Yıl: 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 207 - 228 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30900/kafkasegt.749388 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin oyun zamanını planlama, oyunu başlatma ve sürdürme, oyundaüstlenilen roller ve oyun zamanını sonlandırma süreçlerine yönelik yaptıkları faaliyetlerin incelenmesiamaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu gönüllüve işbirliğine açık Erzurum ili merkezinde resmî bağımsız anaokullarında görev yapan 14 okul öncesiöğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemikullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Araştırmadaveriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve uzman görüşü alınarak düzenlenmiş yarı yapılandırılmışgörüşme formu ve gözlem kayıt çizelgesi ile elde edilmiştir. Gözlemler, öğretmenlerin sınıflarındagerçekleştirilmiştir. Her öğretmen için aynı hafta içerisinde iki kez oyun zamanı süreleri gözlemlenmiştir.Gözlemlerin tamamlanmasının ardından öğretmenlerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler,öğretmenlerden randevu alınarak, okul ortamında uygun bir alanda yapılmıştır. Görüşmeler yaklaşık 20-30dakika arasında sürmüştür. Elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Öğretmenlerin oyunzamanı süreçlerinin gözlemlerinden ve görüşmelerden elde edilen sonuçlar birlikte incelendiğinde öğretmenlerinoyun zamanına yönelik planlama yapıldığına ilişkin verdikleri yanıtlar gözlemlerde ortaya çıkmamıştır.Öğretmenlerin görüşmelerde çocuklarla oyun oynadıkları, onlar davet ettiklerinde katıldıkları yanıtlarıkaydedilmiş ancak gözlemler boyunca öğretmenlerin etkin şekilde oyun oynamadıkları gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime: okul öncesi öğretmeni oyun zamanı anaokulu Okul öncesi eğitim

Investigating The Play Time Activities in Kindergartens

Öz:
This study aimed to examine preschool teachers’ activities in regards to planning, initiating, continuing and ending play time as well as their roles during playtime. Case study, one of the qualitative research models, was used in the study. The study group consisted of 14 voluntary preschool teachers, who were open to cooperation, employed in state certified private kindergartens in the center of Erzurum. Purposeful convenient sampling method was used to determine the study group. The study data were collected in the spring term of 2018-2019 academic year by using an observation chart and a semi-structured interview form prepared by the researchers in line with expert opinion. Observations were carried out in teachers’ classes and playtime periods were observed twice within the same week for each teacher. After the observations were completed, interviews were held with the teachers. Interviews were organized in a suitable area in the school setting by first making appointments with the teachers. Interviews lasted for about 20-30 minutes. The obtained data were analyzed through descriptive analysis. Examination of the results obtained from observing teachers’ play time processes and results obtained from the interviews showed that the responses provided by the teachers during the interviews regarding the planning of playtime were not consistent with the behaviors they displayed during the observations. Although teachers stated in the interviews that they played games with the children and they joined the games when invited, the observations showed that they did not actively play with the children.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOÇYİĞİT S, FIRAT Z (2020). Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. , 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
Chicago KOÇYİĞİT Sinan,FIRAT ZEHRA SAADET Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. (2020): 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
MLA KOÇYİĞİT Sinan,FIRAT ZEHRA SAADET Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. , 2020, ss.207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
AMA KOÇYİĞİT S,FIRAT Z Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. . 2020; 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
Vancouver KOÇYİĞİT S,FIRAT Z Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. . 2020; 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
IEEE KOÇYİĞİT S,FIRAT Z "Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi." , ss.207 - 228, 2020. 10.30900/kafkasegt.749388
ISNAD KOÇYİĞİT, Sinan - FIRAT, ZEHRA SAADET. "Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi". (2020), 207-228. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.749388
APA KOÇYİĞİT S, FIRAT Z (2020). Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 7(2), 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
Chicago KOÇYİĞİT Sinan,FIRAT ZEHRA SAADET Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 7, no.2 (2020): 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
MLA KOÇYİĞİT Sinan,FIRAT ZEHRA SAADET Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, vol.7, no.2, 2020, ss.207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
AMA KOÇYİĞİT S,FIRAT Z Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2020; 7(2): 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
Vancouver KOÇYİĞİT S,FIRAT Z Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ. 2020; 7(2): 207 - 228. 10.30900/kafkasegt.749388
IEEE KOÇYİĞİT S,FIRAT Z "Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi." KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 7, ss.207 - 228, 2020. 10.30900/kafkasegt.749388
ISNAD KOÇYİĞİT, Sinan - FIRAT, ZEHRA SAADET. "Anaokullarında uygulanan oyun zamanı etkinliklerinin incelenmesi". KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ 7/2 (2020), 207-228. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.749388