Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1697 - 1719 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-06-2021

DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Dinleme sürecindeki hedeflerimize ulaşmak için gösterdiğimiz becerileredinleme stratejileri denir. Bu çalışmada alan yazında belirlenen dinlemestratejilerinin uygulanabilirliğine dair Türkçe öğretmenlerinin görüşleribelirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretimyılında Bitlis il merkezindeki devlet okullarında aktif olarak çalışan 3’ükadın, 8’i erkek olmak üzere 11 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma,nitel türde fenomenolojik desende oluşturulmuş; 2’si üstbilişsel, 7’si bilişselstrateji, 1 soru ise dinleme stratejilerinin uygulanabilirliğini artırma ile ilgiliolup yarı yapılandırılmış 10 maddelik görüşme kılavuzu üzerinden Türkçeöğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Toplanan veriler, betimsel ve içerikanalizine tabi tutulmuş, elde edilen bulguların frekansları çıkarılmıştır.Kodlayıcı güvenirliğini sağlamak adına iki ayrı araştırmacı tarafındankodlanan veriler arasındaki uyum yüzdesi %86’dır. Elde edilen sonuçlaragöre dinleme stratejilerinin kullanımını güçlendiren ya da zayıflatan beştemel başlık belirlenmiştir: öğretmen, dinleme materyali, öğrenci, ortam vekonuşmacı.
Anahtar Kelime:

THE VIEWS OF TURKISH TEACHERS ABOUT APPLICABILITY OF LISTENING STRATEGIES

Öz:
The skills that we use to achieve our goals in the listening process are called listening strategies. With this study, the Turkish teachers’ opinions were defined, regarding the applicability of the listening strategies included in the literature. The study group of the research was consisted of 11 Turkish teachers including 3 females and 8 male, working at the public schools in Bitlis city center, in 2018-2019 academic year. The Turkish teachers’ opinions were explored with an interview form having ten items, formed in qualitative pattern and phenomenological type, including 2 metacognitive strategy questions, 7 cognitive strategy questions and 1 question increasing the applicability of the listening strategie. The data collected in the research were subjected to the content analysis, and the frequencies of the resulting findings were obtained. The compliance between the data encoded by two seperate researchers for the ensurance of reliability of the study, is 86 percent. According to the results obtained in the research, five essential titles that make the usage of listening strategies stronger or weaker, were defined as follows: teacher, listening material, student, environment, and speaker.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNDÜZ A, Demir S (2020). DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. , 1697 - 1719.
Chicago GÜNDÜZ Abdurrahman,Demir Sezgin DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. (2020): 1697 - 1719.
MLA GÜNDÜZ Abdurrahman,Demir Sezgin DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. , 2020, ss.1697 - 1719.
AMA GÜNDÜZ A,Demir S DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. . 2020; 1697 - 1719.
Vancouver GÜNDÜZ A,Demir S DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. . 2020; 1697 - 1719.
IEEE GÜNDÜZ A,Demir S "DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ." , ss.1697 - 1719, 2020.
ISNAD GÜNDÜZ, Abdurrahman - Demir, Sezgin. "DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ". (2020), 1697-1719.
APA GÜNDÜZ A, Demir S (2020). DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(4), 1697 - 1719.
Chicago GÜNDÜZ Abdurrahman,Demir Sezgin DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9, no.4 (2020): 1697 - 1719.
MLA GÜNDÜZ Abdurrahman,Demir Sezgin DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.9, no.4, 2020, ss.1697 - 1719.
AMA GÜNDÜZ A,Demir S DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(4): 1697 - 1719.
Vancouver GÜNDÜZ A,Demir S DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(4): 1697 - 1719.
IEEE GÜNDÜZ A,Demir S "DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9, ss.1697 - 1719, 2020.
ISNAD GÜNDÜZ, Abdurrahman - Demir, Sezgin. "DİNLEME STRATEJİLERİNİN UYGULANABİLİRLİĞİNE DAİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9/4 (2020), 1697-1719.