Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 351 - 373 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.692949 İndeks Tarihi: 10-06-2021

Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı resmi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerin teknoloji liderliği rollerini öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Öğretmenlerin görüşleri öğretmenlerin cinsiyet, branş, hizmet yılı, teknoloji ile ilgili eğitim alma durumu,çalıştıkları okul türü, öğretmenlerin okuldaki teknolojik imkânları yeterli bulma düzeylerine, lisansüstü eğitim alıp-almama durumuna göreincelenmiştir. Araştırmada karşılaştırmalı genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Van ilinde Tuşba, İpekyolu, Edremit ve Erciş ilçelerindeki 16 ilköğretim ve 21 ortaöğretim okulunda görev yapmakta olan452 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada Sincar (2009) tarafından geliştirilen 5’li likert tipi “Okul Yöneticisinin Teknoloji Liderliği Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenler okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini sergileme düzeylerini “orta” seviyede bulmuştur. Öğretmenlerin yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşlericinsiyete, hizmet yılına, teknoloji ile ilgili eğitim alma durumuna, lisansüstü eğitim alma durumuna, branşa göre farklılaşmamıştır. Öğretmenlerin yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri okul türüne, okuldaki teknolojik imkânı yeterli bulma düzeyine göre farklılaşmıştır.
Anahtar Kelime:

An Evaluation of Teacher Views on School Principals' Technology Leadership Roles

Öz:
The aim of this study is to evaluate the ‘technology leadership’ roles of the administrators at primary and secondary level state schools in accordance with the teachers’ view s. The study examined the differences of the teachers’ view s according totheir sexes, branches, years of teaching experience, whether they received any training of technology, the type of school they worked at,level of finding technological opportunities satisfactory in school. The studywas designed as a comparative general survey model. The sample of the study consisted of 452 teachers working at 16 primary and 21 secondary schools inVanduring2016-2017 years. “School Principals’ Technology Leadership Role Scale” developed by Sincar (2009)was usedto c ollect the researchdata. According to the research findings, the teachers think that the school administrators display their roles of technology leadership at an intermediate level. Moreover, the teachers’ view s on the administrators’roles of technology leadership do not differ based onsex, years of experience, whether they received any training of technology, branch. However, the teachers’view s on the administrators’ roles of technology leadership differ considering the type of school and the level they find the technological opportunities satisfactory at theirschools.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arslan, S. (2016).Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörlerdeki değişimin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Uysal Balaban, N. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi.YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüAnadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Baş, E.D. (2012).İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleriyle okul iklimi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Sosyal Bilimler EnstitüsüMaltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Creighton, T. (2003). The principal astechnology leader. California: Corwin.
  • Engür, A. (2014). Teknoloji öğretmenlerinin okul müdürlerinin teknolojik liderlik becerileri hakkındaki görüşleri.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Hayytov, D. (2013). Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algıları ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloji liderliği” düzeylerine ilişkin algıları.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. (9. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Küplü, N. (2012). Devlet ilköğretim ve özel ilköğretim okullarının teknoloji yeterlilikleri ve bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi teknolojileri okuryazarlık düzeylerinin karma metot yöntemiyle değerlendirilmesi (Çanakkale İli Örneği) Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Ölçek, G. (2014). İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi.YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Öztaş, A. (2013). Resmi ortaöğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen görüşleri.YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sincar, M. (2009). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerine İliskin Bir İnceleme (Gaziantep İli Örneği). YayımlanmamışDoktora Tezi,Sosyal Bilimler Enstitüsü İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Sincar, M. ve Aslan, B.(2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571 – 595.
  • Sincar, M. (2013). Challenges School Principals Facing in the Context of Technology Leadership. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1273-1284.
  • Tahaoğlu, F. ve Gedikoğlu, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58), 274-298.
  • Tunçer, P. (2011).Örgütsel değişim ve liderlik. Sayıştay Dergisi, 80, 57-83.
APA DENİZ L, TEKE S (2020). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. , 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
Chicago DENİZ Levent,TEKE SEHER Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. (2020): 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
MLA DENİZ Levent,TEKE SEHER Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. , 2020, ss.351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
AMA DENİZ L,TEKE S Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. . 2020; 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
Vancouver DENİZ L,TEKE S Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. . 2020; 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
IEEE DENİZ L,TEKE S "Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi." , ss.351 - 373, 2020. 10.33711/yyuefd.692949
ISNAD DENİZ, Levent - TEKE, SEHER. "Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi". (2020), 351-373. https://doi.org/10.33711/yyuefd.692949
APA DENİZ L, TEKE S (2020). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
Chicago DENİZ Levent,TEKE SEHER Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2020): 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
MLA DENİZ Levent,TEKE SEHER Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2020, ss.351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
AMA DENİZ L,TEKE S Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
Vancouver DENİZ L,TEKE S Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 351 - 373. 10.33711/yyuefd.692949
IEEE DENİZ L,TEKE S "Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.351 - 373, 2020. 10.33711/yyuefd.692949
ISNAD DENİZ, Levent - TEKE, SEHER. "Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rollerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2020), 351-373. https://doi.org/10.33711/yyuefd.692949