Yıl: 2021 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 481 - 509 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30703/cije.734262 İndeks Tarihi: 29-07-2022

“Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, STEM eğitimi yaklaşımına göre geliştirilen ve fen bilgisi öğretmen adaylarına uygulanan “diş çürüklerini önleyici” isimli STEM etkinliği ile ilgili fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I dersini alan toplam 7 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak STEM uygulamalarıyla ilgili yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, “bakteriler ve diş sağlığı” konusuna yönelik geliştirilen etkinliğin fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal anlamalarını kolaylaştırdığı ve bazı 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan araştırmada öğretmen adayları etkinlikle ilgili birtakım dezavantajlardan bahsetmiş olsalar da etkinliğin kendilerine çoğunlukla olumlu özellikler kazandırdığı, eğlenceli bir ortam sunarak derse karşı motivasyonlarını artırdığı, onların sürece aktif katılımına imkân sunduğu ve yaparak yaşayarak bir öğrenme sürecinde bulunmalarını sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Bakteriler STEM eğitimi diş sağlığı Tasarım temelli fen eğitimi

The Views of Science Teacher Candidates About STEM Activity Named "Dental Caries Inhibitor"

Öz:
The aim of this study is to examine the views of science teacher candidates about stem activity named"dental caries inhibitor", which was developed according to STEM education approach and applied to science teacher candidates. In this study, qualitative research method was used. The study group of the research consists of 7 science teacher candidates studying at a public university in the Eastern Black Sea region in the 2019-2020 academic year and taking the Science Teaching Laboratory Practices I course. The data of the study were collected through the semi-structured interview questions about the applications. The qualitative data were analyzed contextually. In the research, it was concluded that STEM activity developed for bacteria and dental health increased conceptual understanding of science teacher candidates and contributed to the acquisition of some 21st century skills. In addition, although the teacher candidates mentioned some disadvantages related to the STEM activity in the research, it was concluded that the activity gave them mostly positive features such as increasing their motivation towards the lesson by providing a fun environment, enabling them to participate actively in the process and enabling them to be in a learning process by living.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M., Öner, T., ve Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: “Günümüz modası mı yoksa gereksinim mi?”. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Merkezi.
  • Aydın, E., ve Karslı-Baydere, F. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkındaki görüşleri: Karışımların ayrıştırılması örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 35-52
  • Aydın-Günbatar, S. (2018). Elmanın kararmasının engellenmesi: Bir FeTeMM Etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 8(2), 99-110. https://doi.org/10.14527/9786052415382.01
  • Aydın-Günbatar, S., Tarkın-Çelikkıran, A., Kutucu, E. S. and Ekiz-Kıran, B. (2018). The influence of a design-based elective STEM course on pre-service chemistry teachers’ content knowledge, STEM conceptions, and engineering views. Chemistry Education Research and Practice, 19, 954-972. https://doi.org/10.1039/C8RP00128F
  • Bozkurt, E. (2014). Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının karar verme becerisi, bilimsel süreç becerileri ve sürece yönelik algılarına etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt-Altan, E., Yamak, H. ve Buluş-Kırıkkaya, E. (2016). FETEMM eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232
  • Brophy, S., Klein, S., Portsmore, M., and Rogers, C. (2008). Advancing engineering education in p‐12 classrooms. Journal of Engineering Education, 97(3), 369-387. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2008.tb00985.x
  • Brown, R., Brown, J., Reardon, K., and Merrill, C. (2011). Understanding STEM: Current perceptions. Technology and Engineering Teacher, 70(6), 5-9.
  • Brunsell, E. (2012). The engineering design process. In Brunsell, E. (Ed.), Integrating Engineering + Science in Your Classroom (pp. 3-5). Arlington, Virginia: National Science Teacher Association [NSTA].
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemYayınları. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Bybee, R. W. (2011). Scientific and engineering practices in K-12 classrooms: understanding “a framework for k-12 science education. Science and Children, 49(4), 10-16.
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. NSTA press.
  • Çakır, R., Ozan, C. E., Kaya, E., and Buyruk, B. (2016). The impact of FeTeMM activities on 7th grade students’ reflective thinking skills for problem solving levels and their achievements. Participatory Educational Research (PER), 4, 182-189.
