Yıl: 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 19 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 10-06-2021

ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmada, üniversitede öğrenme ortamına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 20 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Öğretmen adaylarının görüşleri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda katılımcı cevaplarının “dersin işlenişi, öğretici tutumu, etkileşim ve işbirliği, fiziksel ortam” olmak üzere 4 kategori altında toplandığı tespit edilmiştir. Dersin işlenişi teması, “ders amacına uygunluk, sıkıcılıktan uzaklık, öğrenci katılımını teşvik ve bireysel farklılıklara uygunluk” olmak üzere 4 alt temayı kapsamaktadır. Öğretici tutumu teması altında “derse yönelik baskı oluşturmama, samimi olma ve disiplini sağlama” olmak üzere 3 alt tema yer almaktadır. “Etkileşim ve işbirliği” teması altında “öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici ve okul dışı işbirliği” olmak üzere 3 alt tema belirlenmiştir. Fiziksel ortam teması altında “birey sayısı, mekanın yapısal özellikleri, sınıf içi düzen ve materyal, ortam gürültüsü, temizlik ve bilgiye erişim olmak üzere 6 alt tema belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin en fazla fiziksel ortam kategorisinde cevaplar verdiği, en az üzerinde durdukları faktörün öğretici tutumları olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların üniversitelerdeki öğrenme ortamından beklentilerinin yapılandırmacı anlayışla örtüştüğü ortaya konmuştur. Üniversitelerdeki öğrenme ortamının düzenlenmesinde, öğretmen adaylarının görüş ve beklentilerinin önemli olduğu ve bu çalışmanın üniversitedeki öğrenme ortamının farklı boyutlarını düzenlemede bir rehber olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

ANALYZING PRE-SERVICE TEACHERS VIEWS ON LEARNING ENVIRONMENT IN UNIVERSITY

Öz:
In this study, it was aimed to present the opinions of pre-service teachers about the learningenvironment in the university. For this purpose, the views of students who continue theireducation in education faculty were consulted. In the study, phenomenology pattern fromqualitative research method was used and learning environment phenomenon was the focus.The research’s working group was 20 current 2th grade students from Department ofComputer Education and Instructional Technology who took instructional design course.Theviews of the students were analyzed using content analysis method. As a result of the analysisof the data, it was found that the participants' answers were grouped into “conducting of thelesson, instructor attitude, interaction and cooperation, physical environment” categories. Asa result, it was found that the answers were mostly in the physical environment category,while the least emphasized factor was instructor attitudes. As a result of the data analyzed, itwas presented that the expectations of the participants from a learning environmentcoincided with the constructivist approach. It is thought that this study will be a guide inorganizing the learning environment in the university.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERDEN M, USLUPEHLİVAN E, KURT A (2021). ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 1 - 19.
Chicago ERDEN Meltem KURTOĞLU,USLUPEHLİVAN Eda,KURT Ali ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2021): 1 - 19.
MLA ERDEN Meltem KURTOĞLU,USLUPEHLİVAN Eda,KURT Ali ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2021, ss.1 - 19.
AMA ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 1 - 19.
Vancouver ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 1 - 19.
IEEE ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A "ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.1 - 19, 2021.
ISNAD ERDEN, Meltem KURTOĞLU vd. "ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2021), 1-19.
APA ERDEN M, USLUPEHLİVAN E, KURT A (2021). ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 1 - 19.
Chicago ERDEN Meltem KURTOĞLU,USLUPEHLİVAN Eda,KURT Ali ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11, no.1 (2021): 1 - 19.
MLA ERDEN Meltem KURTOĞLU,USLUPEHLİVAN Eda,KURT Ali ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.11, no.1, 2021, ss.1 - 19.
AMA ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(1): 1 - 19.
Vancouver ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2021; 11(1): 1 - 19.
IEEE ERDEN M,USLUPEHLİVAN E,KURT A "ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11, ss.1 - 19, 2021.
ISNAD ERDEN, Meltem KURTOĞLU vd. "ÜNİVERSİTEDEKİ ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 11/1 (2021), 1-19.