Yıl: 2021 Cilt: 50 Sayı: 229 Sayfa Aralığı: 363 - 392 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 04-08-2021

ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI

Öz:
Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri kapsamında yer alan mesleki beceri alanında güvenli, sağlıklı, estetik ve demokratik öğrenme ortamı oluşturabilme yeterliklerine ilişkingörüşlerini almak amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmişolan 10 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlere dayalı olarak matematik öğretmenlerinin güvenli, sağlıklı, estetik ve demokratik öğrenme ortamı kavramlarınailişkin betimlemelerinin sınırlı kaldığı, öğrenme ortamlarını düzenlemeye ilişkinkendilerini çoğunlukla yeterli gördükleri ancak yeterlik algılarının kendi sınırlıkavram tanımları doğrultusunda oluştuğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS’ PERCEPTION ON PREPARATION OF LEARNING ENVIRONMENT

Öz:
The aim of this research is obtaining middle school mathematics teachers’ opinion on competencies of preparing a safe, healthy, aesthetic and democratic learning environment in the professional skills field within the scope of general competencies of the teaching profession. Case study design is used in the study. The participants are 10 middle school mathematics teachers who are selected through convenience sampling. The data of the study are collected by the semi-structured interview forms. Content analysis is used for the data. Based on the analysis, mathematics teachers have limited descriptions of the concepts of safe, healthy, aesthetic and democratic learning environment. It is found that although they find themselves mostly sufficient to regulate learning environments, these perceptions on competence are depending on limited concept definitions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Boz Yaman B, Ekinci N (2021). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. , 363 - 392.
Chicago Boz Yaman Burçak,Ekinci Necla ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. (2021): 363 - 392.
MLA Boz Yaman Burçak,Ekinci Necla ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. , 2021, ss.363 - 392.
AMA Boz Yaman B,Ekinci N ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. . 2021; 363 - 392.
Vancouver Boz Yaman B,Ekinci N ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. . 2021; 363 - 392.
IEEE Boz Yaman B,Ekinci N "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI." , ss.363 - 392, 2021.
ISNAD Boz Yaman, Burçak - Ekinci, Necla. "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI". (2021), 363-392.
APA Boz Yaman B, Ekinci N (2021). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim, 50(229), 363 - 392.
Chicago Boz Yaman Burçak,Ekinci Necla ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim 50, no.229 (2021): 363 - 392.
MLA Boz Yaman Burçak,Ekinci Necla ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim, vol.50, no.229, 2021, ss.363 - 392.
AMA Boz Yaman B,Ekinci N ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim. 2021; 50(229): 363 - 392.
Vancouver Boz Yaman B,Ekinci N ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim. 2021; 50(229): 363 - 392.
IEEE Boz Yaman B,Ekinci N "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI." Milli Eğitim, 50, ss.363 - 392, 2021.
ISNAD Boz Yaman, Burçak - Ekinci, Necla. "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMAYA İLİŞKİN ALGILARI". Milli Eğitim 50/229 (2021), 363-392.