Yıl: 2021 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1539 - 1551 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33206/mjss.886302 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?

Öz:
Bu çalışma, öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıflarda öğretime ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi’ nde öğrenim gören ve çok aşamalı örnekleme yöntemiyle seçilen 65 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin deneyimsiz olmalarını ve bu okullardaki iş gücü fazlalığını en önemli sorun; öğrenci sayısının yetersizliğine katkı ve maddi yükte azalma sağlaması açısından en önemli çözüm olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adayları Birleştirilmiş Sınıflar

An Assessment of Multigrade Classrooms from the Perspective of Pre-Service Teachers: Problem or Solution

Öz:
This study aims to determine pre-service teachers' perceptions of teaching in multigrade classrooms. The study group of the research consists of 65 teacher candidates selected by the multi-stage sampling method. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool in the study. The data obtained in the study were analyzed using the content analysis technique. In the study, the most important problem was the inexperience of the teachers and the excessive workforce in these schools; The results they see as the most important solution in terms of contributing to the insufficient number of students and reducing the financial burden have been reached.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNES A, Şahin G (2021). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. , 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
Chicago GÜNES AHMET MELIH,Şahin Güliz Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. (2021): 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
MLA GÜNES AHMET MELIH,Şahin Güliz Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. , 2021, ss.1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
AMA GÜNES A,Şahin G Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. . 2021; 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
Vancouver GÜNES A,Şahin G Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. . 2021; 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
IEEE GÜNES A,Şahin G "Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?." , ss.1539 - 1551, 2021. 10.33206/mjss.886302
ISNAD GÜNES, AHMET MELIH - Şahin, Güliz. "Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?". (2021), 1539-1551. https://doi.org/10.33206/mjss.886302
APA GÜNES A, Şahin G (2021). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. Manas Journal of Social Studies, 10(3), 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
Chicago GÜNES AHMET MELIH,Şahin Güliz Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. Manas Journal of Social Studies 10, no.3 (2021): 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
MLA GÜNES AHMET MELIH,Şahin Güliz Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. Manas Journal of Social Studies, vol.10, no.3, 2021, ss.1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
AMA GÜNES A,Şahin G Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. Manas Journal of Social Studies. 2021; 10(3): 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
Vancouver GÜNES A,Şahin G Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?. Manas Journal of Social Studies. 2021; 10(3): 1539 - 1551. 10.33206/mjss.886302
IEEE GÜNES A,Şahin G "Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?." Manas Journal of Social Studies, 10, ss.1539 - 1551, 2021. 10.33206/mjss.886302
ISNAD GÜNES, AHMET MELIH - Şahin, Güliz. "Öğretmen Adaylarının Gözüyle Birleştirilmiş Sınıflara İlişkin Bir Değerlendirme: Sorun mu, Çözüm mü?". Manas Journal of Social Studies 10/3 (2021), 1539-1551. https://doi.org/10.33206/mjss.886302