi (s a v), Thk. Mecmuatun minal-muhakkikin, , Dâru'l -Cîl, Beyrut, (Ty.).
  • İbn-i Hamid, Salih b. Abdullah ve Diğerleri (Komisyon), Nadratü'n-naîm fi Mekarimi Ahlaki'rResul (s a v), (1. Baskı), Dâru'l -vesile, Cidde, (Ty).
  • İbn-i Hüseyin, İzzeddin b. Hüseyin b. Abdulfettah, Ahmed el-Cemel, Mucem ve Tefsir Lugavi li Kelimeti'l-Kur'ân, (1. Baskı), el-Hey'etü'l-Mısrıyyetü'l-Âmmetü li'l-kitabi, Mısır, 2008.
  • İbn-i Kesîr, Ebu'l-Fida, İsmail b. Ömer, el-Kureşî el-Basrî, Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azim, Thk. Muhammed Hüseyin Şemseddin, (1. Baskı), Beyrut: Dâru'l kutubi'l-ilmiyye , 1998.
  • İbn-i Manzûr, Muhammed B. Mükrim, B. Ali Cemaleddin el-Ensari, Lisanu'l-Arab, (1. Baskı), Beyrut: Daru Sadır , 1993.
  • İbn-i Yasin, Hikmet b. Beşir, Mevsuatü's-sahihi'l-mesbûr mine'tefsir bi'l-me'sûr, (1. Baskı), Dâru'lmeâsir, el-Medinetü'n-Nebeviyyetü, 1999.
  • El Îci, Muhammed b. Abdurrahman el-Hüseynî eş-Şafii, Tefsirü'l-Îci Camiu'l-Beyan fi Tefsiri'lKur'ân, (1. Baskı), Dâru'l -Kutubi'l-İlmiyye, Beyrut, 2004.
  • Kazvini, Ahmed B. Faris b. Zekeriya el-Razi, Mucemu Mekayisi'l-lugati, Thk. Abdusselam Muhammed Harun, , Dâru'l -Fikir, 1979.
  • Mücmelu'l-lugatil i'bn-i Faris, Thk. Züheyr Abdulmuhsin Sultan, (2. Baskı), Müessesetü'r-elrisale, Beyrut, 1987.
  • Kelbi, Ebu'l-Kasım Muhammed b. Ahmed el-Gırnati, el-Teshil li Ulumi't-Tenzil, Thk.
  • Abdullah el-Halidi, (1. Baskı), Dâru'l -arkam, Beyrut, 1995.
  • Keyravani, Ebu Muhammed Mekki b. Ebi Talip Hammûş B. Muhammed B. Muhtar, el-Kaysî, el-Hidaye İla Bulugi'n-Nihayeti fi İlmi Meani'l-Kur'ân-i ve Tefsirihi, Thk. Mecmuatu Resail Camiyyetin bi'l Kulliyeti'd-Diraseti'l-Ulyâ ve'l-Bahsi'l-İlmi,Camiatu'ş-Şarika, (1. Baskı), Mecmuatu Buhusi'l-Kitabi ve's-Sünneti, Camiatu'ş-Şarika, 2008.
  • Kurtubî, Ebu Abdullah Muhammed b. Ahmed Şemseddin, el-Cami li Ahkami'l-Kur'ân, Thk. Ahmed el-Berduni ve İbrahim Atfiş, Dâru'l -Kutubi'l-Mısriyye, el-Kahire, (Ty.).
  • Kuşeyri, Abdulkerim b. Hevazin b. Abdulmelik, Letâifu'l-işarat, Thk. İbrahim, el-Bisyuni, , (3. Baskı), el-Hey'etü'l-Mısriyyeti el-âmmeti li'l-kütubi, Mısır, (Ty.)
  • Mâverdi, Ebulhasan Ali b. Muhammed el-Basri, el-Nüket ve'l-Uyûn,Thk. Seyyid İbn-i Abdulmaksud b. Abdurrahim, Dâru'l kutubi'l ilmiyye, Beyrut, (Ty.).
  • Mecmau'l-Buhûsi'l-İslamiyyeti (komisyon) el-Tefsiru'l-vasit li'l-Kur'âni'l-Kerim (1. Baskı), el-Hey'etü'lÂmmetü li Şüûni'l-matabi'l-emiriyeti, 1993.
