Yıl: 2021 Cilt: 31 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 419 - 430 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA

Öz:
Tarihsel olarak yaşamı dönüştürülebilir kılan sistematik yapı her dönemi bir önceki deneyimlersürecinin toplamıyla yeni bir rotaya doğru sürüklemektedir. Yirmi birinci yüzyılın toplumsal inşa sürecimodernizmden postmodernizme doğru bir yol izlerken; kamusal alanı katı, buyurgan ve zaman zaman baskıcıolan politik anlayıştan; demokrasi, eşitlik, özgürlük ve yönetilebilir bir toplum idealine yöneltmiştir.Küreselleşen dünyada kapitalizm, toplumsal yaşamı yeni bir alana doğru adım adım yaklaştırmasının yanındainternetin sunmuş olduğu iletişim, haberleşme ve sanal yaşam alanlarında görünür olabilme imkânımodernizmin sınırlarının ötesine geçmeyi başarmıştır. Dünyanın her yerinde insanlar varoluşunun realitesiylesanal kimliği arasında yeni bir bağ kurmaya başlamıştır. Ağ üzerinden oluşturulan sosyal, kurumsal veekonomik ilişkiler neredeyse hiçbir geleneksel sistemin başaramayacağı düzeyde yüksek ve hızlı birperformansa dönüşmektedir. Bu çalışmada dijital yaşamın temel karakteristik yapısına dönüşen vehaberleşme, örgütlenme, kişisel ve kurumsal bir yapı haline gelen sosyal medyanın toplumsal yaşamdakietkileri ve biyo-politik iktidar alanına sunduğu katkıları üzerinde durulacaktır.
Anahtar Kelime:

