Yıl: 2020 Cilt: 26 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 121 - 129 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi

Öz:
Amaç: Bu çalışmanın amacı, Muğla ili Fethiye ilçesinde örtüaltı domates yetiştiriciliği yapan üreticilerin pazarlama yöntemleri üzerine kooperatifleşme eğilimlerini incelemektir.Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Çalışmada 100 domates üreticisi ile görüşülmüş ve üreticiler sahip oldukları örtü altı alana göre 3 gruba ayrılmışlardır. Veriler değerlendirilirken basit ortalamalar, yüzde hesapları, gruplar arası farklar ve Best-Worst analizleri kullanılmıştır.Bulgular: Üreticilerin genel olarak kooperatifçilik bilincinin ve kooperatifleşme isteğinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yörede yaş meyve sebze kooperatifinin kurulmasında, pazarlama hizmetlerinde aktif olarak çalışmak isteyen üretici sayısı ve kurulacak kooperatife üye olmak isteyen üretici sayısının fazla olduğu belirlenmiştir. Üreticilerin, kooperatife üye olmak istemelerindeki en büyük neden fiyat ve pazarlama açısından avantaj sağlayacağını düşünmeleridir. Özgünlük/Değer: Domates üreticilerinin kooperatifçiliğe bakış açıları ortaya konulmuş ve kooperatifleşme eğilimleri incelenmiştir.
Anahtar Kelime: Domates,Pazarlama,Kooperatifçilik

Determining Cooperative Tendencies of Tomato Farmers on Marketıng In Muğla

Öz:
Purpose: The purpose of this study is to investigate the cooperative tendency of greenhouse tomato farmers in the Fethiye district of Muğla province.Design/Methodology/Approach: Data were collected from 100 tomato farmers and divided into groups according to the greenhouse area. Data were evaluated using simple means, percentage calculations, differences between groups and Best-Worst analysis.Findings: It has been determined that farmers of the general awareness of cooperatives and the desire to cooperate are high. If the fresh fruit and vegetable cooperative is established,many farmers want to work during to establish and marketing, actively. And many farmers want to be members. Farmers think that cooperatives have the advantage of price and marketing.Originality/Value: The perspectives of tomato farmers to cooperatives and cooperative tendencies have been analyzed.
Anahtar Kelime: Tomato,,Marketing,,Cooperation,

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Değer H, Özder U, Malkoc F, Yercan M (2020). Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. , 121 - 129.
Chicago Değer Hasan Ceyhun,Özder Utku,Malkoc Filiz,Yercan Murat Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. (2020): 121 - 129.
MLA Değer Hasan Ceyhun,Özder Utku,Malkoc Filiz,Yercan Murat Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. , 2020, ss.121 - 129.
AMA Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. . 2020; 121 - 129.
Vancouver Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. . 2020; 121 - 129.
IEEE Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M "Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi." , ss.121 - 129, 2020.
ISNAD Değer, Hasan Ceyhun vd. "Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi". (2020), 121-129.
APA Değer H, Özder U, Malkoc F, Yercan M (2020). Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tarım Ekonomisi Dergisi, 26(2), 121 - 129.
Chicago Değer Hasan Ceyhun,Özder Utku,Malkoc Filiz,Yercan Murat Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tarım Ekonomisi Dergisi 26, no.2 (2020): 121 - 129.
MLA Değer Hasan Ceyhun,Özder Utku,Malkoc Filiz,Yercan Murat Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tarım Ekonomisi Dergisi, vol.26, no.2, 2020, ss.121 - 129.
AMA Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tarım Ekonomisi Dergisi. 2020; 26(2): 121 - 129.
Vancouver Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tarım Ekonomisi Dergisi. 2020; 26(2): 121 - 129.
IEEE Değer H,Özder U,Malkoc F,Yercan M "Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi." Tarım Ekonomisi Dergisi, 26, ss.121 - 129, 2020.
ISNAD Değer, Hasan Ceyhun vd. "Muğla İlinde Üreticilerin Domates Pazarlaması Üzerine Kooperatifleşme Eğilimlerinin Belirlenmesi". Tarım Ekonomisi Dergisi 26/2 (2020), 121-129.