  • Mekki, Muhammed el-Mekki el-Nasıri, el-Teysir fi Ahadisi't-Tefsir, (1. Baskı), Dâru'l -Garbi'lİslami, Beyrut, 1985.
  • Nesefi, Ebu'l-Berakat Abdullah b. Ahmed, Medariku't-Tenzil ve Hakaiku't-Tevil, Thk. Yusuf Ali Bedivi, (1. Baskı), Dâru'l -kelamu't-tayyib, Beyrut, 1998.
  • Nisaburi,Ebu Abdullah el-Hakim Muhammed b. Abdullah b. Muhammed, el-Müstedrek ala'ssahiheyn, Thk. Mustafa Abdulkadir Ata, (1. Baskı), Dâru'l -kutubi'l-ilmiyye, Beyrut, 1990.
  • Razi, Zeynüddin Ebu Abdullah Muhammed b. Ebu Bekir b. Abdulkadir el-Hanefi el-Razi, Muhtaru's-sihah, Thk. Eş-Şeyh Muhammed, (5. Baskı), Dâru' n-nemuzeciyyetu, Beyrut, 1999.
  • Sabuni, Muhammed, Safvetu't el-tefasir , (1. Baskı), Dâru 's-sabuni, Kahire, 1997.
  • Salebi, Ahmed B. Muhammed b. İbrahim, el-Keşf ve'l-Beyan an Tefsiri'l-Kur'âni, Thk. İbn-i Aşur, (1. Baskı), Dâru İhyai't-Turasi'l-Arabi, Beyrut, 2002.
  • Selami, Zeyneddin Abdurrahman b. Ahmed b. Receb el-Selami el-Bağdadi el-Hanbeli, el-Cami li Tefsiri'l-İmam İbn-i Recep el-Hanbeli, Thk. Ebu Muaz Tarık, (1. Baskı), Dâru'l asımati, Suudi Arabistan, 2001.
  • Sem‘ani, Ebu'l-Muzaffer Mansur b. Muhammed B. Abdulcabbar el-Mervezi, Tefsiru'l-Kur'ân, Thk. Yasir B. İbrahim ve Guneym B. Abbas, (1. Baskı), Dâru'l -vatan, Riyad, 1997.
  • Semarkandi, Ebu'l-Leys Nasr b. Muhammed B. Ahmed B. İbrahim. Bahru'l-Ulum, (Ty).
  • Seminu'l-Halebî, Ebu'l-Abbas, Şihabuddin, Ahmed B. Yusuf, B. Abduddaim, eL-Dürru'l-masun fi'l-ulumi'l-Kitabi'l-meknun, Thk. Ahmed Muhammed, el-Harrat, Dâru'l -kalem, Dimeşk, (Ty).
  • Şeybani, Ebu Abdullah Ahmed b. Muhammed B. Hanbel, Müsnedu İmam Ahmed B. Hanbel, Thk. Ahmed Muhammed Şakir, (1. Baskı), Dâru'l -hadis, Kahire, 1995.
  • Şevkani, muhammed b. Ali el-Şevkani el-Yümni, Fethu'l-Kadîr, (1. Baskı), , Dâru İbn-i Kesir, Dimeşk, 1993.
  • Şinkiti, Muhammed Emin b. Abdulkadir el-Cekni, el-Azbü'n-nemir min Mecaşisi'ş-Şinkiti fi'ttefsir, Thk. Halid b. Osman, (2. Baskı), Dâru Alemü'l-fevaidi, Mekketü'l-mükerremetü, 2005.
  • Taberi, Muhammed b. Cerir b. Yezid b. Kesir b. Galib el-Âmili, Camiu'l-Beyân fi Te'vîli'l-Kur'ân, Thk. Ahmed Muhammed Şakir, Müessesetü'r-risale. Tantavi,Muhammed Seyyid, el-Tefsiru'l-Vasit li'l-Kur'âni'l-Kerim, (1. Baskı), Daru Nahdati Mısır, elFeccale, el-Kahire, (Ty).
