Yıl: 2021 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 232 - 252 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17860/mersinefd.810659 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi

Öz:
Örnekler, kavramın daha somut ve anlaşılır hale gelmesini kolaylaştırdığı için kavramların öğrenilmesini olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada, Türkçe dersinde zarf kavramının öğretiminde örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenme başarısına, kalıcılığa ve transfere etkisi araştırılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel modele göre desenlenen bu çalışma, ortaokul yedinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 öğrenci olmak üzere 60 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, okuduğunu anlama testi (OAT), kavram öğrenme testi (KÖT) ve transfer testi kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu anlama ve kavram öğrenme öntest toplam başarı puanları kontrol edildiğinde, kavram öğrenme sontest düzeltilmiş ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Kalıcılık testi ve transfer testi düzeltilmiş ortalamaları açısından deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmemiştir. Araştırmada ulaşılan bulgulara göre örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenmede kısmen etkili bir strateji olduğu belirtilebilir.
Anahtar Kelime: ortaokul öğrencileri Kavram öğretimi zarf kavramı örnek ayrıntılama stratejisi

The Effect of Example Elaboration Strategy on Concept Learning, Retention and Transfer on Teaching Adverb Concept

Öz:
Since the examples facilitate the concept to become more concrete and understandable, they positively affect the learning of concepts. In this study, the effect of example elaboration strategy on the concept learning success, retention and transfer in the teaching adverb concept in Turkish lesson was examined. This study, designed as the experimental research model with a pre-test/post-test control group, was carried out with 7th grade students who studied in middle school. The study group consists of 60 students (the experimental group: 30 students, the control group: 30 students). Data were obtained by using reading comprehension test (OAT), concept learning test (CLT) and transfer test. In data analysis, mean, standard deviation, independent groups t test and covariance (ANCOVA) analysis were used. As a result, when the pre-test scores of the students in the experimental and control groups were checked, a significant difference was found in favor of the experiment group between the corrected mean of the concept learning posttest scores. No significant difference was found between experiment and control groups in terms of retention test and transfer test corrected mean. According to the results obtained, it can be stated that the example elaboration strategy is partially effective in concept learning.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut Taş, M. ve Karataş Coşkun, M. (2012). Öğretim hedefleri ünitesindeki bilişsel alanda davranışsal amaç kavramının öğretiminde sunulan örneklerin çeşitliliğinin değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(3), 541-583.
  • Akyol, H. (2005). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Alkan, S. ve Güven, B. (2018). Ders kitaplarında kullanılan örnek türlerinin analizi: Limit konusu. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(1), 147-169.
  • Banguoğlu, T. (2015). Türkçenin grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Baştürk Şahin, B. N., Şahin, G. ve Tapan Broutin, M. S. (2017). Didaktik durumlar teorisi ışığında asal sayılar kavramının öğretimi: Bir eylem araştırması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 156-171.
  • Bayram, B. (2015). 5E modelinin 6. sınıf dil bilgisi öğretiminde başarıya, akademik motivasyona ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Beydoğan, H. Ö., & Hayran, Z. (2015). The effect of multimedia-based learning on the concept learning levels and attitudes of students. Eurasian Journal of Educational Research, 60, 261-280. doi: 10.14689/ejer.2015.60.14
  • Bilgin, D. (2018). Türkçe dersinde bulmaca ile kavram öğretiminin öğrenci başarısına ve derse karşı tutuma etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Bolat, Y. ve Dolapçıoğlu, S. (2020). Kavram öğretimi sürecinin “bil, anla, yap” boyutları bağlamında değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 61-80. doi: 10.17240/aibuefd.2020.20.52925-513943
  • Bolkan, S. ve Goodboy, A. K. (2019). Examples and the facilitation of student learning: Should instructors provide examples or should students generate their own? Communication Education, 68(3), 287-307. doi: 10.1080/03634523.2019.1602275
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Catrambone, R., & Yuasa, M. (2006). Acquisition of procedures: The effects of example elaborations and active learning exercises. Learning and Instruction, 16, 139-153.
