Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 79 Sayfa Aralığı: 299 - 328 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26650/jspc.2020.79.0099 İndeks Tarihi: 22-06-2021

Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği

Öz:
Bilgisayar ve internet teknolojilerinde hızla gerçekleşen dönüşüm gerek günlük yaşamı gerekse çalışmayaşamını derinden etkilemektedir. Taşınabilir akıllı cihazların yaygınlaşması ve kablosuz-mobil internetağlarının genişlemesiyle birlikte, internete erişim daha önce hiç olmadığı kadar kolay ve hızlı gerçekleşmeyebaşlamıştır. Bu paralelde tüm demografik, siyasi ve sosyo-ekonomik farklılıklarından bağımsız olarak işçilerde hızla birer internet kullanıcısına dönüşmüştür. Web 2.0 ile birlikte bilgisayar ve internetteki iletişimindoğası farklılaşarak, çift yönlü etkileşimin önemli olduğu bir süreç ortaya çıkmıştır. Bu süreç, sosyal medyaplatformlarını popülerleştirmiş, internet kullanıcılarını daha önce hiç olmadığı kadar aktif bir durumagetirmiştir. Bireyler sosyal medya sayesinde doğrudan içerik üretebilme ve başka kişilerin ürettiği içeriklerleetkileşime girme şansı yakalamışlardır. Bu bağlamda, sendikaların internet ve sosyal medya teknolojilerinenasıl yaklaşacağı ve bu teknolojilerden nasıl etkileneceği tartışma konusu olmuştur. Bu çalışmada sendikalarve sosyal medya arasındaki ilişki hem kavramsal olarak hem de güncel örneklerle incelenmiştir. AyrıcaBursa ve Kırklareli’nde sendikalı işçilerle yapılan derinlemesine görüşmelerle sendikaların sosyal medyakullanımına dair işçilerin bakış açısı değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime:

The Perspectives of Workers on Social Media Use of Trade Unions: The Case of Bursa and Kırklareli

