Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 455 - 485 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.693817 İndeks Tarihi: 10-06-2021

Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin problem kurmaya yönelik becerilerinive öz yeterlikinançlarınıincelemektir. Araştırmada katılımcıların problem kurma becerileri ve öz yeterlik inançlarının; cinsiyet, sınıf seviyesiveakademik başarı gibi bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma betimsel taramayönt emiile gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın katılımcıları 346 ortaokul öğrencisidir. Verilerin toplanması içinproblem kurma testi ve problem kurma öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Analizler sonucunda katılımcıların problem kurma becerilerinin iyi düzeyde olduğu ve problem kurmaya yönelik öz yeterlik inançlarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir.Katılımcıların problem kurma becerileri cinsiyetvesınıf seviyesine göre farklılık göstermezken, akademik başarıya göre anlamlı farklılık göstermiştir. Katılımcıların problem kurmaya yönelik öz yeterliklerinançlarıcinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken, sınıf seviyesi ve akademik başarı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca katılımcıların problem kurmaya yönelik öz yeterlik inançlarının problem kurma becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of Middle School Students’ Problem Posing Skillsand Problem Posing Self-Efficacy Beliefs

Öz:
The aim of this study was to examine the skills and self-efficacy beliefs of middle school students in problem posing. It was also aimed to determine the relationship between problem-posing skills and problem-posing self-efficacy beliefs. In addition, it was investigated whether the participants' problem-posing skills and self-efficacy beliefs differ significantly according to some independent variables such as gender, grade levels and academic achievement. The research was conducted with descriptive survey method. The participants of the study were 346 middle school students. Problem-posing test and problem posing self-efficacy scal e w ereused to collect data. As a result of the analysis, it was determined that the problem-posingskills of the participants were good level and the self-efficacy beliefs about problem-posing were high level.While the problem-posing skills of the participants did not differ according to their gender and grade level, significant differences were found according to their academic achievement.There was nota significant differencebetween the self-efficacy beliefs of the participants about problem-posing according to thegender, but there was a significant difference according to the grade level and academic achievement.In addition, it was determined that the self-efficacy beliefs of the participants about problem-posing were a significant predictor of the problem-posing skills.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özgen K, Bayram B (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. , 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
Chicago Özgen Kemal,Bayram Baran Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. (2020): 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
MLA Özgen Kemal,Bayram Baran Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. , 2020, ss.455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
AMA Özgen K,Bayram B Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. . 2020; 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
Vancouver Özgen K,Bayram B Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. . 2020; 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
IEEE Özgen K,Bayram B "Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi." , ss.455 - 485, 2020. 10.33711/yyuefd.693817
ISNAD Özgen, Kemal - Bayram, Baran. "Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi". (2020), 455-485. https://doi.org/10.33711/yyuefd.693817
APA Özgen K, Bayram B (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
Chicago Özgen Kemal,Bayram Baran Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2020): 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
MLA Özgen Kemal,Bayram Baran Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2020, ss.455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
AMA Özgen K,Bayram B Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
Vancouver Özgen K,Bayram B Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 455 - 485. 10.33711/yyuefd.693817
IEEE Özgen K,Bayram B "Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.455 - 485, 2020. 10.33711/yyuefd.693817
ISNAD Özgen, Kemal - Bayram, Baran. "Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurmaya Yönelik Beceri ve Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2020), 455-485. https://doi.org/10.33711/yyuefd.693817