  • Temimi, Ebu Abdullah Muhammed b. Ali el-Maliki, el-Mu'lem bi Fevaidi Müslim, Thk. Muhammed el-Şazeli, (2. Baskı), , Dâru 't-Tunisiyyetu, Cezair, 1988.
  • Tıybî, Şerafeddin el-Hüseyin b. Abdullah, Şerhu't-Tıybi ala Mişkâti'l-Masabih, Thk. Abdulhamid Hindevi, (1. Baskı), Mektebetü Nizar Mustafa el-Baz, Mekke-i Mükerreme- Riyad, 1997.
  • Tirmizi, Muhammed b. Ali el-Hakim, Nevadiru'l-usul fi Ahadisi'r-Resul (sav), Thk. Abdurrahman Umeyre, , Dâru 'l-Celil, Beyrut, (Ty).
  • Tüsteri, Ebu Muhammed Sehl b. Abdullah B. Yunus, Tefsiru't-Tüsteri, Thk. Muhammed Basil, Uyunu's-Sud, (1. Baskı), Dâru 'l--Kutubi'l-ilmiyye, Beyrut, 2002.
  • Vahidi, Ebu'l-Hasan Ali b. Ahmed B. Ali en-Nisaburî, eş-Şafii, el-Vasit fi Tefsiri'l-Kur'âni'l-Mecid, Thk. Adil Ahmed Abdulmevcud ve Diğerleri, (1. Baskı), Dâru'l-Kutubi'l-ilmiyye, Lübnan, 1994.
  • el-Vecîz, Fi Tefsiri'l-Kitâbi'l-Azîz, Thk. Safvan Adnan Dâvudi, (1. Baskı), Dâru'l -kalem, Dımaşk, 1994.
  • Zebidi, Muhammed b. Abdurrazzak, el-Hüseyni, Tacu'l-Arus min Cevahiri'l-Kamus, Thk. Komisyon, Dâru'l -Hidayeti, (Ty).
  • Zeccâc, İbrahim İbnü's-Sırrî, b. Sehl, Ebû İshâk, Meânî'l-Kur'ân ve İ‘rabuhu, Thk. Abdulcelil Abduh Şibli, (1. Baskı), Alemü'l-Kutup, Beyrut, 1988.
  • Zehrani, Merzuk b. Hiyas el-Zehrani, Atyabu'n-neşir fi Tefsiri'l-Vasaya'l-Aşri, Mecalletu'l-Cami'ati'lİslamiyyeti, Medine-i Münevvere, (Ty).
  • Zemahşeri, Ebu'l-Kasım, Mahmud B. Amr, B. Ahmed, Carullah, el-Keşşaf, an Hakaiki Gavamidi'tTenzil, Dâru'l -Kitabi'l-Arabi, Beyrut, (Ty).
  • Zühayli, Vehbetü b. Mustafa, el-Tefsirü'l-Münîr fi'l-akideti ve'ş-şeriati ve'l-minhac , (1. Baskı), Dâru'l - fikri'l-muasır, Dımaşk, 1997.
  • http://www.4shared.com/account/dir/z5qXb5sq/sharing.html?rnd.
APA Younis A (2021). KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. , 484 - 520.
Chicago Younis Asmaa KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. (2021): 484 - 520.
MLA Younis Asmaa KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. , 2021, ss.484 - 520.
AMA Younis A KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. . 2021; 484 - 520.
Vancouver Younis A KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. . 2021; 484 - 520.
IEEE Younis A "KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS." , ss.484 - 520, 2021.
ISNAD Younis, Asmaa. "KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS". (2021), 484-520.
APA Younis A (2021). KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, 7(1), 484 - 520.
Chicago Younis Asmaa KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi 7, no.1 (2021): 484 - 520.
MLA Younis Asmaa KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, vol.7, no.1, 2021, ss.484 - 520.
AMA Younis A KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi. 2021; 7(1): 484 - 520.
Vancouver Younis A KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS. İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi. 2021; 7(1): 484 - 520.
IEEE Younis A "KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS." İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi, 7, ss.484 - 520, 2021.
ISNAD Younis, Asmaa. "KURAN VE SÜNNET’TE ŞEYTAN VE NEFİS". İHYA Uluslararası İslam Araştırmaları Dergisi 7/1 (2021), 484-520.