Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 52 Sayfa Aralığı: 105 - 133 Metin Dili: Arapça İndeks Tarihi: 27-06-2021

YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA

Öz:
Yazma becerisi ile ilgili bu çalışmayı, Arapça konuşmayanlara Arap Diliniöğretme kapsamında sunuyoruz. Bu araştırma, daha önce sunduğumuz; geneldedil becerileri, özelde ise dinleme becerisi adlı araştırmamızın bir devamıniteliğinde olacaktır. İleride, Allah’ın izniyle bu çalışmamızı, uygulamalı dil bilimikapsamında, dil becerileri konularını ele alarak sürdürmeyi arzuluyoruz.Arapçayı konuşmayanlara Arap Dilini öğretmeyi kolaylaştırmada yararlıolacağına olan inancımız ve Arap Dilini öğrenmek isteyenlerin sayısının sürekliartması sonucu ortaya çıkan en kolay öğretim metotlarına duyulan acil ihtiyacacevap vermek için odaklanacağımız husus, uygulamalı dil bilimi çerçevesinde, dilbecerileri olacaktır.Çalışmaya, bu becerinin tanımı ve içeriğiyle başladık. Sonra dil becerileri ve bubecerilerin belirlenmesi konusunu ele aldık. Bundan sonra yazma becerisindensöz ettik. Bu beceriyi tanımlayarak kapsamından bahsettik. Daha sonra yazmabecerisinin diğer becerilerle olan ilişkisine ışık tuttuk. Aynı şekilde, öğretmeninsınıf içinde öğrencilerine ders verirken üzerinde durması gereken hususları dilegetirdik. Sonra da değişik dil seviyelerinde (başlangıç, orta ve ileri), yazmabecerisi kapsamına giren en önemli yeteneklerle ilgili geniş bir sunum yaptık. Buyetenekleri sunduktan sonra, onlardan uygun gördüklerimizi sıraladık.Yazma becerisi ile ilgili ifadelerin bitiminden sonra, yabancı Arap Diliöğrencisinin yazma becerisini nasıl sınamamız gerektiği konusuna geçtik.Sınanacak yönleri ve öğrenciyi sınamamıza imkân sağlayacak soru türlerine yerverdik
Anahtar Kelime:

WRITING SKILL A STUDY IN THE FIELD OF TEACHING THE ARABIC LANGUAGE TO NON-SPEAKERS OF IT

Öz:
We present this study on writing skill in the field of teaching Arabic to nonnative speakers. This study comes as a continuation of two previous studies that we presented on language skills in general and the skills of listening and reading in particular. In the future, we want to pursue research on linguistic skills in applied linguistics . Our focus on studying linguistic skills in applied linguistics comes from our belief in the benefit that results from these studies to facilitate the teaching of Arabic to non-native speakers, and to meet an urgent need to find the easiest ways to teach the increasing number of those wishing to learn Arabic We began the study with a definition of the skill and its components, then moved on to talking about and defining language skills. After that, we talked about the skill of writing, so we defined it and defined its components, then shed light on the relationship of writing skill with other language skills. We also talked about the aspects that a teacher should focus on when training his students in the classroom. Then we made an extensive presentation of the most important abilities that fall under the skill of writing at the language levels (beginner - intermediate - advanced). After we demonstrate these capabilities, we choose what we deem appropriate. After we finished talking about writing skill, we moved on to talk about how to test the writing skill of a foreign Arabic language student. We presented the aspects that will be tested, and the types of questions that will enable us to be tested .
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdulhâlik, Muhammed. İhtibârâtü’l-lüga Liğayri’n- nâtikîne bihâ. Riyad: Câmiatü’l-Melik Suûd, 1. Baskı, 1998.
  • Arabî, Salâh Abdülmecid. Taallümü’l-lüğati’l-hayye ve ta’limihâ. Beyrut: Mektebetü Lübnan, 1. Baskı, 1981.
  • Madsen, Harold S, Techniques in Testing, Oxford University, Oxford 1983.
  • Madsen, Harold S. Techniques in Testing. Oxford: Oxford University, 1983.
  • Medkûr, Ali Ahmed. Tedrîsü fünûni’l-lüga’l-arabiyye. Kahire: Dâru’l-Fikri’lArabî, 1. Baskı, 2006.
  • Mustafa, Abdullah Ali. Maharetü’l-lügati’l-arabiyye. Umman: Dârü’l-Mesîra, 1. Baskı, 2007.
  • Mücâver, Muhammed Selahaddin Ali. Dirâsatün Tecrîbiyyetün. Kuveyt: Darü’l-Kalem, 1. Baskı, 1997.
  • Nâka, Mahmud Kâmil. Talimü’l-lüga’l-arabiyye Li’n-nâtikîne bi-lügatin uhrâ. Mekke: Câmiatü Ümmi’l-Kura, 1. Baskı, 1985.
  • Tuayma, Rüşdî. El-Mahâretü’l-lüğaviyye. Kahire: Dâru’l-Fikri’l-Arabî, 1. Baskı, 2006.
APA ALwani Nassri B (2020). YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. , 105 - 133.
Chicago ALwani Nassri BASMA YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. (2020): 105 - 133.
MLA ALwani Nassri BASMA YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. , 2020, ss.105 - 133.
AMA ALwani Nassri B YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. . 2020; 105 - 133.
Vancouver ALwani Nassri B YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. . 2020; 105 - 133.
IEEE ALwani Nassri B "YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA." , ss.105 - 133, 2020.
ISNAD ALwani Nassri, BASMA. "YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA". (2020), 105-133.
APA ALwani Nassri B (2020). YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0(52), 105 - 133.
Chicago ALwani Nassri BASMA YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 0, no.52 (2020): 105 - 133.
MLA ALwani Nassri BASMA YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.0, no.52, 2020, ss.105 - 133.
AMA ALwani Nassri B YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 0(52): 105 - 133.
Vancouver ALwani Nassri B YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 0(52): 105 - 133.
IEEE ALwani Nassri B "YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA." DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0, ss.105 - 133, 2020.
ISNAD ALwani Nassri, BASMA. "YAZMA BECERİSİ: ARAPÇA KONUŞMAYANLAR İÇİN ARAP DİLİ ÖĞRETİMİ İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA". DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 52 (2020), 105-133.