  • Cevher, T. Y. (2019). Öge gösterim kuramına dayalı kavram öğretiminin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki başarılarına etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 612537).
  • Charney, D. H., & Reder, L. M. (1986). Initial skill learning: An analysis of how elaborations facilitate the three components. Technical Report No. ONR-86-1. Carnegie-Menion University, Pittsburgh.
  • Corral, D., & Carpenter, S. K. (2020). Facilitating transfer through incorrect examples and explanatory feedback. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 73(9), 1340- 1359. doi: 10.1177/1747021820909454
  • Çakar, E. (2013). Fen ve teknoloji dersinde araştırmaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin erişilerine, kavram öğrenmelerine, üstbiliş farkındalıklarına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 337465).
  • Çavumirza, E. (2018). Model ile fen öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin başarıları, eleştirel düşünme eğilimleri, tutumlarına ve kavram öğrenmelerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 516233).
  • Çocuk, H. E. (2012). İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitapları bağlamında sıfat öğretiminde aşamalılık sorunu (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTez Merkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 319632).
  • Delice, İ. (2017). Sözcük türleri. İstanbul: Asitan Kitap.
  • Dilidüzgün, Ş., Çetinkaya Edizer, Z., Ak Başoğul, D. ve Karagöz, M. (2019). Türkçe öğretiminde metin türüne uygun okuma eğitimi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 165-185. doi: 10.17860/mersinefd.472247
  • Dornisch, M., Sperling, R. A., & Zeruth, J. A. (2011). The effects of levels of elaboration on learners’ strategic processing of text. Instructional Science, 39(1), 1-26.
  • Dunlosky, J., Rawson, K. A., Marsh, E. J., Nathan, M. J., & Willingham, D. T. (2013). Improving students’ learning with effective learning techniques: Promising direction from cognitive and educational psychology. Psychological Science and the Public Interest, 14, 4-58. doi: 10.1177/1529100612453266
  • Finn, B, Thomas, R., & Rawson, K. A. (2018). Learning more from feedback: Elaborating feedback with examples enhances concept learning Learning and Instruction, 54, 104- 13. doi: 10.1016/j.learninstruc.2017.08.007
  • Fiorella, L., & Mayer, R. E. (2016). Eight ways to promote generative learning. Educational Psychology Review, 28(4), 717-741. doi 10.1007/s10648-015-9348-9
  • Foster, N. L., Rawson, K. A., & Dunlosky, J. (2018). Self-regulated learning of principle-based concepts: Do students prefer worked examples, faded examples, or problem solving? Learning and Instruction, 55, 124-138. doi: 10.1016/j.learninstruc.2017.10.002
  • Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., & Keller, J. M. (2005). Principles of instructional design (5th ed.). Wadsworth: Thomson Learning.
  • Griffin, M. M. (1993). Do student-generated rational sets of examples facilitate concept acquisition? The Journal of Experimental Education, 61(2), 104-115.
  • Hacıoğlu, Y. (2011). Bilimsel tartışma destekli örnek olayların 8.sınıf öğrencilerinin kavram öğrenmelerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisinin incelenmesi: Genetik (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 298619).
  • Hamilton, J. R. (2004). Material appropriate processing and elaboration: The impact of balanced and complementary types of processing on learning concepts from text. British Journal of Educational Psychology, 74, 221–237.
  • Hannon, B. (2012). Differential-associative processing or example elaboration: Which strategy is best for learning the definitions of related and unrelated concepts. Learning and Instruction, 22(5), 299-310.
  • Hannon, B., Lozano, G., Farias, S., Hernandez, S. P., & Fuhrman, R. (2010). Differentialassociative processing: A new strategy for learning highly-similar concepts. British Psychological Society Journals Virtual, 24(9), 1222-1244.
  • İncikabı, L. ve Kılıç, Ç. (2013). İlköğretim öğrencilerinin geometrik cisimlerle ilgili kavram bilgilerinin analizi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 343-358.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayınları.
  • Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Kırılmazkaya, G. (2014). Web tabanlı araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının kavram öğrenmeleri ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Klausmeier, H. J. (1990). Conceptualizing. In B. F. Jones, & L. Idol (Eds.), Dimensions of thinking and cognitive instruction (pp. 93-138). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Koçmar, Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersinde kavram oluşturma süreçleri (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 494198).
