Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1015 - 1041 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.800921 İndeks Tarihi: 13-06-2021

5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi

Öz:
Bağlam temelli öğrenme, öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamdan seçilen bağlamlarla ilişkilendirerek öğrenmelerini benimseyen çağdaş bir yaklaşımdır. Bu araştırmanın amacı, 5. Sınıf öğrencilerinin Biyolojik çeşitlilikkonusundakikavramsal anlamalarına REACT stratejisininetkisini ve etkinlikle ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada, karma yöntemlerdenbirisi olan sıralı/açıklayıcı desenkullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,Doğu Karadeniz Bölgesi’nin kıyı şeridindeki bir ile bağlı olan köy okulunda öğrenim gören toplam 39 (21 deney ve 18 kontrol grubu) 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ikiaşamalı biyolojik çeşitlilik kavram testi ve görüşme formukullanılmıştır. İki aşamalı biyolojik çeşitlilik kavram testinin veri analiziSPSS paket programı yardımıyla istatistiksel olarak, görüşme formunun veri analizi ise içeriksel olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırma kapsamında ele alınan Biyolojik çeşitlilik konusuna yönelik BTÖY’nin REACT stratejisine göre geliştirilmiş ve uygulanmış olan etkinliğin 5. Sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte deney grubuna yapılan öğretim müdahalesinin öğrencilerin öğrenmelerinde faydalı olma, etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlama ve hatırlamayı sağlama gibi birçokolumlu etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğrencilerin özellikle anlamakta zorlandıkları biyolojik çeşitlilik gibi soyut özellik taşıyan konuların öğretilmesinde günlük yaşamdan çeşitli bağlamlar kullanılarak öğrencilerin kavramlarını yeniden doğru bir şekilde yapılandırmalarına yardım eden çalışmalarının sayısı arttırılabilir.
Anahtar Kelime:

The Effect of REACT Strategy on 5th Grade Students’ Conceptual Understanding of Biological Diversity

Öz:
Context-based learning is a contemporary approach that adopts students to learn science concepts by linking them with contexts chosen from everyday life. The aim of this study is to investigate the effect of the REACT strategy on 5th grade students’ conceptual understanding about biological diversity and to examine students’ views on the teaching intervention. In this study, explanatory sequential design of the mixed method was used because of conducting quantitative and qualitative phases.The sample of the study consisted of a total of 39 students (21 experimental and 18 control groups) who enrolled at the 5th grade at a village school in the Northeastern coast of Turkey. The data collection tools of the research werea two-tier test on the biological diversity and an interview form.Data analysis of two-tier biological diversity concept test was statistically analyzed with the help of SPSS package program, and data analysis of the interview form was contextually analyzed. As a result, it was concluded that the activity developed and implemented based on the REACT strategy on the biological diversity concepts studied under the research increased 5th grade students’ conceptual understanding. It was also concluded that the teaching intervention in the experimental group had many positive effects such as being beneficial for students' learning, providing effective and permanent learning and ensuring students remember. In the light of the results of the study, it is suggested that the number of studies helping students to reconstruct their concepts correctly can be increased by using various contexts from daily life in the teaching of abstract subjects such as biological diversity that students especially have difficulty in understanding.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARSLI BAYDERE F, Kurtoğlu S (2020). 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. , 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
Chicago KARSLI BAYDERE Fethiye,Kurtoğlu Sena 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. (2020): 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
MLA KARSLI BAYDERE Fethiye,Kurtoğlu Sena 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. , 2020, ss.1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
AMA KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. . 2020; 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
Vancouver KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. . 2020; 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
IEEE KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S "5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi." , ss.1015 - 1041, 2020. 10.33711/yyuefd.800921
ISNAD KARSLI BAYDERE, Fethiye - Kurtoğlu, Sena. "5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi". (2020), 1015-1041. https://doi.org/10.33711/yyuefd.800921
APA KARSLI BAYDERE F, Kurtoğlu S (2020). 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
Chicago KARSLI BAYDERE Fethiye,Kurtoğlu Sena 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2020): 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
MLA KARSLI BAYDERE Fethiye,Kurtoğlu Sena 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2020, ss.1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
AMA KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
Vancouver KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 1015 - 1041. 10.33711/yyuefd.800921
IEEE KARSLI BAYDERE F,Kurtoğlu S "5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.1015 - 1041, 2020. 10.33711/yyuefd.800921
ISNAD KARSLI BAYDERE, Fethiye - Kurtoğlu, Sena. "5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2020), 1015-1041. https://doi.org/10.33711/yyuefd.800921