Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 657 - 677 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.770661 İndeks Tarihi: 14-06-2021

Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada çalışma grubu,Aksaray il merkezinde öğrenim gören 286 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okuduğunu Anlama Ölçeği”(Uyar, 2015), “Okuma Kaygısı Ölçeği”(Melanlıoğlu, 2014b) ve “Metinlere Yönelik Okuma Motivasyonu Ölçeği”(İleri Aydemir &Öztürk, 2013)kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paketprogramından yararlanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin okuduğunu anlama,okumamotivasyonuveokuma kaygısıpuanları normal dağılım göstermektedir. Araştırmanın sonucunda, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve okuma motivasyonlarının yüksek, okuma kaygılarının ise düşük düzeyde olduğu bulunmuştur. Elde edilen bir başka bulguyagöre, araştırmaya katılan sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ile okuma motivasyonları arasında yüksek düzeyde,pozitifyönlü ve anlamlı bir ilişki; okuduğunu anlama ile okuma kaygısı arasındaorta düzeyde, negatifyönlü ve anlamlıbir ilişki; okuma kaygısı ile okuma motivasyonu arasında ise orta düzeyde, negatifyönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Relationships Between Middle School Students' Reading Anxiety, Motivation Levels and Comprehension Skills

Öz:
The aim of this study is to examine the relationship between middle school eighth grade students' reading anxiety, motivation levels and reading comprehension skills. In the study conducted with the relational screening model, the study group consists of 286 students studying in the city center of Aksaray. “Reading Comprehension Scale” (Uyar, 2015), “Reading Anxiety Scale” (Melanlıoğlu, 2014b) and “Reading Motivation Scale for Texts” (İleri Aydemir & Öztürk, 2013) were used as data collection tools in the study. SPSS package program was used to analyze the data. According to the findings, students' reading comprehension, reading motivation and reading anxiety scores show normal distribution. As a result of the study, it was found that middle school eighth grade students' reading comprehension and reading motivation were high, and their reading anxiety was low. According to another finding, there is a high level, positive and significant relationship between reading comprehension and reading motivation of eighth grade students participating in the study; a moderate, negative and significant relationship between reading comprehension and reading anxiety; It was determined that there is a moderate, negative and significant relationship between reading anxiety and reading motivation.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TÜRKBEN T (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. , 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
Chicago TÜRKBEN TUNCAY TÜRKBEN Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. (2020): 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
MLA TÜRKBEN TUNCAY TÜRKBEN Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. , 2020, ss.657 - 677. 10.31464/jlere.770661
AMA TÜRKBEN T Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. . 2020; 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
Vancouver TÜRKBEN T Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. . 2020; 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
IEEE TÜRKBEN T "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler." , ss.657 - 677, 2020. 10.31464/jlere.770661
ISNAD TÜRKBEN, TUNCAY TÜRKBEN. "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler". (2020), 657-677. https://doi.org/10.31464/jlere.770661
APA TÜRKBEN T (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
Chicago TÜRKBEN TUNCAY TÜRKBEN Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6, no.2 (2020): 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
MLA TÜRKBEN TUNCAY TÜRKBEN Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.2, 2020, ss.657 - 677. 10.31464/jlere.770661
AMA TÜRKBEN T Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(2): 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
Vancouver TÜRKBEN T Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(2): 657 - 677. 10.31464/jlere.770661
IEEE TÜRKBEN T "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6, ss.657 - 677, 2020. 10.31464/jlere.770661
ISNAD TÜRKBEN, TUNCAY TÜRKBEN. "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygıları, Motivasyon Düzeyleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6/2 (2020), 657-677. https://doi.org/10.31464/jlere.770661