  • Korkmaz, Z. (2009). Türkiye Türkçesi grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Kurt, E. (2018). Altıncı sınıf Türkçe dersi kavram öğretiminde animasyon ve hikaye kullanımının başarıya etkisi (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTez Merkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 511085).
  • Lewalter, D. (2003). Cognitive strategies for learning from static and dynamic visuals. Learning and Instruction, 13(2), 177-189.
  • Martorella, P. H. (1986). Teaching concepts. In J. M. Cooper (Ed.), Classroom teaching skills, (pp. 182-223). Lexington: D.C.Heath and Company.
  • Mayer, R. E. (1980). Elaboration techniques that increase the meaningfulness of technical text: An experimental test of the learning strategy hypothesis. Journal of Educational Psychology, 72(6), 770-784.
  • Merrill, M. D., Tennyson, R. D., & Posey, L. O. (1992). Teaching concepts: An instructional design guide (2nd ed.). Englewood Cliffs. NJ: Educational Technology Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2014). İlköğretim yedinci sınıf Türkçe kitabı. Ankara: Ada Matbaacılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Türkçe dersi (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar için) öğretim programı. http://web.deu.edu.tr/ilyas/ftp/turkce_2018.pdf adresinden erişilmiştir
  • Özcan, Z. Ç., Kılıç, Ç. ve Obalar, S. (2018). Öğrencilerin matematikteki hatalarını belirleme ve gidermede açıklayıcı ipuçlarıyla desteklenmiş çözümlü örnekler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 1-22. doi:10.21764/maeuefd.322223
  • Özderi, T. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanımı üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTez Merkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 265285).
  • Özel, S. (2018). Türkiye Türkçesi temel dil bilgisi. Ankara: Dil Derneği Yayınevi.
  • Park, O. C. (1984). Example comparison strategy versus attribute identification strategy in concept learning. American Educational Research Journal, 21(1), 145-162.
  • Pesonen, J. P. (2002). Concepts and object-oriented knowledge representation (Unpublished master’s thesis). University of Helsinki, Finland.
  • Pınar, A. ve Akdağ, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iklim, rüzgâr, sıcaklık, yağış, erozyon, ekoloji ve harita kavramlarını anlama düzeyi. İlköğretim Online, 11(2), 530-542.
  • Polatcan, F. (2013). 6. Sınıflarda kavram haritalarıyla dilbilgisi öğretiminin başarıya etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 331720).
  • Rawson, K. A., & Dunlosky, J. (2016). How effective is example generation for learning declarative concepts? Educational Psychology Review, 28(3), 649-672.
  • Rawson, K. A., Thomas, R. C., & Jacoby, L. L. (2015). The power of examples: Illustrative examples enhance conceptual learning of declarative concepts. Educational Psychology Review, 27(3), 483-504.
  • Roelle, J., Hiller, S., Berthold, K., & Rumann, S. (2017). Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction, 49,1- 12.
  • Sağlam Kaya, Y. (2019). Matematik öğretmenlerinin öğrenen tarafından üretilen örnekleri sınıfta kullanma sıklıklarının ve gerekçelerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 44(199), 21-47.
  • Sayalı, S. (2009). Türkiye Türkçesinde zarflar ve zarflaştırma (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 253347).
  • Sayın, K. Ö. (2014). İlköğretim 5.sınıf Türkçe derslerinde çoklu zeka kuramı temelinde kavram öğretimi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 370193).
  • Schunk, D. H. (2014). Öğrenme teorileri eğitimsel bir bakışla (Çev. Ed. M. Şahin). Ankara: Nobel Akademi Yayınları.
  • Süğümlü, Ü. (2009). Dil bilgisi öğretiminde senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının etkililiği: Kelime türleri örneği (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTez Merkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 253285).
  • Şengül, M. ve Yalçın, S. K. (2004). Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan bir model önerisi. Milli Eğitim Dergisi, 164, 17-21.
