Yıl: 2020 Cilt: 53 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 903 - 930 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30964/auebfd.679050 İndeks Tarihi: 25-06-2021

İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin öğretmen görüşlerinibelirlemektir. Durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırma, Van ve Şanlıurfa illerindegörev yapan 38 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasındayarı-yapılandırılmış görüşme formu ve verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniğikullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin İYEP’i Türkçe ve matematikbecerilerinde yeterli düzeye ulaşamamış öğrencilerin başarılarının artırılması açısından yararlıbir uygulama olarak gördükleri fakat öğretmenlerin yaklaşık olarak yarısının hazırlananprogram tasarısındaki kazanımlar, öğretim materyalleri, uygulama kılavuzları veyönergelerdeki eksikliklerden dolayı öğrencilerin programdan yeterli düzeydeyararlanamadıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin çoğunun İYEPsürecinde karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; öğrencilerin devamsızlık yapmaları, öğrencilereokul derslerinin dışında ek sorumluluklar yüklenmesi, modüllerdeki öğrenci düzeylerindekifarklılıklar, bazı öğrencilerin yaşadıkları güdülenme eksikliği ve velilerin ilgisizliği olarakbelirlenmiştir. Bu durumda, İYEP kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’nca öğretmenleremateryal desteği sağlanabilir ve devamsızlık sorununu çözmek amacıyla veliler ile işbirliğiniartıracak etkinlikler planlanabilir.
Anahtar Kelime:

Teachers’ Opinions Concerning Training Curriculum in Primary Schools: A Qualitative Analysis

Öz:
This study aims to determine teachers’ opinions concerning the training curriculum in primary schools (IYEP). This study, which was designed as a case study, was conducted with 38 classroom teachers working in Van and Şanlıurfa provinces. The data were collected with a semi-structured interview form analyzed by using descriptive analysis technique. As a result of the study, it was determined that approximately half of the teachers did not benefit from the curriculum adequately due to the deficiencies in curriculum design in terms of objectives, teaching materials, application guidelines, although the teachers considered the curriculum as a useful practice for the students who could not reach the sufficient level in Turkish and mathematics skills. In addition, the problems faced by most of the teachers in IYEP process are as follows; The absenteeism of the students, additional responsibilities to students outside of school classes, differences in the student levels in the modules, the lack of motivation of some students and the lack of interest of parents. In this case, material support can be provided to teachers by Ministry of National Education (MEB) within the scope of IYEP and activities that will increase cooperation with parents can be planned in order to solve the absenteeism problem.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kozikoğlu İ, Tosun Y (2020). İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. , 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
Chicago Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. (2020): 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
MLA Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. , 2020, ss.903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
AMA Kozikoğlu İ,Tosun Y İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. . 2020; 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
Vancouver Kozikoğlu İ,Tosun Y İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. . 2020; 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
IEEE Kozikoğlu İ,Tosun Y "İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme." , ss.903 - 930, 2020. 10.30964/auebfd.679050
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Tosun, Yusuf. "İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme". (2020), 903-930. https://doi.org/10.30964/auebfd.679050
APA Kozikoğlu İ, Tosun Y (2020). İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(3), 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
Chicago Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 53, no.3 (2020): 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
MLA Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.53, no.3, 2020, ss.903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
AMA Kozikoğlu İ,Tosun Y İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020; 53(3): 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
Vancouver Kozikoğlu İ,Tosun Y İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020; 53(3): 903 - 930. 10.30964/auebfd.679050
IEEE Kozikoğlu İ,Tosun Y "İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53, ss.903 - 930, 2020. 10.30964/auebfd.679050
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Tosun, Yusuf. "İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çözümleme". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 53/3 (2020), 903-930. https://doi.org/10.30964/auebfd.679050