Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1128 - 1152 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.800927 İndeks Tarihi: 13-06-2021

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilincinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Çalışma, bir üniversitenineğitim fakültesi, Türkçe öğretmenliği bölümü 3. ve 4. sınıfında öğrenim görmekte olan 35 Türkçe öğretmeni adayıyla yürütülmüştür. Çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe bilinçlerininnedüzeydeolduğu, bu bilinçlerinigüçlendirmek ve bu konudaki farkındalıklarını arttırmak için neler yaptıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma ‘temel nitel araştırma’ desenine göreyürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesine Yönelik Görüş Alma Formu” kullanılarak toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonunda Türkçe öğretmeni adaylarının çoğunun Türkçe dil bilincine sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Çalışmanın bulguları literatürde yer alan benzer çalışmalarla karşılaştırılarak tartışılmıştır. Bütün bu aşamalardan sonra başta Türkçe öğretmeni adayları olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlara, kişilere, program hazırlayıcılarına yönelik önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Determination of Pre-service Turkish Language Teachers’ Linguistic Awareness

Öz:
The aim of this study is to determine the level of language awareness of pre-service Turkish Language teachers’. The study was carried out with 35 third- and fourth- grade students of the department of Turkish Language education of education faculty of a university. In this study, it was tried to determine the level of pre-service Turkish Language teachers’ level of Turkish awareness, what they did to strengthen this awareness and increase their awareness on this issue. The study was conducted according to the ‘basic qualitative research’ pattern. The data were collected by using the “Receiving Opinion Form for the Determination of Language Consciousness of Pre-service Turkish Language Teachers’” developed by the researchers and analyzed by content analysis. At the end of the study, it was concluded that most of the pre-service Turkish Language teachers’ have Turkish language awareness. The findings of the study were discussed by comparing them with similar studies in the literature. After all these steps, were included to suggestions for pre-service Turkish Language teachers’, relevant institutions and organizations, individuals and program preparers.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bulut K, COSKUN H (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. , 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
Chicago Bulut Kenan,COSKUN HATICE Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. (2020): 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
MLA Bulut Kenan,COSKUN HATICE Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. , 2020, ss.1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
AMA Bulut K,COSKUN H Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. . 2020; 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
Vancouver Bulut K,COSKUN H Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. . 2020; 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
IEEE Bulut K,COSKUN H "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi." , ss.1128 - 1152, 2020. 10.33711/yyuefd.800927
ISNAD Bulut, Kenan - COSKUN, HATICE. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi". (2020), 1128-1152. https://doi.org/10.33711/yyuefd.800927
APA Bulut K, COSKUN H (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
Chicago Bulut Kenan,COSKUN HATICE Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.1 (2020): 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
MLA Bulut Kenan,COSKUN HATICE Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.1, 2020, ss.1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
AMA Bulut K,COSKUN H Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
Vancouver Bulut K,COSKUN H Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 17(1): 1128 - 1152. 10.33711/yyuefd.800927
IEEE Bulut K,COSKUN H "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.1128 - 1152, 2020. 10.33711/yyuefd.800927
ISNAD Bulut, Kenan - COSKUN, HATICE. "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dil Bilincinin Belirlenmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/1 (2020), 1128-1152. https://doi.org/10.33711/yyuefd.800927