Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 632 - 646 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/tred.573373 İndeks Tarihi: 15-06-2021

İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi

Öz:
Araştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindeki özel bir okulda L3 (Almanca) dersi gören 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin (n=111) öğrenme stillerini belirlemektir. Öncelikle L3 öğrenen öğrencilerin L1 (Türkçe), L2 (İngilizce) öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, öğrenme stili kavramı L1, L2 ve L3’de nedir? sorusunun yanıtı aranmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerle ayrıca bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılıp, öğrenci ürünleri öğrenme stilleri açısından incelenmiştir. Okuldaki, bir Türkçe, bir İngilizce ve bir Almanca öğretmeniyle bireysel görüşmeler de yapılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel ve nicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3 derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Determination of Learning Styles in German Education As Second Foreign Language

Öz:
The aim of the study was to determine the learningstyles of the 4th, 5th and 6th grade students (n = 111) in L3(German) at a private school in the city center of Edirne in theacademic year 2016-2017. First of all, L1 (Turkish), L2 (English)learning styles of L3 students were determined. What is the conceptof learning style L1, L2 and L3? The answer to the question hasbeen sought. A case study pattern was used from qualitativeresearch methods. Individual and focus group interviews wereconducted with students and student products were examined interms of learning styles. Individual interviews were conducted witha Turkish, an English and a German teacher at the school. In thisstudy, Kolb Learning Styles Scale (which was adapted to Turkishby Aşkar and Akkoyunlu (1993) was used. The data obtained fromthe scale were evaluated qualitatively and quantitatively in terms ofthe effect areas of L1, L2 and L3. In the research, it was concludedthat the students showed similar learning style characteristics in L1,L2 and L3 courses.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akar, H. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Durum Çalışması (s. 139-155). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105-109.
  • Aksoy, M. (2012). Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı, Utangaçlık, Strateji, Ve Akademik Başarı Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, TR.
  • Arslangilay, A. S. (2013). 3. Kuşak Türk Çocukları ve İki dilli-İki kültürlü Eğitim Modelleri (Hessen Eyaleti Koala Projesi). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, TR.
  • Aşkar, P., ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından Incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın, TR.
  • Balcı, Ö. (2013). Öğrenme Stillerine Dayalı Etkinliklerin İngilizce Dersinde Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerine Ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya, TR.
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1, 19-30.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stili Tercihi ve Yabancı Dil Akademik Başarısı Arasındaki Açıklayıcı ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, TR.
  • Demirel, Ö. (2008). Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Er, K. O. (2006). Yabancı Dil Öğretim Programlarında Kültürün Etkileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (39)1, 1-14.
  • Gencel, İ. E. (2007). Kolb’un Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri-III’ü Türkçeye Uyarlama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9)2, 120-139.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, TR.
  • Güven, M., ve Kürüm, D. (2006). Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 75-89.
  • Hufeisen, B. ve Neuner, G (Hg.) (2003), Mehrsprachigkeitskonzept - Tertiärsprachenlernen - Deutsch nach Englisch. Straßburg, Europarat (2004: englische Ausgabe, 2005: französische Ausgabe, 2005: 2. revidierte Auflage)
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Önemi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 29-36.
  • Işık, A. (2013). Yabancı Dil Nasıl Öğrenilmez? Nasıl Öğrenilir?, Ankara: Elma Yayınları.
  • Jimenez, I. (2009). Mut Zur Mehrsprachigkeit, Engelschoff: Ruffel Yayıncılık.
  • Kayacık, E. (2013). Öğrencilerin Kolb Öğrenme Stillerine Göre Çalışma Alışkanlıkları, Ödev Yapma Motivasyonları Ve Stilleri Üzerine Bir Çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, TR.
  • Kılıç, E., ve Karadeniz, Ş. (2004). Cinsiyet ve Öğrenme Stilinin Gezinme Stratejisi ve Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 129-146.
  • Neuner, G., Hufeisen, B., Kursisa, A., Marx, N., Koithan, U., ve Erlenwein, S. (2009). Deutsch als zweite Fremdsprache, München: Langenscheidt.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara: Öncü Kitap.
  • Sümer, M. (2015). Farklı Öğrenme Biçimlerine Sahip Öğrenenlerin Web Destekli İşbirlikçi Öğrenme Araçlarından Wikiye İlişkin Görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 49-64.
  • Tatar, E., ve Tatar, E. (2007). Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim. Journal of Qafqaz University, 20, 126-130.
  • Türkoğlu, E. M. (2015). Öğretmen Hesap Verebilirliği: Özel Bir Okulda Durum Çalışması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, TR.
  • Veznedaroğlu, L. ve Özgür, A. (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve işlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Vural, L. (2013). Grasha-Riechmann Öğrenme Stili Ölçeğinin Yapı Geçerliği Çalışmaları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, Çomü Dergileri, 4, 481-496.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA Eren B, KOKSAL H (2020). İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. , 632 - 646. 10.24315/tred.573373
Chicago Eren Bahar,KOKSAL HANDAN İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. (2020): 632 - 646. 10.24315/tred.573373
MLA Eren Bahar,KOKSAL HANDAN İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. , 2020, ss.632 - 646. 10.24315/tred.573373
AMA Eren B,KOKSAL H İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. . 2020; 632 - 646. 10.24315/tred.573373
Vancouver Eren B,KOKSAL H İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. . 2020; 632 - 646. 10.24315/tred.573373
IEEE Eren B,KOKSAL H "İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi." , ss.632 - 646, 2020. 10.24315/tred.573373
ISNAD Eren, Bahar - KOKSAL, HANDAN. "İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi". (2020), 632-646. https://doi.org/10.24315/tred.573373
APA Eren B, KOKSAL H (2020). İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 632 - 646. 10.24315/tred.573373
Chicago Eren Bahar,KOKSAL HANDAN İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi 10, no.3 (2020): 632 - 646. 10.24315/tred.573373
MLA Eren Bahar,KOKSAL HANDAN İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.10, no.3, 2020, ss.632 - 646. 10.24315/tred.573373
AMA Eren B,KOKSAL H İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(3): 632 - 646. 10.24315/tred.573373
Vancouver Eren B,KOKSAL H İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2020; 10(3): 632 - 646. 10.24315/tred.573373
IEEE Eren B,KOKSAL H "İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 10, ss.632 - 646, 2020. 10.24315/tred.573373
ISNAD Eren, Bahar - KOKSAL, HANDAN. "İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi". Trakya Eğitim Dergisi 10/3 (2020), 632-646. https://doi.org/10.24315/tred.573373