  • Cantrell, P., Pekcan, G., Itani, A., and Velasquez-Bryant, N. (2006). The effects of engineering modules of student learning in middle school science classrooms. Journal of Engineering Education, 95(4), 301-309. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2006.tb00905.x
  • Carberry, A., Swan, C., Lemons, G., Jarvin, L., and Rogers, C. (2009). Investigating engineering design through model-building. In Research in Engineering Education Symposium, Queensland, Australia.
  • Cavanagh, S., and Trotter, A. (2008). Where’s the ‘T’ in STEM? Technology counts, STEM: The push to improve sciecne, technology, engineering and maths. Education week, 27th March. http://www.edweek.org/ew/articles/2008/03/27 /30stemtech.h27 .html sayfasından erişilmiştir.
  • Cebesoy, Ü. B., and Yeniterzi, B. (2016). 7th grade students’ mathematical difficulties in force and motion unit. Turkish Journal of Education, 5(1), 18-32.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 6. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S. (2018). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Pegem Atıf İndeksi, 001-633. https://doi.org/10.14527/9786052410561
  • Çetin, A. and Balta, N. (2017). Pre-Service Science Teachers Views on Stem Materials and Stem Competition in Instructional Technologies and Material Development Course. European Journal of Educational Research, 6(3), 279-288. https://doi.org/10.12973/eu-jer.6.3.279
  • Claymier, B. (2014). Integrating STEM into the elementary curriculum. Children's Technology and Engineering, 18(3), 5.
  • Çorlu, M. A., and Aydin, E. (2016). Evaluation of learning gains through integrated STEM projects. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 20-29. https://doi.org/10.18404/ijemst.35021
  • Doppelt, Y., Mehalik, M. M., Schunn, C. D., Silk, E., and Krysinski, D. (2008). Engagement and achievements: A case study of design-based learning in a science context. Journal of Technology Education, 19(2), 22-39.
  • Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., and Leifer, L. J. (2005). Engineering design thinking, teaching, and learning. Journal of Engineering Education, 94(1), 104-120. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2005.tb00832.x
  • English, L. D., and King, D. T. (2015). STEM learning through engineering design: fourth-grade students’ investigations in aerospace. International Journal of STEM Education, 2(1), 1-18. https://doi.org/10.1186/s40594-015-0027-7
  • Ercan, S., and Bozkurt, E. (2013). Expectations from engineering applications in science education: Decision-making skill. InIOSTE Eurasian Regional Symposium and Brojerage event Horizon 2020, Antalya, Turkey.
  • Erdogan, N., Corlu, M. S., and Capraro, R. M. (2013). Defining innovation literacy: do robotics programs help students develop innovation literacy skills? International Online Journal of Educational Sciences, 5(1), 1-9.
  • Eroğlu, S., ve Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi,4(3), 43-67. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.4c3s3m.
  • Gallant, D. (2011). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education. https://www.mheonline.com/mhmymath/pdf/stem_education.pdf adresinden 16 Mart 2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Gencer, A. S., Doğan, H., Bilen, K. ve Can, B. (2019). Bütünleşik STEM eğitimi modelleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45(45), 38-55. https://doi.org/10.9779/PUJE.2018.221
  • Gentili, K. L., McCauley, J. F., Christianson, R. K., Davis, D. C., Trevisan, M. S., Calkins, D. E., and Cook, M. D. (1999). Assessing students design capabilities in an introductory design class. In FIE'99 Frontiers in Education. 29th Annual Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE.1999.840348
  • Gerlach, J. W. (2010). Elementary design challenges: fifth-grade students emulate Nasa aerospace engineers as they design and build styrofoam and paper clip planes. Science & Children, 47(7), 43-47.
  • Gökbayrak, S. ve Karışan, D. (2017, Ekim). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM temelli etkinlikler hakkındaki yansıtıcı yazımlarının incelenmesi. Sözlü bildiri, 2. Uluslararası Eğitimde iyi uygulamalar ve yenilikler konferansı, İzmir, Türkiye.
  • Hacıoğlu, Y. (2017). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) eğitimi temelli etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hacıoglu, Y., Şahin-Çakır, Ç., Karslı-Baydere, F. ve Yamak, H. (2020). The views of prospective teachers on the science spot preparation process. Turkish Journal of Teacher Education, 9(1), 64-87.