  • Talaslıoğlu, S. S. (2016). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin grafik okuryazarlığı etkinlikleri ile karar verme becerileri ve kavram öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 445637).
  • Tan, E. (2008). İlköğretim 7. sınıf dil bilgisi öğretiminde zarflar konusuyla ilgili yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanmış çalışma yapraklarının öğrenci başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 254889).
  • Temizyürek, F. ve Türktan, R. (2015). Yapılandırılmış grid test tekniğinin Türkçe eğitiminde kavram öğretimine katkısı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271- 287. doi: 10.17860/efd.94443
  • Tennyson, R. D., & Cocchiarella, M. J. (1986). An empirically based instructional design theory for teaching concepts. American Educational Research Association, 56(1), 40-71.
  • Tennyson, R. D., & Park, O. C. (1980). The teaching of concepts: A review of instructional design research literature. Review of Educational Research, 50(1), 55-70.
  • Uc, F. B. (2019). Yazma destekli argümantasyon uygulamalarının 7.sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterliklerine, yaratıcı yazmalarına ve kavram öğrenmelerine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 584674).
  • Usta, R. (2010). Türkiye Türkçesinde zarflar (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTez Merkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 273118).
  • Uysal, F. G. (2016). 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde kesirler konusunda metafor yardımıyla kavram oluşturma. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 456564).
  • Watson, A., & Shipman, S. (2008). Using learner generated examples to introduce new concepts. Educational Studies in Mathematics, 69(2), 97-109.
  • Yamaç, A. (2010). Dedemin gizli defteri. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Yaman, H. (2006). İlköğretim ikinci kademe Türkçe dilbilgisi derslerinde kavram haritası tekniğinin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi (Doktora tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No. 191707).
  • Yenilmez, K. ve Demirhan, H. (2013). Altıncı sınıf öğrencilerinin bazı temel matematik kavramları anlama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 275-292.
  • Yıldız, K. (2013). Fen ve teknoloji öğretiminde bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisi (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/’nden erişilmiştir (Tez No.350017 ).
  • Zamary, A., & Rawson, K. A. (2018a). Which technique is most effective for learning declarative concepts-provided examples, generated examples or both? Educational and Psychology Review, 30(1), 275-301. doi: 10.1007/s10648-016-9396-9
  • Zamary, A., & Rawson, K. A. (2018b). Are provided examples or faded examples more effective for declarative concept learning? Educational and Psychology Review, 30(3), 1167-1197. doi: 10.1007/s10648-018-9433-y
  • Zaslavsky, O. (2014). Thinking with and through examples. In S. Oesterle, P. Liljedahl, C. Nicol, & D. Allan (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of the 38th Conference of the International Group and the 36th Conference of the North American Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, pp. 21-34). Vancouver: PME.
APA NERGİZ d, Tas M (2021). Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. , 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
Chicago NERGİZ dilber,Tas Mukerrem Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. (2021): 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
MLA NERGİZ dilber,Tas Mukerrem Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. , 2021, ss.232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
AMA NERGİZ d,Tas M Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. . 2021; 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
Vancouver NERGİZ d,Tas M Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. . 2021; 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
IEEE NERGİZ d,Tas M "Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi." , ss.232 - 252, 2021. 10.17860/mersinefd.810659
ISNAD NERGİZ, dilber - Tas, Mukerrem. "Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi". (2021), 232-252. https://doi.org/10.17860/mersinefd.810659
APA NERGİZ d, Tas M (2021). Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
Chicago NERGİZ dilber,Tas Mukerrem Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.2 (2021): 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
MLA NERGİZ dilber,Tas Mukerrem Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.2, 2021, ss.232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
AMA NERGİZ d,Tas M Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 17(2): 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
Vancouver NERGİZ d,Tas M Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 17(2): 232 - 252. 10.17860/mersinefd.810659
IEEE NERGİZ d,Tas M "Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.232 - 252, 2021. 10.17860/mersinefd.810659
ISNAD NERGİZ, dilber - Tas, Mukerrem. "Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenmeye, Kalıcılığa ve Transfere Etkisi". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (2021), 232-252. https://doi.org/10.17860/mersinefd.810659