Yıl: 2003 Cilt: 3 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 140 - 151 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri

Öz:
Yoğun bakım gibi özel bakım ya da uzmanlık gerektiren ünitelerdeki hemşirelik bakım hizmetleri, oryantasyon ve hizmetiçi eğitim programlarının uygulanmasını ve sürekliliğini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışma, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Sağlık Yüksekokulu‘nda kardiyoloji hemşireliği alanında uzman bir hemşire öğretim üyesi tarafından İzzet Baysal Bolu Devlet Hastanesi kardiyoloji hemşirelerine 11 ay süre ve haftada iki saat olarak uygulanan bir hizmetiçi eğitim programına ilişkin katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Hemşirelerin hizmetiçi eğitim programına ilişkin görüşleri, bir hizmetiçi eğitim programında etkinliği değerlendirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan bir ölçek aracılığıyla ve yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Görüşme ve geri bildirim yöntemiyle hemşirelerin gereksinimleri ve istekleri doğrultusunda kardiyoloji hemşireliğine özgü hazırlanan, alanında uzman bir öğretim üyesi tarafından gerçekleştirilen ve sürekliliği olan bu hizmetiçi eğitim programını, ölçekte yer alan öğretim elemanı, organizasyon, planlanması ve değerlendirmeye yönelik ifadeleri hemşireler “kesinlikle katılıyorum” ve “katılıyorum” seçeneklerini işaretleyerek genelde olumlu bulduklarını belirtmişlerdir. Hemşirelik hizmetlerinde uygulama ve eğitimin birbirini tamamladığı ve en üst düzeyde yararlanım sağlandığı bu hizmetiçi eğitim modelinin, uygulanabilir olduğu bu çalışma ile ortaya konmuştur.
Anahtar Kelime: hemşireler hizmet içi eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

Opinions of Nurses of Cardiology About an In-Service Education

Öz:
Nursing care services in units such as intensive care, special care or specialization needed care make application and continuity of orientation and program of in-service education necessary. The aim of this study is to identify the opinions of participants about the in-service education. This study carried out by an expert nurse who is from Abant İzzet Baysal University, Bolu Health Higher School and had been applied to cardiology nurses of İzzet Baysal Bolu Government Hospital two hours in a week for 11 months. The opinions of nurses about program of in-service education were determined by using a scale which is valid reliable and evaluated in a program in-service education an by face to face interview. The cardiology nurses explained about lecturer, organization, and planning and evaluations of those and they showed what they found, in general as positive choises by marking that “I certainly agree” and “I agree” in this continuous program of in-service education. This program of in-service education, which is continuous, was designed up on the needs and requests of nurses and was unique to cardiology nurses. This model was performed by a expert lecturer. As a conclusion, it has been found that this program in-service education model supports the application and in-services education of nursing. We can get a high profit out of it and it can be applicable.
Anahtar Kelime: inservice education nurses

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksoy, G. (1996). Ameliyathane hemşireliğinde sürekli eğitim. I.Uluslararası Ameliyathane Hemşireliği Kongresi, İzmir, Türkiye.
  • Akyolcu, N. (1997). Klinisyen hemşirelerin gerçekleştirdikleri hizmetiçi eğitim programlarının etkinliğini arttıracak öğretim stratejileri. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Uluslararası Katılımlı Özet Kitabı, ss: 286-288.
  • Alcan, Z, (1997). Hemşirelerin sürekli eğitiminde toplam kalite yönetimi modeli uygulaması. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Uluslararası Katılımlı Özet Kitabı, ss: 278-281.
  • Boydak, M, (1998). Hizmetiçi eğitim programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Doktora Tezi.
  • Enç, N. (1993). Kritik durumlarda hemen karar verme. Hemşirelik Bülteni. 7(29): 75-77.
  • Erefe, İ. (1998). Hemşirelikte sürekli eğitim ilke ve yöntemleri. I. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı. Hilal Matbaacılık AŞ, İstanbul, ss: 185-199.
  • Erefe, İ., Türkistanlı, E., Uysal, A., Yamandağlı, M., Elmas, H. (1997). Hemşirelerin hizmetiçi eğitim gereksinmelerinde kendilerinin yöneticilerinin ve hekimlerin görüşleri. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Uluslararası Katılımlı Özet Kitabı, ss: 155-161.
  • Fidan, N., Erdem, M. (1991). Eğitime Giriş. Ankara, Feryal Matbaası, ss:182-192.
  • Inglis, A.B. (1992). Ten common-sense teaching strategies for effective inservice presentation by staff nurses. The Journal of Continuing Education in Nursing. 23:263-266.
  • Saydanlı, Ş. (1997). Hemşirelik hizmetleri yönetiminin eğitsel sorunları ve çözüm önerileri. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitimi “Uluslar arası Katılımlı” Sempozyumu Kitabı, 10-12-Eylül 1997, ss: 20-21.
  • Taymaz, H. (1992) Hizmetiçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara, Pegem Yayınları, ss:1-6.
  • Ulupınar, S., Genç, Z. (1997). Özel bir hastanede yapılan hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitimi “Uluslar arası Katılımlı” Sempozyumu Kitabı, 10-12-Eylül 1997, ss: 311-314.
  • Yorgun, S. (2002). Hemşirelerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Velioğlu, P. (1985). Hemşirelikte Bilimselleşmeye Doğru. İstanbul, Başak Matbaası.
  • Velioğlu, P. (1988). Hemşirelik eğitiminde temel kavramlar. Hemşirelik Bülteni. 3 (10).
APA GÖKDOĞAN F, YORGUN S (2003). Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. , 140 - 151.
Chicago GÖKDOĞAN Feray,YORGUN SONGÜL Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. (2003): 140 - 151.
MLA GÖKDOĞAN Feray,YORGUN SONGÜL Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. , 2003, ss.140 - 151.
AMA GÖKDOĞAN F,YORGUN S Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. . 2003; 140 - 151.
Vancouver GÖKDOĞAN F,YORGUN S Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. . 2003; 140 - 151.
IEEE GÖKDOĞAN F,YORGUN S "Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri." , ss.140 - 151, 2003.
ISNAD GÖKDOĞAN, Feray - YORGUN, SONGÜL. "Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri". (2003), 140-151.
APA GÖKDOĞAN F, YORGUN S (2003). Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(6), 140 - 151.
Chicago GÖKDOĞAN Feray,YORGUN SONGÜL Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.6 (2003): 140 - 151.
MLA GÖKDOĞAN Feray,YORGUN SONGÜL Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.6, 2003, ss.140 - 151.
AMA GÖKDOĞAN F,YORGUN S Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 3(6): 140 - 151.
Vancouver GÖKDOĞAN F,YORGUN S Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 3(6): 140 - 151.
IEEE GÖKDOĞAN F,YORGUN S "Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.140 - 151, 2003.
ISNAD GÖKDOĞAN, Feray - YORGUN, SONGÜL. "Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/6 (2003), 140-151.