  • Hanif, S., Wijaya, A. F. C., and Winarno, N. (2019). Enhancing students' creativity through stem project-based learning. Journal of Science Learning, 2(2), 50-57. https://doi.org/10.17509/jsl.v2i2.13271
  • Harkema, J., Jadrich, J., and Bruxvoort, C. (2009). Science and engineering: Two models of laboratory investigation. The Science Teacher, 76(9), 27-31
  • Havice W. (2009). The power and promise of a STEM education: Thriving in a complex technological world. In ITEEA (Eds.), The Overlooked STEM Imperatives: Technologyand Engineering (pp. 10-17). Reston, VA: ITEA.
  • Honey, M., Pearson, G., and Schweingruber, H. (Eds) (2014). STEM integration in K-12 education: status, prospects, and an agenda for research. National Academy of Engineering and National Research Council. Washington DC: National AcademiesPress.
  • Hynes, M., Portsmore, M., Dare, E., Milto, E., Rogers, C., Hammer, D., and Carberry, A. (2011). Infusing engineering design into high school stem courses. 8 Ağustos 2013 tarihinde http://ncete.org/flash/pdfs. Infusing % 20 Engineering % 20 Hynes.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • International Technology Education Association (ITEA). (2007). Standards for technological literacy: Content for the study of technology. Reston, VA: Author.
  • Johnson, R. T., and Johnson, D. W. (2008). Active learning: Cooperation in the classroom. The annual report of educational psychology in Japan, 47, 29-30. https://doi.org/10.5926/arepj1962.47.0_29
  • Kang, J., and Keinonen, T. (2017). The effect of inquiry-based learning experiences on adolescents’ science-related career aspiration in the Finnish context. International Journal of Science Education, 39(12), 1669-1689. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1350790
  • Karslı-Baydere, F. (2020). Fen bilimleri eğitimi anabilim dalı’nda lisansüstü eğitim yapan öğrencilerin aldıkları STEM eğitim yaklaşımı dersi sürecine ilişkin görüşleri. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(39), 2649-2662. https://doi.org/10.31576/smryj.734
  • Karslı-Baydere, F. ve Kurtoğlu, S. (2019). Bir fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) eğitimi etkinlik örneği: Ağırlık ölçümü yapalım. I. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansında sunulmuş bildiri, İstanbul. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3051
  • Karslı-Baydere, F., Ayas, A. and Çalik, M. (2020). Effects of a 5Es learning model on the conceptual understanding and science process skills of pre-service science teachers: The case of gases and gas laws. Journal of the Serbian Chemical Society, 85(4), 559-573.
  • Karslı-Baydere, F., Hacıoğlu, Y., and Kocaman, K. (2019). An example of the science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education activity: Anticoagulant Drugs. Kastamonu Education Journal, 27(5), 1935. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3051
  • Katehi, L., Pearson, G., and Feder, M. (Eds). (2009). Engineering in K–12 education: Understanding the status and improving the prospects. National Academy of Engineering and National Research Council. Washington, DC: National AcademiesPress.
  • Koehler, C., Faraclas, E., Sanchez, S., Latif, K., and Kazarounian, K. (2005). Engineering frameworks for a high school setting: guidelines for technical literacy for high school students. Washington, DC: American Society for Engineering Education.
  • Kolodner, J. L. (2002). Facilitating the learning of design practices: lessons learned from an inquiry into science education. Journal of Industrial Teacher Education, 39(3). Web site: http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JITE/v39n3/ adresinden 4 Haziran 2012 tarihindeedinilmiştir.
  • Kolodner, J. L., Crismond, D., Gray, J., Holbrook, J., and Puntambekar, S. (1998, December). Learning by design from theory to practice. In Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences (Vol. 98, pp. 16-22). http://www.cc.gatech.edu/projects/ lbd/htmlpubs/lbdtheorytoprac.html
  • Küçük, S., and Şişman, B. (2017). Behavioral patterns of elementary students and teachers in one-to-one robotics instruction. Computers & Education, 111, 31-43. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.04.002
  • Kuenzi, J. J., Matthews, C. M., and Mangan, B. F. (2006). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education issues and legislative options. Library of Congress Washington DC Congressional research service.
