Yıl: 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 108 - 117 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31067/acusaglik.833035 İndeks Tarihi: 07-07-2021

Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma

Öz:
Amaç: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin fizik muayeneye yönelik deneyimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırma bir hemşirelik fakültesinde öğrenim görmekte olan ve fizik muayene dersini alan toplam 10öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler fiziksel muayeneye yönelik deneyimlerini değerlendiren 11 soruluk yarı yapılandırılmışgörüşme formu kullanılarak toplanmıştır.Bulgular: Çalışmamızda öğrencilerin çoğu fiziksel muayeneyi “akciğer seslerinin değerlendirilmesi” ve “bağırsak seslerinindeğerlendirilmesi” olarak tanımlamışlardır. Fizik muayene yaparken muayene öncesi işlemi açıklama ve kendini tanıtma,mahremiyeti koruma gibi durumlara özen gösterdiklerini, fizik muayene becerilerinde yeterli olmadıklarını ve dahaönce tam bir fizik muayene yapmadıklarını ifade etmişlerdir. Ödem değerlendirmesi, bağırsak ve akciğer sesi dinlemebecerilerinde iyi, hastayla nasıl iletişime geçileceğini bilme becerilerinde kötü olduklarını bildirmişlerdir. Öğrencilerinhepsi cinsiyet farkının hastaların çekingenliğini artırdığını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin çoğu fizik muayenenin işeyaradığını bildirmişlerdir. Ders ile ilgili geri bildirimlerde ise öğrencilerin çoğu teorik olarak eksik hissetmediklerini, ancakteoriyi uygulamaya yansıtamadıklarını, bu durumun çözümlenmesi için rol play ve maket üzerinde uygulama şeklindeönerilerde bulunmuşlardır.Sonuç: Öğrencilerin çoğunluğunun fizik muayene ile ilgili çeşitli sorunlar yaşadığı ve bunlara yönelik önerilerin olduğugörülmüştür.
Anahtar Kelime:

The Physical Examination Experience of Nursing Students: A Qualitative Study

Öz:
Aim: The aim of this study was to determine the experience of nursing students in physical examination. Materials and Methods: The study was conducted with a total of 10 students studying in a nursing faculty and taking a physical examination course. The data were collected using a semi-structured interview form consisting of 11 questions evaluating students’ experiences in physical examination. Results: In our study, most of the students defined physical examination as “evaluation of lung sounds” and “evaluation of bowel sounds”. They stated that they pay attention to situations such as explaining and introducing the process before the examination, protecting the privacy and they are not sufficient in physical examination skills and they did not perform a full physical examination before. They reported that they were good at edema assessment, bowel and lung sound listening skills, but bad in the ability to know how to contact the patient. All of the students stated that the gender difference increased the shyness of the patients. Most of the students reported that physical examination works. In the feedback about the course, most of the students suggested that they did not feel theoretically incomplete but they could not apply the theory to practice. In order to solve this problem, they suggested “role play” and “practice on model”. Conclusion: It was seen that the majority of the students experienced various problems related to physical examination and they made some suggestions for them.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SAHAN D, GEZER N (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. , 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
Chicago SAHAN Dilara,GEZER Nurdan Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. (2021): 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
MLA SAHAN Dilara,GEZER Nurdan Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. , 2021, ss.108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
AMA SAHAN D,GEZER N Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. . 2021; 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
Vancouver SAHAN D,GEZER N Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. . 2021; 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
IEEE SAHAN D,GEZER N "Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma." , ss.108 - 117, 2021. 10.31067/acusaglik.833035
ISNAD SAHAN, Dilara - GEZER, Nurdan. "Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma". (2021), 108-117. https://doi.org/10.31067/acusaglik.833035
APA SAHAN D, GEZER N (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(1), 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
Chicago SAHAN Dilara,GEZER Nurdan Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12, no.1 (2021): 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
MLA SAHAN Dilara,GEZER Nurdan Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.12, no.1, 2021, ss.108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
AMA SAHAN D,GEZER N Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021; 12(1): 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
Vancouver SAHAN D,GEZER N Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021; 12(1): 108 - 117. 10.31067/acusaglik.833035
IEEE SAHAN D,GEZER N "Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma." Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12, ss.108 - 117, 2021. 10.31067/acusaglik.833035
ISNAD SAHAN, Dilara - GEZER, Nurdan. "Hemşirelik Öğrencilerinin Fizik Muayeneye Yönelik Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma". Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12/1 (2021), 108-117. https://doi.org/10.31067/acusaglik.833035