Yıl: 2003 Cilt: 3 Sayı: 5 Sayfa Aralığı: 41 - 47 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri

Öz:
Eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesinde, öğrencinin geribildirimleri önem taşır. Betimleyici tipte olan bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin öğretim elemanının teorik ve uygulamalı derslerdeki öğretim etkinliğine ilişkin geribildirimlerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini AİBÜ Bolu Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü 1998-1999 eğitim- öğretim yılındaki birinci ve ikinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Örneklemde ise, hemşirelik öğretim elemanları tarafından verilen dersleri alan öğrencilerin teorik ve uygulamalı derse ilişkin değerlendirmeleri yer almıştır. Her bir ders için “hemşirelik öğrencilerinin öğretim elemanının teorik ve uygulamalı derslerdeki öğretimini değerlendirme ölçeği”ni yanıtlamışlardır. Ölçek, hemşirelik öğrencilerinin öğretim elemanının derse hazırlığını, işleyişini ve değerlendirmesini içeren üç alt bölümden oluşmaktadır. Öğrencilerin öğretim elemanını teorik derse hazırlığı, dersi işleyişi ve değerlendirmesinde olumlu bulduğu; birinci sınıfların uygulamalı derslere göre teorik derslerde öğretim elemanına daha yüksek puanlar verdiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: eğitmenler hemşirelik öğrencileri hemşirelik hemşirelik eğitimi değerlendirme

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

Evaluations of Nursing Students Regarding to Instructors' Lectures and Clinical Practices

Öz:
Students’ feedbacks are very significant in the evaluation of the effectiveness of education. The aim of this descriptive study is to determine the views of students regarding to instructors’ lectures, clinical practice and instruction so that to find solutions to increase instruction and learning activities. This research has consisted of first and second year of Abant İzzet Baysal University Vocational Higher School, Nursing Department in 1998-1999 educational year. Students who joined to the courses given by nursing instructors consisted the sample. “Scale of evaluations of nursing students regarding to instructors’ lectures and clinical practices” effectiveness have been filled by these students for according to each subject. The scale consisted three subscales such as instructors’ effectiveness and attitudes related to lectures, clinical instructions.It has been concluded that students found instructors positive in respect of instructor’s preparedness of lesson, performing a lesson and student evaluation; first class students scores to lectures comparing to the activities of the instructors for clinical practice .
Anahtar Kelime: nursing nursing education evaluation instructors nursing students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Atabek, T., Taşocak, G. (1996). Klinik Eğitimde Farklı Bir Yaklaşım. Türk Hemşireliğinde Yükseköğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı. İzmir Ege Üniversitesi Basımevi. S. 291-299.
  • Bayık, A. (1993). Öğrencilerin Hemşire Eğitimcilerde Etkili Eğiticilik Niteliklerini Değerlendirmeleri Üzerine Bir Çalışma. Üçüncü Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kitabı. İstanbul. S. 47-57.
  • Benor, D.E., Leviyof, I. (1997). The Development Of Sfudents’ Perceptions Of Effective Teaching: The İdeal, Best And Poorest Clinical Teacher In Nursing, Journal Of Nursing Education, 36, (5), 206-211.
  • Erdil, F. (1993). Uygulamalı Meslek Derslerinin Öğrenim Ve Öğretimi: Öğrenci Gözüyle. Üçüncü Ulusal Hemşirelik Sempozyumu Kitabı İstanbul S. 420-430.
  • Fadıloğlu, Ç. Ve Ark. (1996). Klinik Eğitim Ve Uygulama İçin Eğitimciler Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır? Türk Hemşireliğinde Yükseköğrenimin 40. Yılı Sempozyumu Kitabı. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi. S.163-171.
  • Gignac-Caille, A.M., Oermna, M.H. (2001). Student And Faculty Perceptions Of Effective Clinical Instructions In ADN Programs, Journal Of Nursing Education 40, (8), 347-53. Http://Www.Yok.Gov.Tr/Eğitim/Raporlar/Eğitimdeger/Eğitimdeger.Html
  • Makarem, S. Ve Ark. (2001). Teaching Effectiveness And Learning Outcomes Of Baccalaureate Nursing Students In A Critical Care Practicum: A Lebanese Experience, Nursing Outlook, 49, (1), 43-48.
  • Oktay, S. (1989). Öğretimin Ve Öğretmenin Öğrenci Tarafından Değerlendirilmesi, Hemşirelik Bülteni, 3,(13), 13-27.
  • Orchard, C. (1994). The Nurse Educator And Nursing Student: A Review Of The Issue Of Clinical Evaluation Procedures, Journal Of Nursing Education, 33, (6), 245-251.
  • Ulupınar, S. (1998). Öğrenci Ve Öğretim Elemanlarına Göre Öğretmenin Nitelikleri. Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı. Ankara:Damla Matbaacılık. S. 327-333.
  • Veliğlu, P., Pektekin, Ç. (1988). Hemşire Öğretim Elemanları Ve Hemşire Öğrencilerin Uygulamalı Eğitimi Algılamaları. İkinci Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı. İstanbul. S. 108-117.
  • Willls, M.E. (1997). Link Teacher Behaviors: Student Nurses’ Perceptions, Nurse Education Today, 17,(3), 232-46.
APA GÖKDOĞAN F, ÇITAK BİLGİN N, Karahan A (2003). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. , 41 - 47.
Chicago GÖKDOĞAN Feray,ÇITAK BİLGİN NEVİN,Karahan Azize Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. (2003): 41 - 47.
MLA GÖKDOĞAN Feray,ÇITAK BİLGİN NEVİN,Karahan Azize Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. , 2003, ss.41 - 47.
AMA GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. . 2003; 41 - 47.
Vancouver GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. . 2003; 41 - 47.
IEEE GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri." , ss.41 - 47, 2003.
ISNAD GÖKDOĞAN, Feray vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri". (2003), 41-47.
APA GÖKDOĞAN F, ÇITAK BİLGİN N, Karahan A (2003). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(5), 41 - 47.
Chicago GÖKDOĞAN Feray,ÇITAK BİLGİN NEVİN,Karahan Azize Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.5 (2003): 41 - 47.
MLA GÖKDOĞAN Feray,ÇITAK BİLGİN NEVİN,Karahan Azize Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.5, 2003, ss.41 - 47.
AMA GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 3(5): 41 - 47.
Vancouver GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 3(5): 41 - 47.
IEEE GÖKDOĞAN F,ÇITAK BİLGİN N,Karahan A "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.41 - 47, 2003.
ISNAD GÖKDOĞAN, Feray vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğretim Elemanının Teorik ve Uygulamalı Derslerdeki Öğretimini Değerlendirmeleri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/5 (2003), 41-47.