  • Lemons, G., Carberry, A., Swan, C., Rogers, C., and Jarvin, L. (2010). The importance of problem interpretation for engineering students. In ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. https://doi.org/10.18260/1-2--16000
  • Leonard, M. J. (2004). Toward epistemologically authentic engineering design activities in the science classroom. National Association for Research in Science Teaching, Vancouver, B.C.
  • Maki, D. P., and Thompson, M. (2006). Mathematical modeling and computer simulation. Brooks/Cole Publishing Company.
  • Masnick, A. M., Valenti, S. S., Cox, B. D., and Osman, C. J. (2010). A multidimensional scaling analysis of students’ attitudes about science careers. International Journal of Science Education, 32(5), 653-667. https://doi.org/10.1080/09500690902759053
  • MEB, (2016). STEM eğitimi raporu. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK): Ankara.
  • MEB, (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul v eortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı
  • Mentzer, N. (2011). High school engineering and technology education integration through design challenges. Journal of STEM Teacher Education, 48(2), 103-136. https://doi.org/10.30707/JSTE48.2Mentzer
  • Mentzer, N. J. (2008). Academic performance as a predictor of student growth in achievement and mental motivation during an engineering design challenge in engineering and technology education (Unpublished doctoral dissertation). Utah State University, Logan, Utah.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francico: Jossey- Bass Publications.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Morrison, J. (2006). TIES STEM education monograph series, attributes of STEM education. Baltimore, MD: TIES.
  • Mullins, C. A., Atman, C. J., and Shuman, L. J. (1999). Freshman engineers' performance when solving design problems. IEEE Transactions on Education, 42(4), 281-287. https://doi.org/10.1109/13.804533
  • National Academy of Engineering [NAE] and National Research Council [NRC] (2009). Engineering in k-12 education understanding the status and improving the prospects. (Edt.) Katehi, L., Pearson, G. & Feder, M. Washington, DC: National Academies Press.
  • National Academy of Engineering [NAE]. (2010). Standards for K-12 engineering education? Washington, DC: National Academies.
  • National Governors Association [NGA]. (2007). Innovation America: Building a science, technology, engineering and math agenda. (Washington, DC: National Governors Association, 2007). http://www.nga.org/files/live/sites/NGA/files/pdf/0702INNOVATIONSTEM.PDF sayfasından erişilmiştir.
  • National Research Council [NRC]. (2010). Standards for k–12 engineering education? Washington, DC: The National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2011). Successful k-12 STEM education: İdentifying effective approaches in science, technology, engineering, and mathematics. National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2012). A framework for k-12 science education: practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington DC: The National Academic Press.
  • Obama, B. (2010). Changing the equation in STEM education. http://www.whitehouse.gov/blog/2010/09/16/changing-equation STEM-education adresinden alınmıştır. ErişimTarihi: 6 Haziran 2014
  • Öner, G. ve Özdem-Yılmaz, Y. (2019). Ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ile STEM’e yönelik algı ve tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(3), 837-861. http://dx.doi.org/10.30703/cije.574134.
  • Özçakır-Sümen, Ö., and Çalışıcı, H. (2016). Pre-service teachers’ mind maps and opinions on STEM education ımplemented in an environmental literacy course. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(2), 459-476.
  • Özmen, H., ve Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052417867
  • Radcliffe, D. F., and Lee, T. Y. (1989). Design methods used by undergraduate engineering students. Design Studies, 10(4), 199-209.
  • Radloff, J., and Güzey, S. (2016). Investigating Preservice STEM Teacher Conceptions of STEM Education. Journal of Science Education and Technology, 25(5), 759-774. https://doi.org/10.1007/s10956-016-9633-5
  • Rogers C., and Portsmore M. (2004). Bringing engineering to elementary school. Journal of STEM Education, 5(3 & 4), 17-28.
  • Şahin, A. (2013). Stem clubs and science fair competitions: effects on post-secondary matriculation. Journal of STEM Education, 14(1), 7-13.
  • Şahin, A., Ayar, M. C., and Adiguzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(1), 309-322. https://doi.org/10.12738/estp.2014.1.1876
  • Sáinz, M., and Müller, J. (2018). Gender and family influences on Spanish students’ aspirations and values in stem fields. International Journal of Science Education, 40(2), 188-203. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1405464
  • Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEM mania. The Technology Teacher, 68(4),20-26.