Öz:
The rapid transformation of computer and internet technologies has affected both daily life and working life profoundly. The widespread use of mobile smart devices and the expansion of mobile networks have made access to the internet easier and faster than ever before. Regardless of demographic, political, and socio-economic differences, workers have promptly transformed into internet users. Owing to Web 2.0, the nature of digital communication has changed. New forms of interaction have emerged in this process, which has popularized social media platforms, allowing internet users to be unprecedentedly active. Users can produce their own content and interact with other people’s content on social media. In this context, how unions approach and are affected by the internet and social media technologies has been a research topic. In this study, the relationship between unions and social media was examined both conceptually and with current examples. In addition, in-depth interviews with unionized workers in Bursa and Kırklareli evaluated the workers’s perspective regarding the social media use of the unions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Almagor, R. C. (2011). Internet History. International Journal of Technoethics, 2(2), 45- 64. https://doi.org/10.4018/jte.2011040104
  • Atabek, Ü. & Yücesan Özdemir, G. & Yüce, E. (2011). Siberuzayda Sendikalar: Yeni Olanaklar, Yeni Sorunlar. XI. Türkiye’de Internet Konferansı. 21-26 Aralık 2006. TOBB Ekonomik ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara. Retrieved From http://inet-tr.org. tr/inetconf11/
  • Colgan, F. & Ledwith, S. (2003). Gender, Diversity and Trade Unions International Perspectives. New York, NY: Routledge.
  • Djik, J. V. (2016). Ağ Toplumu, (Ö. Sakin, Çev.). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Fuchs, C. (2015). Dijital Emek ve Karl Marx, (E. Tahir ve S. Oğuz, Çev.). Ankara: Notabene Yayınları.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş, (İ. Kalaycı ve D. Saraçoğlu, Çev.). Ankara: Notabene Yayınları.
  • Galvin, R. (2015). How many interviews are enough? Do qualitative interviews in building energy consumption research produce reliable knowledge? Journal of Building Engineering, 1, 2–12. https://doi.org/10.1016/j.jobe.2014.12.001
  • Gauntlett, D. (2011). Making Is Connecting: The Social Meaning of Creativity, From DIY and Knitting to Youtube and Web 2.0, Cambridge: Polity Press.
  • Gerbaudo, P. (2012). Tweets and the Streets Social Media and Contemporary Activism, London, UK: Pluto Press.
  • Guppta, K. (2016, 12 Ekim). Will Labor Unions Survive In The Era Of Automation?, Forbes. Erişim Adresi: https://www.Forbes.com
  • Hodder, A. & Houghton, D. (2015). Union Use of Social Media: A Study of the University and College Union on Twitter. New Technology, Work and Employment, 30(3), 173- 189. http://dx.doi.org/10.1111/ntwe.12055
  • ICAAN (2020, 12 Haziran). Domain Name Registration Data Lookup. Retrieved from https://lookup.icann.org/
  • Krasenkiene, A., Kazokiene, L. & Susniene D. (2014), Relationships of the Trade Unions with the Media: The Lithuanian Case. Administrative Sciences - Open Access Journal, 4(1), 1-14. https://doi:10.3390/admsci4010001
  • Lasswell, H. (1938). Techniques in the World War, New York, NY: Peter Smith.
  • Lee, E. (2008, 12 Şubat). How The Internet Makes Union Organizing Harder [Web log post]. Retrieved from http://www.ericlee.info/2008/02/how_the_internet_makes_ union_o.html
  • Lucio, M. M. (2003). New Communication Systems And Trade Union Politics: A Case Study of Spanish Trade Unions and The Role of The Internet. Industrial Relations Journal, 34(4), 334-346. https://DOI:10.1111/1468-2338.00279
  • McQuail, D. (2009). Mass Communication Theory, London, UK: SAGE Publications.
  • Nicita, A. & Rizzolli, M. (2009). The Case For The Vitrual Strike, Portuguese Economic Journal, 8(3), 141-160. https://doi.org/10.1007/s10258-009-0044-x
  • O’Reilly, T. (2005, 30 Eylül). What Is Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. Retrieved from https://www.oreilly.com/pub/a/ web2/archive/what-is-web-20.html
  • Panagiotopoulos, P. & Barnett, J. (2015). Social Media in Union Communications: an International Study with UNI Global Union Affiliates. British Journal of Industrial Relations, 53(3), 508-532. https://DOI:10.1111/bjir.12060
  • Panagiotopoulos, P. (2012). Towards Unions 2.0: Rethinking the Audience of Social Media Engagement. New Technology, Work and Employment, 27, 178-192. https://DOI:10.1111/j.1468-005X.2012.00287.x
  • Parry, S. (2013, 13 Mart). Union Apps. Retrieved from http://www.infobo.com/tradeunion-apps/
  • Pearce, K. J. (2009). Encyclopedia of Communication Theory. In: Stephen W. Littlejohn & Karen A. Foss (Eds.), Media and Mass Communication Theories (pp. 624-627) Ed, California, CA: SAGE Publications.
  • Regov, R., Sprenger, W., Kirov, V.,Thomson, G. & Nunzio, D. D. (2016). The Use Of New ICTs in Trade Union Protests – Five European Cases, Transfer: European Review of Labour and Research, 22(3), 215-329. https://doi.org/10.1177/1024258916655761
  • Selamoğlu, A. & Özsoy, A. (2008). Türkiye’de İşçi Sendikalarının ve Konfederasyonların Web Siteleri İçerik Analizi Üzerine Bir Değerlendirme, Çalışma ve Toplum, 16(1), 31-60.
  • Sevgi, H. (2019). Sosyal Medya ve Sendikalar. İŞ, GÜÇ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 21(1), 57-72. https://DOI.org/10.4026/isguc.543452
  • Tokol, A. (2019). Endüstri İlişkileri ve Yeni Gelişmeler (8.bs.). Bursa: Dora Yayınevi.
  • Yılmaz Sert, N. (2015). Sendikalarda Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Örgütsel İletişim Faaliyetlerine Etkisi. Selçuk İletişim, 8(4), 104-130. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19030/201102
APA Sevgi H, TOKOL A (2020). Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. , 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
Chicago Sevgi Huseyin,TOKOL AYSEN Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. (2020): 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
MLA Sevgi Huseyin,TOKOL AYSEN Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. , 2020, ss.299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
AMA Sevgi H,TOKOL A Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. . 2020; 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
Vancouver Sevgi H,TOKOL A Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. . 2020; 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
IEEE Sevgi H,TOKOL A "Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği." , ss.299 - 328, 2020. 10.26650/jspc.2020.79.0099
ISNAD Sevgi, Huseyin - TOKOL, AYSEN. "Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği". (2020), 299-328. https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0099
APA Sevgi H, TOKOL A (2020). Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 0(79), 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
Chicago Sevgi Huseyin,TOKOL AYSEN Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 0, no.79 (2020): 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
MLA Sevgi Huseyin,TOKOL AYSEN Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, vol.0, no.79, 2020, ss.299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
AMA Sevgi H,TOKOL A Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2020; 0(79): 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
Vancouver Sevgi H,TOKOL A Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2020; 0(79): 299 - 328. 10.26650/jspc.2020.79.0099
IEEE Sevgi H,TOKOL A "Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği." Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 0, ss.299 - 328, 2020. 10.26650/jspc.2020.79.0099
ISNAD Sevgi, Huseyin - TOKOL, AYSEN. "Sendikaların Sosyal Medya Kullanımına İşçilerin Bakışı: Bursa ve Kırklareli Örneği". Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 79 (2020), 299-328. https://doi.org/10.26650/jspc.2020.79.0099