Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi

Yıl: 2021 Cilt: 22 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 197 - 243 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.768059 İndeks Tarihi: 02-10-2021

Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi

Öz:
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın geliştirdiği geometri öğretim programlarında hemiçerik hem de öğrenme-öğretme sürecinde yaşanan değişim büyük yankı uyandırmıştır.Fakat bu öğretim programı uzun ömürlü olamamıştır. Tüm sınıflarda uygulanmasıtamamlanamadan öğretim programında tekrar bir revizyona gidilmiştir. Bu çalışmada dabu değişimin neden uzun ömürlü olmadığının öğretmenler açısından incelenmesiamaçlanmaktadır. Çalışma 7 matematik öğretmeniyle yürütülmüştür. Veriler yarıyapılandırılmış mülakatlar, ayaküstü (informal) mülakatlar ve gözlemler yapılaraktoplanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin sahip olduğunu vurguladığı felsefeleriile sınıf içi uygulamalarına yansıttıkları felsefeleri birbiriyle örtüşmediği görülmektedir.Bunun yanı sıra, öğretmenlerin değişime karşı görüşlerini sınıf içi uygulamalarına dayansıttığı izlenmektedir. Ayrıca öğretmenlerin daha çok yapısal kaynaklı nedenlerdendolayı değişime direnç gösterdikleri belirlenmiştir. Öğretim programları geliştirmesürecinde, yaşanması muhtemel değişimler konusunda öğretmenlerin görüşleri alınmalıve onların görüşleri doğrultusunda değişimlere yön verilmelidir. Ayrıca öğretimprogramları geliştirme süreciyle yaşanan değişim konusunda öğretmenler bilgilendirilmelive değişim hakkında onlara bilgi vermek amacıyla toplantılar düzenlenmelidir. Butoplantılar sayesinde öğretmenlerin değişime karşı olan önyargıları kırılmalıdır.
Anahtar Kelime:

Examination of In-Class Practices of Mathematics Teachers Regarding the Proposed Change in the Curriculum

Öz:
The change experienced in both content and learning-teaching processes in geometry teaching programs developed by the Board of Education. However, this curriculum did not last long. Before all of the classes were completed, a revision was made in the curriculum. In this study, it is aimed to examine why this change is not long-lasting in terms of teachers. The study was carried out with 7 mathematics teachers. The data were collected through semi-structured interviews, informal interviews and observations. As a result of the study, it is seen that the philosophies that teachers emphasized that they have and the philosophies they reflect on their classroom practices do not overlap, and that they reflect their views on change in classroom practices. In addition, teachers were found to resist change due to structural reasons. In addition, teachers were found to resist change due to structural reasons. During the development of the curriculum, the opinions of the teachers about the possible changes should be taken and the changes should be directed in line with their views. In addition, teachers should be informed about the change in the curriculum development process and meetings should be held to inform them about the change. Thanks to these meetings, teachers' prejudices against change should be broken.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Akşan Kılıçaslan E, Baki A (2021). Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. , 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
Chicago Akşan Kılıçaslan Elif,Baki Adnan Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. (2021): 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
MLA Akşan Kılıçaslan Elif,Baki Adnan Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. , 2021, ss.197 - 243. 10.29299/kefad.768059
AMA Akşan Kılıçaslan E,Baki A Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. . 2021; 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
Vancouver Akşan Kılıçaslan E,Baki A Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. . 2021; 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
IEEE Akşan Kılıçaslan E,Baki A "Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi." , ss.197 - 243, 2021. 10.29299/kefad.768059
ISNAD Akşan Kılıçaslan, Elif - Baki, Adnan. "Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi". (2021), 197-243. https://doi.org/10.29299/kefad.768059
APA Akşan Kılıçaslan E, Baki A (2021). Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
Chicago Akşan Kılıçaslan Elif,Baki Adnan Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.1 (2021): 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
MLA Akşan Kılıçaslan Elif,Baki Adnan Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.1, 2021, ss.197 - 243. 10.29299/kefad.768059
AMA Akşan Kılıçaslan E,Baki A Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
Vancouver Akşan Kılıçaslan E,Baki A Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 197 - 243. 10.29299/kefad.768059
IEEE Akşan Kılıçaslan E,Baki A "Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.197 - 243, 2021. 10.29299/kefad.768059
ISNAD Akşan Kılıçaslan, Elif - Baki, Adnan. "Öğretim Programında Öngörülen Değişime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (2021), 197-243. https://doi.org/10.29299/kefad.768059