Yıl: 2021 Cilt: 23 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 85 - 96 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 10-06-2021

Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Almanya’nın Almanca öğretmenliği programlarının karşılaştırılmasıdır.Bu amaç kapsamında, iki ülkenin Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği programları incelenmiştir.Almanya’da ortak bir program bulunmamasından ve eyaletler arasında farklılıklar olmasından dolayı örnekolarak PH Freiburg Üniversitesi’nde uygulanan eğitim programı esas alınmıştır. Çalışmada, dokümananalizi yöntemiyle içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi ile Almanca öğretmenliği eğitim programları,öğrenci seçme sistemi, müfredat ve mezuniyet koşulları açısından incelenmiş, programlar arasındabenzerlik ve farklılıklar irdelenmiştir. İki ülkede uygulanan eğitim programlarındaki benzerliklerin yanısıra farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Öğrenci seçme sisteminde farklılık, Türkiye’de merkezi sınavlaöğrenci kabul edilirken, Almanya’da bireysel başvurudan kaynaklanmaktadır. Müfredatta ise, toplam Ectskredi sayısı, ders süresi ve eğitim süresi açısından farklılıkların olduğu görülmektedir. Mezuniyetkoşullarında farklılık, Türkiye’de dersleri başarılı şekilde geçmek yeterli görülmesi, Almanya’da bitirmetezi ve heyet önünde ders anlatımı koşulundan kaynaklanmaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda,Türkiye’de, öğrenci kabul koşullarının gözden geçirilmesi ve mezuniyet şartları arasına öğretmenlikbecerilerinin ispat edilmesi koşulunun eklenmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

A Comparison of German Language Teaching Programs in Turkey and Germany

Öz:
The aim of this study is to compare German Language Teaching programs in Turkey and Germany. For this aim, the German Language Teaching programs of both countries are examined. As in Germany a national wide program for German Language Teaching is not implemented, the program of the university PH Freiburg is examined. The programs are investigated in terms of acceptance conditions, curriculum and graduation conditions. The evaluation revealed that there are similarities and differences of both programs. In terms of acceptance conditions, a national wide entrance exam is conducted in Turkey, whereas in Germany students apply individually. In terms of curriculum, there are differences regarding total Ects credit points, lesson hours and education time. In terms of graduation conditions, passing the lessons is sufficient in Turkey, whereas a final thesis is needed in Germany. It is suggested to revise acceptance and graduation conditions of German Language Teaching programs in Turkey.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÜSTÜN B, DEREGOZÜ A (2021). Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. , 85 - 96.
Chicago ÜSTÜN BILAL,DEREGOZÜ AYSEL Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. (2021): 85 - 96.
MLA ÜSTÜN BILAL,DEREGOZÜ AYSEL Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. , 2021, ss.85 - 96.
AMA ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. . 2021; 85 - 96.
Vancouver ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. . 2021; 85 - 96.
IEEE ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A "Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması." , ss.85 - 96, 2021.
ISNAD ÜSTÜN, BILAL - DEREGOZÜ, AYSEL. "Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması". (2021), 85-96.
APA ÜSTÜN B, DEREGOZÜ A (2021). Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 85 - 96.
Chicago ÜSTÜN BILAL,DEREGOZÜ AYSEL Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23, no.1 (2021): 85 - 96.
MLA ÜSTÜN BILAL,DEREGOZÜ AYSEL Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.23, no.1, 2021, ss.85 - 96.
AMA ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 23(1): 85 - 96.
Vancouver ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 23(1): 85 - 96.
IEEE ÜSTÜN B,DEREGOZÜ A "Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması." Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23, ss.85 - 96, 2021.
ISNAD ÜSTÜN, BILAL - DEREGOZÜ, AYSEL. "Türk ve Alman Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması". Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23/1 (2021), 85-96.