Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık

Yıl: 2021 Cilt: 22 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 105 - 131 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.886199 İndeks Tarihi: 02-10-2021

Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık

Öz:
Tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’deki üniversitelerde de uluslararası öğrenci sayısı heryıl artmaktadır. Farklı bir kültür ve alışılmadık bir ortam ile karşılaşan bu öğrencilersıklıkla yalnızlık duygusu yaşayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, uluslararasıöğrencilerin yalnızlık düzeylerinde, psikolojik sağlamlık ve bilişsel esnekliğinyordayıcılığını belirlemektir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden yordayıcı ilişkiseldesene göre yürütülmüştür. Katılımcılar farklı ülkelerden gelen 55 kadın ve 55 erkek olmaküzere 110 uluslararası üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların 39’u TürkçeÖğretim Merkezinde Türkçe dilini öğrenmekte (TÖMER), 71’i ise fakültede eğitimlerinedevam etmektedir. Veriler, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve BilişselEsneklik Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Veri toplama süreci araştırmacı tarafından, sınıfortamında öğrencilerle yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Öğrencilerin yalnızlıkdüzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve barınma yerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur.Öğrencililerin psikolojik sağlamlıklarının, yalnızlık düzeyleri için negatif bir yordayıcıolduğu; bu yordayıcılık ilişkisinde bilişsel esnekliğin ise tam aracı bir rolü olduğubulunmuştur. Katılımcıların psikolojik sağlamlık düzeyleri yükseldikçe, bilişsel esneklikleride artmakta, bilişsel esneklik düzeyleri artınca ise yalnızlık düzeyleri azalmaktadır.
Anahtar Kelime:

Cognitive Flexibility and Psychological Resilience as Predictors of Loneliness of International University Students

Öz:
As in all the world, the number of international students in universities in Turkey is increasing every year. Faced with a different culture and an unusual environment, these students often experience a sense of loneliness. The aim of this study is to determine the predictive value of psychological resilience and cognitive flexibility in international students' loneliness levels. The research was conducted according to the predictive correlational design, one of the quantitative research designs. Participants consist of 110 international university students, 55 women and 55 men from different countries. 39 of the participants learn the Turkish language at the Turkish Teaching Center, and 71 of them continue their education at faculties. Data were collected through the UCLA Loneliness Scale, the Psychological Resilience Scale, and the Cognitive Flexibility Scale. The data were collected by the researcher in a classroom environment, through face-to-face interviews with the students. It has been found that the loneliness levels of the students do not differ according to gender, class level and accommodation. The psychological resilience of the students is a negative predictor for their level of loneliness; Cognitive flexibility was found to have a full mediating role in this predictive relationship. As the psychological resilience levels of the participants increase, their cognitive flexibility increases, and when their cognitive flexibility levels increase, their level of loneliness decreases.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YELPAZE İ (2021). Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. , 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
Chicago YELPAZE İsmail Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. (2021): 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
MLA YELPAZE İsmail Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. , 2021, ss.105 - 131. 10.29299/kefad.886199
AMA YELPAZE İ Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. . 2021; 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
Vancouver YELPAZE İ Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. . 2021; 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
IEEE YELPAZE İ "Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık." , ss.105 - 131, 2021. 10.29299/kefad.886199
ISNAD YELPAZE, İsmail. "Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık". (2021), 105-131. https://doi.org/10.29299/kefad.886199
APA YELPAZE İ (2021). Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
Chicago YELPAZE İsmail Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.1 (2021): 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
MLA YELPAZE İsmail Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.1, 2021, ss.105 - 131. 10.29299/kefad.886199
AMA YELPAZE İ Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
Vancouver YELPAZE İ Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 105 - 131. 10.29299/kefad.886199
IEEE YELPAZE İ "Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.105 - 131, 2021. 10.29299/kefad.886199
ISNAD YELPAZE, İsmail. "Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Bilişsel Esneklik ve Psikolojik Sağlamlık". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (2021), 105-131. https://doi.org/10.29299/kefad.886199