Social Media As A Postmodern Disclosure Field

Öz:
Historically, the sistematic structure that makes life transformable drags every period towards a new route with the sum of the previous experience process. While the social construction process the 21st century has led to a path from modernism to postmodernism, it has turned the public sphere from a rigid, commanding and sometimes oppressive political understanding into a democracy, equality, freedom and a manageable society ideal. In the globalizing world, capitalism has succeeded in moving beyond the boundaries of modernism within the chance of being visible in the communication, telecommunication and virtual life spaces of the Internet, as well as taking social life towards a new field step by step. In all parts of the world people have begun to establish a new connection between the reality of their existence and their virtual identity. The social, intitutional and economic relations created over the network are transformed into a high and fast performance that almost no traditional system can achieve. In this study, the effects of social media on social life, transforming into a basic characterictic structure of digital life and becoming a communication, organization, personal anda intitutional structure, and its contribution to the field of biopolitical power will be emphasized.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdulhamid, Shafi’i M., Hassan, T. Abdulazeez, Abraham, O., Mohammed, U. (2011), Analyzing Membership Profile Privacy Issues in Online Social Networks, The IUP Journal of Information Technology, 7(3), s. 32-44.
  • Baudrillard, J. (2015), Şeytana Satılan Ruh Yada Kötülüğün Eğemenliği, Çev. Oğuz Adanır, Ankara: Doğubatı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2017a), Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu, Çev. Oğuz Adanır, İstanbul: Doğu Batı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2017b), Tüketim Toplumu: Söylenceleri/Yapıları, Çev. Nilgün Tutal ve Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, P.L., Luckmann, T. (2016), Modernite, Çoğulculuk Ve Anlam Krizi, Çev. Mustafa Derviş Dereli, Ankara: Heretik Yayınları.
  • Demir, Z. (1997), Modern Ve Postmodern Feminizm, İstanbul: İz Yayınları.
  • Dijk, J. V., (2018) , Ağ Toplumu, Çev. Özlem Sakin, İstanbul: Kafka Yayınları.
  • Foucault, M. (2011), Büyük Kapatılma Seçme Yazılar 3, Çev. Işık Ergüden ve Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Habermas, J. (2017), Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çev. Tanıl Bora ve Mithat Sancar, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Hardt, M., Negri, A. (2003), İmparatorluk, Çev. Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Karataş, Ş., Binark, M. (2016), Yeni Medyada Yaratıcı Kültür: Troller Ve Ürünleri ‘Caps’ler, TRT Akademi Dijital Medya Sayısı, Sayı:2 Cilt:1, ss. 426-448.
  • Kızılçelik, S. (1994), Postmodernizm: ‘Modernlik Projesine’ Bir Başkaldırı, Türkiye Günlüğü, Sayı: 30, ss. 86-96.
  • Koçak, C. (2016), Sosyal Medya Bir Tuzak, Https://Vesaire.Org/Zygmunt-Bauman-Sosyal-MedyaBir-Tuzak/, (Erişim Tarihi: 23 Kasım 2018).
  • Korkmaz, A. (2014), Etik Bağlamda Haber Fotoğrafçılığının Manipülasyon ve Propaganda Aracı Olarak Kullanılmasının Değerlendirilmesi, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), s. 26-52.
  • Lyotard, J.,F. (1997), Postmodern Durum, Çev. Ahmet Çiğdem, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Mayer, V., C. K. S. (2013), Büyük Veri: Yaşama, Çalışma Ve Düşünme Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim, İstanbul: Poloma Yayıncılık.
  • Okmeydan, S., B. (2017), Yeni İletişim Teknolojilerini Sorgulamak: Etik, Güvenlik ve Mahremiyetin Kesiştiği Nokta, e-GİFDER, Sayı: 1, s. 347-372.
  • Özsoy, D. (2015), Tweeting political fear: Trolls in Turkey, Journal of History School (JOHS), 12, s. 535-537.
  • Schwartz, M. (2008), The trolls among us, http://nytimes.com/2008/08/03/magazine/03trolls-t.html, (Erişim Tarihi: 27 Kasım 2018).
  • Sennett, R. (2010), Kamusal İnsanın Çöküşü, Çev. Serpil Durak ve Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Şaylan, G. (1996), “Çağdaş Düşünce Akımları: Postmodernizm”, (Ders Notları).
  • Tüfekçi, Z. (2008), Can You See Me Now? Audience and Disclosure Regulation in Online Social Network Sites, Bulletin of Science Tecnology Society, 28(1), s. 20-36.
  • Yüksel, M.,(2003), “Mahremiyet Hakkı ve Sosyo-Tarihsel Gelişimi”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Sayı: 1, ss. 181-213.
  • Zengin, M., Zengin, G., Altunbaş, H. (2015), “Sosyal Medya ve Değişen Mahremiyet: Facebook Mahremiyeti”, e-GİFDER, Sayı: 2, ss. 112-136.
  • Zeka, N. (1990), Yolları Çatallanan Bahçe, Aynalı Gökdelenler, Dil Oyunları Ve Robespierre”, İstanbul: Kıyı Yayınları.
APA Can Y (2021). POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. , 419 - 430.
Chicago Can Yılmaz POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. (2021): 419 - 430.
MLA Can Yılmaz POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. , 2021, ss.419 - 430.
AMA Can Y POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. . 2021; 419 - 430.
Vancouver Can Y POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. . 2021; 419 - 430.
IEEE Can Y "POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA." , ss.419 - 430, 2021.
ISNAD Can, Yılmaz. "POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA". (2021), 419-430.
APA Can Y (2021). POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 419 - 430.
Chicago Can Yılmaz POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 31, no.1 (2021): 419 - 430.
MLA Can Yılmaz POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.31, no.1, 2021, ss.419 - 430.
AMA Can Y POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 31(1): 419 - 430.
Vancouver Can Y POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021; 31(1): 419 - 430.
IEEE Can Y "POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, ss.419 - 430, 2021.
ISNAD Can, Yılmaz. "POSTMODERN BİR İFŞA ALANI OLARAK SOSYAL MEDYA". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 31/1 (2021), 419-430.