Yıl: 2004 Cilt: 2 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 46 - 51 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının genetik kavramları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Öğrencilerin genetik kavramlarını nasıl yapılandırdıklarını tespit etmek amacıyla, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfta okuyan toplam 81 öğrenciye üç ayrı kısımdan oluşan yazılı mülakat soruları yöneltilmiş, mülakatın son bölümünde öğrencilere konu ile ilgili resim çizdirme metodu (drawing) uygulanmış ve bu sayede mülakat verileri desteklenmiştir. Çalışma bulguları öğrencilerin gen, DNA ve kromozom kavramlarına ilişkin yanılgılarının mevcut olduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgulara dayalı olarak bu kavramların doğru ve kalıcı öğrenilmesi için somut materyallerin geliştirilmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelime: fen öğretmenleri fen eğitimi kavram yanılgıları genetik öğretmen adayları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
In this study, 81 pre-service science teachers were examined for understanding of genetic concepts. A written interview, consisting three parts was used to probe students' construction of the genetic concepts. In the last parts of the interview, students were wanted to draw given concepts to support the students' answers. Analysis of results showed that student teachers had a number of misconceptions relating to gene, DNA and chromosome. Based on the findings, it is suggested that concrete materials must be developed and used for genetic instruction.
Anahtar Kelime: genetics prospective teachers science teachers science education misconceptions

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, S., Cerrah, L. ve Ark. (2001). Fen bilimlerinde öğrencilerdeki kavram anlama seviyelerini ve yanılgılarını belirleme yöntemleri üzerine bir inceleme. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu.
  • Baggott, L. ve Wright B. (1996). The use of interactive video in teaching about cell division. Journal of Biological Education, 34,2,74-79.
  • Bahar, M., Johnstone, A.M. ve Hansel, M.H. (1999). Revisiting learning difficulties in biology. Journal of Biological Education, 30,1,57-66.
  • Bahar, M., Johnstone, H.A., ve Sutcliffe, G.R. (1999). Investigation of students' cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33,3,134-142.
  • Collette, A.T. ve Chroppette, L.E. (1989). Science Instruction In The Middle And Secondary Schools. USA: Merill Publishing Company.
  • Deboer, E.G. (1991). A History of Ideas in Science Education: Implication for Practice. New York: Teacher Collage Press.
  • Douvdevany, O., Dreyfus, A. ve Jungwirth, E. (1997). Diagnostic instruments for determining junior high-school science teachers' understanding of functional relationships within the 'living cell'. International Journal of Science Education, 19,5, 593-606.
  • Duffy, T.M. ve Orrill, C. (2001). Constructivism. Handbook of Research on Educational Communication and Technology. Newyork: Scholastic Press.
  • Hurd DeHard, P. (1998). Scientific literacy: New minds for a changing world. Science Education, 82,36,407-416.
  • Johnstone, A.H. ve Mahmoud, N. (1980). Isolating topics of high perceived difficulty in school biology. Journal of Biological Education, 14,163-166.
  • Killerman, W. (1996). Biology education in Germany: research into the effectiveness of different teaching methods. International Journal of Science Education. 18,3,333-346.
  • Kinfield, C.A. (1994). Understanding a basic biological process: expert and novice models of meiosis. Science Education, 78,3,255-283.
  • Lewis, J., Leach, J. ve Wood-Robinson, C. (2000a). Chromosome the missing link-young people understanding mitosis, meiosis and fertilization. Journal of Biological Education, 34,3,129-133.
  • Lewis, J., Leach, J. ve Wood-Robinson, C. (2000b). What's in a cell?-young people understanding of the genetic relationship between cells, within an individual. Journal of Biological Education, 34,3,129-133.
  • Lewis, J., Leach, J. ve Wood-Robinson, C. (2000c). All in the genes?-young people understanding of the nature of genes. Journal of Biological Education, 34,2,74-79.
  • Marbach-Ad, G. (2001). Attempting to break the code in student comprehension of genetic concepts. Journal of Biological Education, 35,4,183-190.
  • Öztaş, H. ve Öztaş, F. (1998). Farklı seviyelerdeki öğrencilerin bazı temel biyolojik terimleri kavrayabilme yetenekleri ile ilgili bir araştırma. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyum, Trabzon. 184-187.
  • Pashley, M. (1994). A chromosome model. Journal of Biological Education 28, 3, 157-161.
  • Pashley, M. (1994). A-Level students: their problems with gene and allele. Journal of Biological Education, 28,120-125.
  • Tekkaya, C. (2002). Misconceptions as a barrier to understanding biology. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23,259-266.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,140-147.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. ve Sungur, S. (2001). Biology concepts perceived as difficult by Turkish high school students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,145-150.
  • Tirosh, D. (2000). Enhancing prospective teachers' knowledge of children's conceptions: The case of division fractions. Journal Of Research in Mathematics Education, 31,1,5-25.
  • Yan, D.Y. (1998). Teachers misconceptions of circulatory system. Journal Of Biological Education, 32,3, 207
  • Yaşar, Ş. ve Selvi, K. (1999). Ortaöğretim fen eğitimi programlarının değerlendirilmesi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, İzmir, 108-120.
  • Yılmaz., Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Ark. (1998). Lise 1. sınıf öğrencilerinin hücre bölünmesi ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon. 187-191.
APA SAKA A, CERRAH L (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. , 46 - 51.
Chicago SAKA Arzu,CERRAH Lale Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. (2004): 46 - 51.
MLA SAKA Arzu,CERRAH Lale Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. , 2004, ss.46 - 51.
AMA SAKA A,CERRAH L Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 46 - 51.
Vancouver SAKA A,CERRAH L Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. . 2004; 46 - 51.
IEEE SAKA A,CERRAH L "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi." , ss.46 - 51, 2004.
ISNAD SAKA, Arzu - CERRAH, Lale. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi". (2004), 46-51.
APA SAKA A, CERRAH L (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(27), 46 - 51.
Chicago SAKA Arzu,CERRAH Lale Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.27 (2004): 46 - 51.
MLA SAKA Arzu,CERRAH Lale Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.27, 2004, ss.46 - 51.
AMA SAKA A,CERRAH L Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2(27): 46 - 51.
Vancouver SAKA A,CERRAH L Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2(27): 46 - 51.
IEEE SAKA A,CERRAH L "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.46 - 51, 2004.
ISNAD SAKA, Arzu - CERRAH, Lale. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/27 (2004), 46-51.