Yıl: 2004 Cilt: 2004 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 126 - 134 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı anahtar sözcük içeren ve içermeyen standart sözel problemlerde öğrencilerin işlemi neye göre seçtiklerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Bolu ilinde sosyo-ekonomik düzeyi orta-düşük bir ilköğretim okulundan 3, 4 ve 5. sınıflardan toplam 9 öğrenci ile klinik görüşmeler yapılmıştır. Veriler analiz edildiğinde öğrencilerin genellikle problem çözme sürecinde anahtar sözcükleri kullanmaya çalıştıkları görülmüştür. Bulguların ilköğretimde matematik eğitimi açısından doğurguları tartışılmaktadır.
Anahtar Kelime: matematik eğitimi temel eğitim aritmetik işlemler ilk öğretim öğrencileri ilk öğretim sözcük matematik öğretimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Elementary School Students' Decisions in Choosing an Arithmetic Operation for Standard Word Problems

Öz:
The purpose of this research was to investigate elementary school students’ successes in choosing the correct arithmetic operation for different types of standard word problems. Clinical interviews were conducted with 3rd, 4th and 5th grades of an elementary school located in a mid-low socioeconomic area in Bolu. Data were analyzed using qualitative methods. Results showed that students generally used key words when they were solving word problems. Implications for mathematics education at the elementary level were discussed.
Anahtar Kelime: primary education word mathematics teaching mathematics education elementary education arithmetic operations elementary school students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Carpenter, T. P. & Moser, J. M. (1984). The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education, 15(3), 179-202.
  • Carpenter, T. P.; Moser, J. M. & Bebout, H. C. (1988). Representation of addition and subtraction word problem. Journal for Research in Mathematics Education, 19(4), 345-357.
  • Cobb, P. (1987). An analysis of three models of early number development. Journal for Research in Mathematics Education, 18(3), 163-179.
  • Greer, B. (1997). Modeling reality in mathematics classrooms: The case of word problems. Learning and Instruction, 7(4),293-307.
  • MEB (1998). İlköğretim matematik programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Olkun, S. & Toluk, Z. (2002). Textbooks, word problems and student success on addition and subtraction. International Journal for Mathematics Teaching and Learning. Web üzerinde: http://www.ex.ac.uk/cimt/ijmtl/ijmenu.htm.
  • Peterson, P. L.; Fennema, E. & Carpenter, T. (1989). Using knowledge of how students think about mathematics. Educational Leadership, 46(4), 42-46.
  • Reusser, K. & Stebler, R. (1997). Every word problem has a solution-the social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
  • Vershaffel, L.; Corte, E. D. & Vierstraete, H. (1999). Upper elementary school pupils’ difficulties in modeling and solving nonstandard additive word problems involving ordinal numbers. Journal for Research in Mathematics Education, 30(3), 265-285.
  • Yackel, E.; Cobb, P. & Wood, T. (1999). The interactive constitution of mathematical meaning in one second grade classroom: An illustrative example. Journal of Mathematical Behavior, 17(4), 469-488.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, ALTUN AKBABA S, OLKUN S (2004). İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. , 126 - 134.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,ALTUN AKBABA Sadegül,OLKUN Sinan İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. (2004): 126 - 134.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,ALTUN AKBABA Sadegül,OLKUN Sinan İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. , 2004, ss.126 - 134.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. . 2004; 126 - 134.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. . 2004; 126 - 134.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S "İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri." , ss.126 - 134, 2004.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA vd. "İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri". (2004), 126-134.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, ALTUN AKBABA S, OLKUN S (2004). İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004(27), 126 - 134.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,ALTUN AKBABA Sadegül,OLKUN Sinan İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004, no.27 (2004): 126 - 134.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,ALTUN AKBABA Sadegül,OLKUN Sinan İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2004, no.27, 2004, ss.126 - 134.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(27): 126 - 134.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(27): 126 - 134.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,ALTUN AKBABA S,OLKUN S "İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004, ss.126 - 134, 2004.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA vd. "İlköğretim 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçimleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004/27 (2004), 126-134.