Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 353 - 375 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.676829 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü tutum düzeylerini ve bu düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Katılımcılar; 2018-2019 akademik yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 223 öğretmen adayından oluşmaktadır. Okuma Kültürü Ölçeği aracılığıyla toplanan veriler cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim düzeyi, okumayı sevme, haftalık okunan sayfa sayısı ve yıl içerisinde okunan kitap sayısı değişkenleri incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü tutum düzeyleri ortalamanın üzerindedir. Cinsiyet açısından okuma kültürü tutumları kadın öğretmen adayları lehine sınıf düzeyi açısından ise 4. sınıfta öğrenim görenler lehine manidar farklılık göstermektedir. Baba ve anne eğitim düzeyine göre ise benzer özelliklere sahiptir. Yıllık okunulan kitap sayısı ve haftalık okunulan sayfa sayısına göre ise sayının artışına bağlı olarak okuma kültürüne ilişkin tutum artmaktadır.
Anahtar Kelime:

Examination of Reading Culture Levels of Prospective Turkish Teachers

Öz:
This study aimed to examine the reading culture attitude levels of prospective Turkish teachers in terms of various variables. The study group of the study, which was conducted with descriptive survey model, was determined by simple random sampling, one of the random sampling methods. Participants consisted of 223 prospective teachers who were studying their 1st, 2nd, 3rd and 4th years at Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Education, Department of Turkish Language Teaching in the academic year of 2018-2019. The data collected through the Reading Culture Scale were analyzed for gender, grade level, parental education level, liking to read, the number of pages read weekly and the number of books read during the year. According to the results of the study, the reading culture attitude levels of prospective Turkish teachers were above the average. This level differed significantly in favor of prospective female teachers in terms of gender variable, while it differed significantly in favor of 4th year students in terms of grade level variable. The level also showed similar characteristics in terms of parental education level. On the other hand, the attitude towards reading culture increased depending on the number of books read during the year and the number of pages read weekly.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA baki y, GOKÇE B (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. , 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
Chicago baki yasemin,GOKÇE BEKIR Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. (2020): 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
MLA baki yasemin,GOKÇE BEKIR Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. , 2020, ss.353 - 375. 10.31464/jlere.676829
AMA baki y,GOKÇE B Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. . 2020; 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
Vancouver baki y,GOKÇE B Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. . 2020; 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
IEEE baki y,GOKÇE B "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.353 - 375, 2020. 10.31464/jlere.676829
ISNAD baki, yasemin - GOKÇE, BEKIR. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi". (2020), 353-375. https://doi.org/10.31464/jlere.676829
APA baki y, GOKÇE B (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
Chicago baki yasemin,GOKÇE BEKIR Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6, no.2 (2020): 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
MLA baki yasemin,GOKÇE BEKIR Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.2, 2020, ss.353 - 375. 10.31464/jlere.676829
AMA baki y,GOKÇE B Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(2): 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
Vancouver baki y,GOKÇE B Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(2): 353 - 375. 10.31464/jlere.676829
IEEE baki y,GOKÇE B "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6, ss.353 - 375, 2020. 10.31464/jlere.676829
ISNAD baki, yasemin - GOKÇE, BEKIR. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6/2 (2020), 353-375. https://doi.org/10.31464/jlere.676829