Yıl: 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 494 - 521 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33711/yyuefd.919391 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği

Öz:
Dünyamızdaki tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizdeki eğitim alanlarında da birçok gelişmeler yaşanmaktadır. Bu gelişmelerde etkileşimli tahtaların etkisi çoktur. Özellikle Endüstri 4.0 ve sonrasında eğitimde teknoloji kullanımının yanı sıra, örgün eğitim ortamlarında (sınıflarda) etkileşimli tahta kullanımı yaygınlaşmıştır. Bu çalışmanın amacı; İtalya, Slovenya, Romanya ve Türkiye’nin ortaklığıyla gerçekleştirilen “Peace With ICT” isimli Avrupa Birliği (AB) projesinin çıktılarını değerlendirilerek, ülkelerdeki ortak kuruluşlarda çalışan eğitmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarını ortaya koyan bir istatistiksel veri analizi çalışması yapmaktır. Ülkemizde etkileşimli tahta kullanımının yaygınlaşması FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) projesi ile hız kazanmıştır. Konu ile ilgili yapılan araştırmalarda/incelemelerde, öğretmenlerin eski alışkanlıkları nedeniyle dijital teknolojileri kullanmakta tereddüt ettikleri görülmektedir. Etkileşimli tahtalar, projeksiyon cihazı olarak ve öğrencilere verilen tabletler de oyun konsolu olarak görülmektedir. Bu durumun her anlamda israfa neden olmasından endişe duyulmaktadır. Çalışmada İtalya’dan 45, Slovenya’dan 50, Romanya’dan 107 ve Türkiye’den 69 kişi olmak üzere toplam 271 eğitimciye 22 maddeden oluşan likert tipi bir ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Etkileşimli tahta kullanımı ölçeğinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini test etmek için T-Testi ve Anova Analizinden yararlanılmıştır. Ülke ve Mesleki deneyim değişkenlerinin aralarındaki ilişkiyi anlamak üzere yapılan istatistiki analizler sonucunda, farkındalık eğitimi sonrasında 1-5 yıllık mesleki deneyime sahip kişilerin etkileşimli tahtayı daha sık kullandığı ve ülke bazlı en iyi gelişmeyi de Türkiye’nin gösterdiği görülmektedir. Ayrıca uygulanan ölçek tüm ortak kuruluşlarda farkındalık eğitimi öncesi ön test, sonrasında ise son test olarak uygulanmıştır ve ülkeler arasındaki farklar belirlenmiştir. Farkındalık eğitimi öncesinde katılımcı ülkelerin etkileşimli tahtaya olan tutumları, Bilgi ve iletişim teknolojilerine ait bilgi birikimlerinin az olmasından kaynaklı, çekimser ve kararsız olarak görünse de eğitim sonrasında bu tutumun olumlu yönde geliştiği ve yapılan istatistiksel analizlerin sonucuna göre Etkileşimli tahtaya olan tutumları toplamda %32.02 oranında gelişim gösterdiği görülmüştür. Benzer çalışmaların farklı ülkelerde de yapılması ve elde edilen sonuçların karşılaştırılarak daha anlamlı sonuçlara ulaşılması noktasında faydalı olacaktır.
Anahtar Kelime: Tutum Öğretmen Etkileşimli tahta Bilgi ve iletişim teknolojileri Peace With ICT

Evaluating of Teachers Attitudes Towards Interactive Boards: Peace With ICT European Union Project Example

Öz:
: As in all countries in our world, many developments are taking place in the fields of education in our country. Interactive boards have a great impact on these developments. In addition to the use of technology in education, especially in Industry 4.0 and later, the use of interactive boards in formal education environments (classrooms) has become widespread. The aim of this study is; İtalya, Slovenya, Romanya and performed with Türkiye's partnership with "Peace With ICT" is the European Union (EU) evaluated the outcomes of the project, employee trainers in public institutions in the country who put their attitudes towards interactive whiteboard is to make a statistical data analysis work. The widespread use of interactive boards in our country has gained momentum with the FATİH (Increasing Opportunities and Technology Improvement Movement) project. In researches / examinations on the subject, it is observed that teachers hesitate to use digital technologies due to their old habits. Interactive boards are seen as projection devices and tablets given to students as game consoles. This situation causes waste in every sense. In the study 45 from Italy, 50 from Slovenia, 107 from Romania and as 69 from Turkey the survey was administered to a total of 271 educators a Likert-type scale consisting of 22 items. Paremetric tests were used to analyze the data. T-Test and Anova Analysis were used to test whether the scale of interactive board usage differs according to demographic variables. Country and as a result of statistical analysis conducted to understand the relationship between their professional experience variables, it is observed that after awareness training 1-5 years of professional experience with a person of the interactive whiteboard more frequently used and country-specific best development in Turkey's show. Additionally survey aplied was applied as a pre-test before the awareness training and as a post-test after the awareness training in all partner organizations, and the differences between countries were determined. According to the results of the statistical analysis conducted before and after the awareness training, it was seen that the participating countries showed a total improvement of 32.02%. It will be useful to conduct similar studies in different countries and to achieve more meaningful results by comparing the results obtained.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ayata f, uçkan T, ÇAVUŞ H, Seyyarer E (2021). Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. , 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
Chicago ayata faruk,uçkan Taner,ÇAVUŞ HAYATİ,Seyyarer Ebubekir Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. (2021): 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
MLA ayata faruk,uçkan Taner,ÇAVUŞ HAYATİ,Seyyarer Ebubekir Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. , 2021, ss.494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
AMA ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. . 2021; 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
Vancouver ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. . 2021; 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
IEEE ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E "Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği." , ss.494 - 521, 2021. 10.33711/yyuefd.919391
ISNAD ayata, faruk vd. "Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği". (2021), 494-521. https://doi.org/10.33711/yyuefd.919391
APA ayata f, uçkan T, ÇAVUŞ H, Seyyarer E (2021). Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
Chicago ayata faruk,uçkan Taner,ÇAVUŞ HAYATİ,Seyyarer Ebubekir Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2021): 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
MLA ayata faruk,uçkan Taner,ÇAVUŞ HAYATİ,Seyyarer Ebubekir Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2021, ss.494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
AMA ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 18(1): 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
Vancouver ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 18(1): 494 - 521. 10.33711/yyuefd.919391
IEEE ayata f,uçkan T,ÇAVUŞ H,Seyyarer E "Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.494 - 521, 2021. 10.33711/yyuefd.919391
ISNAD ayata, faruk vd. "Öğretmenlerin Etkileşimli Tahtaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Peace With ICT Avrupa Birliği Proje Örneği". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2021), 494-521. https://doi.org/10.33711/yyuefd.919391