Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 280 - 305 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.663839 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırma, ortaokul ve liselerde destekleme-yetiştirme kurslarına katılan 300 öğrenci ve 30 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak “Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği” ve “Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, ANOVA, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenci ve öğretmenlerin destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin genel olarak olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Kursların eksik yönlerine ilişkin öğretmenler tarafından en çok dile getirilen sorunlar kurslara yönelik kaynakların bulunmaması, süreç içerisinde öğrencilerin yaptıkları devamsızlıklar, öğrencilerin kurslara karşı ilgisizliği, kurslar hafta içi yapıldığı için öğretmen ve öğrencilerin çok yorgun olması olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: öğretmenler Destekleme ve yetiştirme kursları öğrenciler karma yöntem

Teacher and Student Opinions on Supporting and Training Courses: A Mixed Method Study

Öz:
This study was aimed to determine teachers’ and students’ opinions about supporting/training courses in secondary and high schools. In this study, exploratory sequential design was used. This study was conducted with 300 students and 30 teachers attending supporting/training courses. “Students’ Opinions Scale Concerning Supporting and Training Courses” and “Semi-Structured Interview Form” were used as data collection tools. In data analysis; arithmetic mean, standard deviation, t test, ANOVA, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and descriptive analysis technique were used. It was concluded that students and teachers had positive opinions about supporting/training courses. It was concluded that there are problems such as lack of resources/materials, student absenteeism, students’ lack of interest in courses, and teachers/students feel tired because of the courses being held on weekdays. Resources/material support for the courses can be provided by the Ministry of National Education.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kozikoğlu İ, Özcanlı N (2020). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. , 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
Chicago Kozikoğlu İshak,Özcanlı Nurullah Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. (2020): 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
MLA Kozikoğlu İshak,Özcanlı Nurullah Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. , 2020, ss.280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
AMA Kozikoğlu İ,Özcanlı N Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. . 2020; 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
Vancouver Kozikoğlu İ,Özcanlı N Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. . 2020; 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
IEEE Kozikoğlu İ,Özcanlı N "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması." , ss.280 - 305, 2020. 10.35675/befdergi.663839
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Özcanlı, Nurullah. "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması". (2020), 280-305. https://doi.org/10.35675/befdergi.663839
APA Kozikoğlu İ, Özcanlı N (2020). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15(30), 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
Chicago Kozikoğlu İshak,Özcanlı Nurullah Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15, no.30 (2020): 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
MLA Kozikoğlu İshak,Özcanlı Nurullah Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.15, no.30, 2020, ss.280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
AMA Kozikoğlu İ,Özcanlı N Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(30): 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
Vancouver Kozikoğlu İ,Özcanlı N Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(30): 280 - 305. 10.35675/befdergi.663839
IEEE Kozikoğlu İ,Özcanlı N "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15, ss.280 - 305, 2020. 10.35675/befdergi.663839
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Özcanlı, Nurullah. "Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15/30 (2020), 280-305. https://doi.org/10.35675/befdergi.663839