Yıl: 2021 Cilt: 34 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 173 - 221 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.19171/uefad.797043 İndeks Tarihi: 29-07-2022

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının bazı iki boyutlu geometrik kavramlara ilişkin tanım ve şekil bilgilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma, nitel ve nicel yöntemlerin birleştirilmesiyle betimsel araştırma yöntemi kullanılarak sınıf öğretmenliği programı birinci sınıfta okuyan 116 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmen adaylarına 12 tane geometrik kavramın (açı, çokgen, üçgen, dörtgen, yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoid, çember, daire) tanımlarının ve çizimlerinin yapılması istenen bir form uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının geometrik kavramlara ilişkin çizim yapmakta tanım yapmaktan daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Yani öğretmen adaylarının şekilleri doğru çizmekte şekilleri tanımlamaya göre daha başarılı oldukları ortaya konulmuştur. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının çizim ve tanım bilgilerinde birçok eksikliğin mevcut olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: Şekil bilgisi Öğretmen adayı Geometrik kavramlar Tanım bilgisi

AN INVESTIGATION INTO PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' DEFINITIONS OF GEOMETRIC CONCEPTS AND SHAPES

Öz:
This study aims to identify pre-service primary school teachers their knowledge about definitions of two-dimensional geometrical shapes. A descriptive method was adopted by combining qualitative and quantitative approaches. The participants of the study were 116 pre-service teachers in the first year of Primary School teacher education. Study data were gathered using a definition and drawing form that included items about 12 geometrical concepts (angle, polygon, triangle, square, quadrilateral, trapezoid, parallelograms, rhombus, deltoid, ring and circle). The findings showed that pre-service primary school teachers were more successful in drawing geometrical concepts than in defining them. However, findings also showed that there were many deficiencies in drawing and definition information.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, Akşan Kılıçaslan E (2021). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. , 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba,Akşan Kılıçaslan Elif SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. (2021): 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba,Akşan Kılıçaslan Elif SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. , 2021, ss.173 - 221. 10.19171/uefad.797043
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. . 2021; 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.173 - 221, 2021. 10.19171/uefad.797043
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba - Akşan Kılıçaslan, Elif. "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ". (2021), 173-221. https://doi.org/10.19171/uefad.797043
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, Akşan Kılıçaslan E (2021). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba,Akşan Kılıçaslan Elif SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, no.1 (2021): 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba,Akşan Kılıçaslan Elif SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.34, no.1, 2021, ss.173 - 221. 10.19171/uefad.797043
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 34(1): 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 34(1): 173 - 221. 10.19171/uefad.797043
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,Akşan Kılıçaslan E "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, ss.173 - 221, 2021. 10.19171/uefad.797043
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba - Akşan Kılıçaslan, Elif. "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GEOMETRİK KAVRAMLARA İLİŞKİN TANIMLARININ VE ŞEKİLLERİNİN İNCELENMESİ". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/1 (2021), 173-221. https://doi.org/10.19171/uefad.797043