Yıl: 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.859193 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı ders imecesi uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşlerine ve ders sunum pratiklerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma grubunu Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Çalışmaya toplam 46 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma verileri ders imecesi uygulamaları üzerine görüşler formu ve ders imecesi uygulama değerlendirme ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmen adayları tarafından ders imecesi üzerine görüşler formu üzerinde yer alan sorulara verilen cevaplar doküman analizi yoluyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Ders imecesi uygulama değerlendirme ölçeği aracılığı ile ulaşılan veriler betimleyici ve içkin istatistik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen analiz sonuçları tablolar halinde yorumlanarak bulgular kısmında sunulmuştur. Yapılan araştırma sonucunda ders imecesi uygulamaları içerisinde yer alan fen bilgisi öğretmen adaylarının ders imecesine karşı olumlu görüşler geliştirdiği belirlenmiştir. Ders imecesini mesleki gelişimi sağlama, fikir alışverişi, eleştiri ile gelişme gibi olumlu ifadelerle tanımladıkları ve öğretmen eğitiminde ders imecesinin olumlu katkılar sunacağının düşünüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ders imecesi uygulamalarının öğretmen adaylarının fen öğretimi pratiklerini geliştirdikleri sonucuna varılmıştır. Daha çok matematik öğretmen adayları ile yapılan ders imecesi uygulamalarının fen öğretmeni adaylarıyla da yapılıyor olması diğer öğretmen yetiştirme alanlarına da rahatlıkla uygulanma potansiyelinde olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime: Fen Eğitimi

The Effects of Lesson Study Implementations on The Opinions and Practices of Science Teachers

Öz:
The aim of this study is to investigate the effect of lesson study on the opinions of preservice science teachers and course presentation practices. In order to achieve the purpose of the study, the case study design was adopted. The study group consists of third grade teacher candidates studying at a state university in the Black Sea region. A total of 46 teacher candidates participated in the study. The study data were collected by using the opinions form on the lesson study practices and the lesson study application evaluation scale. The answers given to the questions on the form of opinions on the lesson study by the teacher candidates constituting the study group were subjected to content analysis through document analysis. Descriptive and intrinsic statistical analysis of the data obtained through the lesson study application evaluation scale was subjected. The obtained analysis results are interpreted in tables and presented in the findings section. As a result of the research, it was determined that the science teacher candidates, who are included in the lesson study, developed positive opinions against the lesson study. It was concluded that they defined the lesson study with positive expressions such as providing professional development, exchange of ideas, criticism and development, and it was thought that lesson study would contribute positively in teacher education. In addition, it was concluded that lesson study practices improved pre-service teachers' science teaching practices. The fact that lesson study practices, which are mostly done with pre-service mathematics teachers, are also performed with pre-service science teachers shows that it has the potential to be easily applied to other teacher training fields.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARA Y, Şen Ö (2021). Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. , 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
Chicago KARA YILMAZ,Şen Özge Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. (2021): 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
MLA KARA YILMAZ,Şen Özge Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. , 2021, ss.1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
AMA KARA Y,Şen Ö Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. . 2021; 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
Vancouver KARA Y,Şen Ö Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. . 2021; 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
IEEE KARA Y,Şen Ö "Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri." , ss.1 - 20, 2021. 10.33711/yyuefd.859193
ISNAD KARA, YILMAZ - Şen, Özge. "Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri". (2021), 1-20. https://doi.org/10.33711/yyuefd.859193
APA KARA Y, Şen Ö (2021). Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
Chicago KARA YILMAZ,Şen Özge Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2021): 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
MLA KARA YILMAZ,Şen Özge Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2021, ss.1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
AMA KARA Y,Şen Ö Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 18(1): 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
Vancouver KARA Y,Şen Ö Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 18(1): 1 - 20. 10.33711/yyuefd.859193
IEEE KARA Y,Şen Ö "Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.1 - 20, 2021. 10.33711/yyuefd.859193
ISNAD KARA, YILMAZ - Şen, Özge. "Ders İmecesi Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine ve Uygulamalarına Etkileri". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2021), 1-20. https://doi.org/10.33711/yyuefd.859193