The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors
Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 245 - 255 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 15-06-2021
The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors
Öz: This survey study was conducted to examinethe adjustment levels of undergraduate students theinfluencing factors. The population of thisdescriptive study consisted of 789 first and secondyear students studying in Artuklu UniversityHealth College and Health Services VocationalCollege. The average age of the students was19.90±1.53 years and 71.5% of them were femaleand 28.5% were male. It was also revealed that32.9% of the students had difficulty in adjustingthemselves to the university, 26.0% of themsuffered loneliness at university, but 56.7% ofthem enjoyed their university life. The findingsshowed that 56.4% of the students considered theto be incompetent in their professional field ofstudy while 62.9% of the students reported that theacademic staffs had poor communication withthem. A statistically significant difference wasfound between the opinions of the students whohad difficulty in adjusting to the life at universityand the students’ department, age, the level ofsatisfaction with their department, the adequacy ofthe equipment in the classrooms, the quality of theequipment in the classroom, enjoying the life at theuniversity, experiencing loneliness, whether theyhave a sufficient communication with theacademic staffs and whether the academic staffsare competent in their field of study.
Anahtar Kelime: Üniversite 1. ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Uyumu ve Etkileyen Faktörler
Öz: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin üniversiteye uyumunu ve bu uyumu etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın evrenini Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu birinci ve ikinci sınıflarında okuyan 789 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin yaş ortalaması 19,90±1,53 yıl olup, %71,5’i kız, %28,5’i erkektir. Öğrencilerin %32,9’u üniversiteye uyum sağlamakta güçlük çekmekte, %26,0’ı üniversitede kendisini yalnız hissetmekte, %56,7’si üniversite yaşamını sevmektedir. Bulgulara göre öğrencilerin %56,4’ü öğretim elemanlarının mesleki bilgilerini, %62,9’u öğretim elemanlarının öğrenciyle iletişimini yeterli bulmamaktadır. Üniversite yaşamına uyum sağlamakta güçlük çektiğini söyleyen öğrencilerle okuduğu bölüm, yaş, bölümünden memnun olma hali, sınıfların araç gereç donanımlarının yeterliliği, üniversite yaşamını sevme, üniversitede kendini yalnız hissetme, bölümdeki öğretim elemanlarıyla iletişimlerinin yeterli olup olmaması ile öğretim elemanlarının mesleki bilgilerinin yeterli olup olmaması arasında istatistiksel anlamlılık bulunmuştur. Öğrencilerin üçte bir gibi bir bölümünün üniversiteye uyum sorunu yaşadığı tespit edilmiş olup çok az bir kısmının herhangi bir sorunla karşılaştığında uzman yardımına başvurduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Erdoğan, S., Sanlı, H.S., Şimşek Bekir, H. (2005). ‘‘Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları’’. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2), 479-496.
- 2. Kacur, M., Atak, M. (2011). “Üniversite Öğrencilerinin Sorun Alanları ve Sorunlarla Baş Etme Yolları: Erciyes Üniversitesi Örneği’’. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (31), 273-297.
- 3. Yılmaz, E., Özkan, S. (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları: Bandırma Örneği”. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13, 153-170.
- 4. Bülbül, T., Acar Güvendir, M. (2014). “Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yükseköğretim Yaşamına Uyum Düzeylerinin İncelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Uluslararası E Dergi, 4 (1), 397-418.
- 5. Aktaş, Y. (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-110.
- 6. Sertelin Mercan, Ç., Yıldız S.A. (2011). “Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversiteye Uyum Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 135-154.
- 7. Vatansever Özdemir, G., Kolunsağ, A. (2007). “Sürdürülebilir Oryantasyon Modeli ve Sakarya Üniversitesindeki Durum”. SAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 211-229.
- 8. Kutlu, M. (2004). “Üniversite Öğrencilerinin AlıştırmaOryantasyon Hizmetlerine İlişkin Karşılaştıkları Sorunlar ve Beklentileri”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/77.pdf,
- 9. Karaçam, Ö., Totan, T. (2014). “Ege Üniversitesi Öğrencileri Arasında Bağımlılık Yapıcı Madde Kullanımının Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemiyle İncelenmesi”. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 15, 116-123.
- 10. Akvardar, Y., Aslan, B., Ekici, Z.B., Öğün, E., Şimsek, T. (2001). “Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem II Öğrencilerinde Sigara, Alkol, Madde Kullanımı", Bağımlılık Dergisi, 2 (2), 49-52.
- 11. Havaçeliği Atlam, D., Yüncü, Z. (2017). “Üniversitesi Öğrencilerinde Sigara, Alkol, Madde Kullanım Bozukluğu ve Ailesel Madde Kullanımı Arasındaki İlişki”. Klinik Psikiyatri, 20, 161-170.
- 12. Sandal, E.K., Karademir, N. (2013). “Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Profili, Beklenti ve Sorunlarının Değerlendirilmesi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 129-155.
- 13. Korkut-Owen, F., Kepir, D.D., Özdemir, S., Ulaş, Ö., Yılmaz, O. (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3), 135-151.
- 14. Ekinci, C.E., Burgaz, B. (2007). “Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 33, 120-134.
- 15. Kaya, M.F., Sungurtekin, D., Deniz, S. (2017). “Üniversitelerde Öğretim Elemanı Kaynaklı İletişim Sorunları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 176-195.
- 16. Naralan, A., Kaleli, S.S. (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Üniversiteden Beklentileri ve Bölüm Memnuniyeti Araştırması: Atatürk Üniversitesi Örneği”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (1), ISSN: 1309 -8039 (Online).
- 17. Beydağ, K.D., Gündüz, A., Özer, F.G. (2008). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimlerine ve Mesleklerine Bakış Açıları, Meslekten Beklentileri”. Pamukkale Tıp Dergisi, 1 (3), 137- 142.
- 18. Topkaya, N., Meydan, B. (2013). “Üniversite Öğrencilerinin Problem Yaşadıkları Alanlar, Yardım Kaynakları ve Psikolojik Yardım Alma Niyetleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1), 25-37.
APA | bayram değer v, ÇİFÇİ S (2020). The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. , 245 - 255. |
Chicago | bayram değer vasfiye,ÇİFÇİ SEMA The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. (2020): 245 - 255. |
MLA | bayram değer vasfiye,ÇİFÇİ SEMA The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. , 2020, ss.245 - 255. |
AMA | bayram değer v,ÇİFÇİ S The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. . 2020; 245 - 255. |
Vancouver | bayram değer v,ÇİFÇİ S The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. . 2020; 245 - 255. |
IEEE | bayram değer v,ÇİFÇİ S "The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors." , ss.245 - 255, 2020. |
ISNAD | bayram değer, vasfiye - ÇİFÇİ, SEMA. "The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors". (2020), 245-255. |
APA | bayram değer v, ÇİFÇİ S (2020). The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(3), 245 - 255. |
Chicago | bayram değer vasfiye,ÇİFÇİ SEMA The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9, no.3 (2020): 245 - 255. |
MLA | bayram değer vasfiye,ÇİFÇİ SEMA The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.9, no.3, 2020, ss.245 - 255. |
AMA | bayram değer v,ÇİFÇİ S The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 9(3): 245 - 255. |
Vancouver | bayram değer v,ÇİFÇİ S The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 9(3): 245 - 255. |
IEEE | bayram değer v,ÇİFÇİ S "The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors." Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9, ss.245 - 255, 2020. |
ISNAD | bayram değer, vasfiye - ÇİFÇİ, SEMA. "The Adjustment Levels of First and Second Year Undergraduate Students and Influencing Factors". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 9/3 (2020), 245-255. |