  • Scott, J. W. (2009). The Politics of the Veil. Princeton University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctt7sgmx
  • Siew, N. M., Amir, N., and Chong, C. L. (2015). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. SpringerPlus, 4(8), 1-20. https://doi.org/10.1186/2193-1801-4-8
  • Silk, E. M., and Schunn C. D. (2008). The impact of an engineering design curriculum on science reasoning in an urban setting. Journal of Science Education and Technology, 18(3), 209-223. https://doi.org/10.1007/s10956-009-9144-8
  • Strimel, G. J., Bartholomew, S. R., Purzer, S., Zhang, L., and Ruesch, E. Y. (2020). Informing engineering design through adaptive comparative judgment. European Journal of Engineering Education, 1-20. DOI: 10.1080/03043797.2020.1718614
  • Sungur-Gül, K., ve Marulcu, İ. (2014). Yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak legolara öğretmen ile öğretmen adaylarının bakış açılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 761-786. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.6561
  • Tarkın-Çelikkıran, A. ve Aydın-Günbatar, S. (2017). Kimya öğretmen adaylarının FeTeMM uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1624-1656. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2017.58
  • Topalsan, A. K. (2018). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının geliştirdikleri mühendislik tasarım temelli fen öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 186-219. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.66
  • TUSİAD (2014). Ticaret: Dünyada Türkiye’nin Yeri. Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar.
  • Üçüncüoğlu, İ., ve Bozkurt Altan, E. (2018). Fen Bilimleri öğretmen adayları için STEM odaklı laboratuvar uygulamaları: “Sağlıklı Yaşam" etkinliği. International Journal of Humanities and Education, 4(9), 329-347.
  • Wendell, K. B. (2008). The theoretical and empirical basis for design-based science instruction for children. Unpublished Qualifying Paper, Tufts University. West, M. (2012). STEM education and the workplace. Occasional Paper series, 4, 4.
  • Yasul, A. F., ve Samancı, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin 'grup çalışmaları'na ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Igdir University Journal of Social Sciences, 7, 131-156.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2013a, Kasım). STEM eğitimi ve Türkiye. IV. Ulusal ilköğretim bölümleri öğrenci kongresinde sunulmuş bildiri, Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi, Nevşehir.
  • Yıldırım, B. (2013b, Eylül). Amerika, AB ülkeleri ve Türkiye’de STEM eğitimi. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayında sunulmuş bildiri, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. Sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmeninetkilerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, B., ve Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-44.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 31-55.
APA Kurtoğlu S, KARSLI BAYDERE F (2021). “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. , 481 - 509. 10.30703/cije.734262
Chicago Kurtoğlu Sena,KARSLI BAYDERE Fethiye “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. (2021): 481 - 509. 10.30703/cije.734262
MLA Kurtoğlu Sena,KARSLI BAYDERE Fethiye “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. , 2021, ss.481 - 509. 10.30703/cije.734262
AMA Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. . 2021; 481 - 509. 10.30703/cije.734262
Vancouver Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. . 2021; 481 - 509. 10.30703/cije.734262
IEEE Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F "“Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri." , ss.481 - 509, 2021. 10.30703/cije.734262
ISNAD Kurtoğlu, Sena - KARSLI BAYDERE, Fethiye. "“Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri". (2021), 481-509. https://doi.org/10.30703/cije.734262
APA Kurtoğlu S, KARSLI BAYDERE F (2021). “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(2), 481 - 509. 10.30703/cije.734262
Chicago Kurtoğlu Sena,KARSLI BAYDERE Fethiye “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 10, no.2 (2021): 481 - 509. 10.30703/cije.734262
MLA Kurtoğlu Sena,KARSLI BAYDERE Fethiye “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.10, no.2, 2021, ss.481 - 509. 10.30703/cije.734262
AMA Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2021; 10(2): 481 - 509. 10.30703/cije.734262
Vancouver Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F “Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2021; 10(2): 481 - 509. 10.30703/cije.734262
IEEE Kurtoğlu S,KARSLI BAYDERE F "“Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri." Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10, ss.481 - 509, 2021. 10.30703/cije.734262
ISNAD Kurtoğlu, Sena - KARSLI BAYDERE, Fethiye. "“Diş Çürüklerini Önleyici” İsimli STEM Etkinliği Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri". Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 10/2 (2021), 481-509. https://doi.org/10.30703/cije.734262