Yıl: 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 640 - 658 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31592/aeusbed.909184 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi

Öz:
Covid-19 pandemisi, Dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizi de birçok alanda etkilemiştir. Etkilenen bu alanların başında eğitim kurumları gelmektedir. Bütün ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de pandeminin etkisiyle eğitim-öğretim faaliyetleri uzaktan eğitim ile yürütülmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma, Van ilinde görev yapan 10 Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Katılımcıların belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Pandemi nedeniyle öğretmenler ile mülakatlar “Zoom” üzerinden gerçekleştirilmiştir. Veriler, betimsel ve içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Fen Bilimleri öğretmenleri, Covid-19 pandemi sürecinde yapılan uzaktan eğitim yaklaşımının mesleki gelişimlerine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenler, özellikle birçok bilgisayar programını, yazılımını ve donanımı etkili bir şekilde kullanmayı öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Buna karşın öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ve öğrenci olmak üzere iki temel sorun ile karşılaştıklarını dile getirmişlerdir. Öğretmenlerin uzaktan eğitimde kullanılan teknolojik araçları kullanma konusunda yetersiz oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine katılma konusunda isteksiz oldukları ve öğrencilerin bilgisayara/internete erişmede sıkıntı yaşadıkları görülmüştür. Bu durum, öğrencilerin derse katılımlarını zorlaştırdığı için öğrencilerde motivasyon düşüklüğüne neden olmuştur.
Anahtar Kelime: uzaktan eğitim

Investigation of Professional Achievements and Problems of Science Teachers in the Distance Education Process of Covid-19 Pandemic Period

Öz:
As much as any other country, the Covid-19 pandemic has also affected my sectors in our country too. Educational institutions are at the top of these affected areas. Like other countries, due to the affects of the pandemic, education-learning activities have been tried to be carried out by distance learning in our country as well. The purpose of this research is to investigate the problems and achievements of Science teacher during the distance education period of Covid-19 pandemic. In order to achieve this, in this research science (phenomenology) pattern has been used as one of the qualitative research methods. The research was conducted with 10 science teachers working in a city in the Eastern Anatolia Region. Easily accessible sampling method was used in determining the participants. Semi-constructed interview form was used by researchers in data gathering. Due to the pandemic, interviews with teacher were conducted through “Zoom”. Data was resolved by narrative and content analysis method. Science teacher have stated that, distance education approach during the Covid-19 pandemic period has contributed to their occupational skills. Teachers have stated that, they learned to use especially a lot of computer programmes, software and hardware. Despite to this, teachers also stated that, they encountered two fundamental problems as teachers and students during the distance education period. It has been evaluated that, teachers were insufficient when it came to using technological devices in distance education. It has been witnessed that, students were unwilling to participate in the distance education process and they also suffered hardships to acquire computer/internet access. As this situation made it hard for the students to participate in classes, it caused a low level of motivation in students. In order to reduce this situation, students should be told that the lessons will continue with distance education for a certain period of time. Although it is difficult to compare the home environment to the classroom environment, the need to take the distance education process seriously and focus on the lessons as if they were in the classroom should be explained in a language appropriate for the age of the students
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bakırcı H, DOĞDU N, Artun H (2021). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. , 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
Chicago Bakırcı Hasan,DOĞDU NURGÜL,Artun Hüseyin Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. (2021): 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
MLA Bakırcı Hasan,DOĞDU NURGÜL,Artun Hüseyin Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. , 2021, ss.640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
AMA Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. . 2021; 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
Vancouver Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. . 2021; 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
IEEE Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H "Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi." , ss.640 - 658, 2021. 10.31592/aeusbed.909184
ISNAD Bakırcı, Hasan vd. "Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi". (2021), 640-658. https://doi.org/10.31592/aeusbed.909184
APA Bakırcı H, DOĞDU N, Artun H (2021). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
Chicago Bakırcı Hasan,DOĞDU NURGÜL,Artun Hüseyin Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7, no.2 (2021): 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
MLA Bakırcı Hasan,DOĞDU NURGÜL,Artun Hüseyin Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.7, no.2, 2021, ss.640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
AMA Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 7(2): 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
Vancouver Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 7(2): 640 - 658. 10.31592/aeusbed.909184
IEEE Bakırcı H,DOĞDU N,Artun H "Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, ss.640 - 658, 2021. 10.31592/aeusbed.909184
ISNAD Bakırcı, Hasan vd. "Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarının ve Sorunlarının İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/2 (2021), 640-658. https://doi.org/10.31592/aeusbed.909184