Yıl: 2020 Cilt: 14 Sayı: 33 Sayfa Aralığı: 173 - 183 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2020.272.8 İndeks Tarihi: 19-06-2021

Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin bilgisayar oyunlarına yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği-Öğretmen Formu (BOTÖ-ÖF), geliştirilirken daha önce Yeşilyurt ve Demirbaş-Çelik (2019) tarafından Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği-Ebeveyne Formu’ndan esinlenilmiştir. Bu ölçekte yer alan maddeler öğretmenlere yönelik olarak değiştirilmiştir. Araştırma iki farklı çalışma grubu bulunmaktadır. Birinci çalışma grubu, açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizini yapmak üzere 109 öğretmenden oluşmaktadır. İkinci çalışma grubu doğrulayıcı faktör analizini yapmak üzere 98 öğretmenden oluşmaktadır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı .848, Barlett Testi anlamlılık değeri χ 2 =469.086; p < .01 bulunmuştur. Ölçeğin Negatif yaklaşım boyutunun iç tutarlılık katsayısı, .89; pozitif yaklaşım için .75 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlara göre ölçek geçerli ve güvenilir bir araçtır. Ayrıca kendileri bilgisayar oyunu oynayan öğretmenler öğrencinin oynamasına pozitif yaklaşım düzeyleri daha yüksektir. Öğretmenlerin mesleki deneyimine göre bilgisayar oyun tutumları değişmemektedir.
Anahtar Kelime:

Developing the Teacher Form of Computer Game Attitude Scale

Öz:
This study aims to develop an attitude scale that will determine teachers' attitudes towards computer games. Computer Games Attitude Scale-Parent Form prepared by Yeşilyurt and Demirbaş-Çelik (2019) was used in the development phase of the Computer Games Attitude Scale-Teacher Form (CGAS-TF). The items on this scale have been changed for teachers. There are two different study groups in the research. The first study group consists of 109 teachers to perform exploratory factor analysis and reliability analysis. The second study group consists of 98 teachers to perform the confirmatory factor analysis. According to the results, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) coefficient of the scale was .848, Bartlett's test significance value was χ 2 = 469.086; p <.0. While the internal consistency coefficient of the scale's negative approach dimension was .89, it turned out to be .75 for the positive approach. According to these results, the scale was determined as a valid and reliable tool. Besides, teachers who play computer games have higher positive attitude levels towards students'playing computer games. Computer game attitudes of teachers do not change depending on their professional experiences.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YEŞİLYURT F, Demirbaş-Çelik N (2020). Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. , 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
Chicago YEŞİLYURT FERAHİM,Demirbaş-Çelik Nur Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. (2020): 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
MLA YEŞİLYURT FERAHİM,Demirbaş-Çelik Nur Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. , 2020, ss.173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
AMA YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. . 2020; 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
Vancouver YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. . 2020; 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
IEEE YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N "Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi." , ss.173 - 183, 2020. 10.29329/mjer.2020.272.8
ISNAD YEŞİLYURT, FERAHİM - Demirbaş-Çelik, Nur. "Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi". (2020), 173-183. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.272.8
APA YEŞİLYURT F, Demirbaş-Çelik N (2020). Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(33), 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
Chicago YEŞİLYURT FERAHİM,Demirbaş-Çelik Nur Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 14, no.33 (2020): 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
MLA YEŞİLYURT FERAHİM,Demirbaş-Çelik Nur Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.14, no.33, 2020, ss.173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
AMA YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2020; 14(33): 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
Vancouver YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2020; 14(33): 173 - 183. 10.29329/mjer.2020.272.8
IEEE YEŞİLYURT F,Demirbaş-Çelik N "Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14, ss.173 - 183, 2020. 10.29329/mjer.2020.272.8
ISNAD YEŞİLYURT, FERAHİM - Demirbaş-Çelik, Nur. "Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 14/33 (2020), 173-183. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.272.8