Yıl: 2021 Cilt: 22 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 299 - 331 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.762751 İndeks Tarihi: 04-10-2021

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi

Öz:
İlkokul dönemindeki çocukların, gelişim dönemleri itibariyle meraklı ve hareketli yapılarıve çevrelerindeki risklerin farkında olmamaları kazaya maruz kalma potansiyleleriniarttırmaktadır. Bu nedenlerle öğretmenlerin temel ilkyardım uygulama bilgi vebecerilerinin kritik bir öneme sahip olduğu düşüncesinden yola çıkılarak çalışmada, sınıföğretmeni adaylarının ilkyardım bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve ilkyardımuygulamalarında doğru bildikleri yanlışların açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmadabetimsel tarama modeli benimsenmiştir. İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversitenin sınıfeğitimi anabilim dalında öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları araştırmanın ulaşılabilirevrenini, bu evreni temsil etmek amacıyla 250 sınıf öğretmeni adayı kolay ulaşılabilirdurum örneklemi kapsamında araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanınverileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Deniz Öztürk (2018)tarafından geliştirilen İlkyardım Bilgi Testi ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizindeistatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler olarakyüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri; verilerin farklılaşmasınınincelenmesinde ise non-parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis Htestleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde Tip 1 hataları kontrol altına almak amacıylaBonferroni düzeltmesi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarınıntemel ilkyardım bilgi düzeylerinin orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Determination of Basic First Aid Knowledge Levels of Primary School Preservice Teachers

Öz:
The inquisitive and active nature of children in the primary school period and their lack of awareness of the risks in their environment increases their potential to be exposed to accidents. For these reasons, teachers' basic first aid knowledge and skills have a critical importance. The descriptive survey model from quantitative research patterns was used in the study. The accessible universe of the research is preservice primary school teachers studying in the department of classroom education of a university in Central Anatolia. To represent this universe, 250 preservice primary school teachers formed the sample for the research within the context of an easily accessible case study. The data for the research were collected with the personal information form prepared by the researchers and the First Aid Knowledge Test developed by Deniz Öztürk (2018). A statistical package program was used for the analysis of research data. Percentage, standard deviation and arithmetic mean values were used as descriptive statistics in data analysis. The MannWhitney U and Kruskal-Wallis H tests, which are non-parametric tests, were used to analyze the differentiation in data. Bonferroni correction was applied to check Type 1 errors in the analysis of the data. It was concluded that the basic first aid knowledge levels of the preservice primary school teachers who participated in the research were at medium level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Demirci Güler M, ALPTEKİN İ (2021). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. , 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
Chicago Demirci Güler Mutlu Pınar,ALPTEKİN İbrahim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. (2021): 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
MLA Demirci Güler Mutlu Pınar,ALPTEKİN İbrahim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. , 2021, ss.299 - 331. 10.29299/kefad.762751
AMA Demirci Güler M,ALPTEKİN İ Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. . 2021; 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
Vancouver Demirci Güler M,ALPTEKİN İ Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. . 2021; 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
IEEE Demirci Güler M,ALPTEKİN İ "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi." , ss.299 - 331, 2021. 10.29299/kefad.762751
ISNAD Demirci Güler, Mutlu Pınar - ALPTEKİN, İbrahim. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi". (2021), 299-331. https://doi.org/10.29299/kefad.762751
APA Demirci Güler M, ALPTEKİN İ (2021). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
Chicago Demirci Güler Mutlu Pınar,ALPTEKİN İbrahim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.1 (2021): 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
MLA Demirci Güler Mutlu Pınar,ALPTEKİN İbrahim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.1, 2021, ss.299 - 331. 10.29299/kefad.762751
AMA Demirci Güler M,ALPTEKİN İ Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
Vancouver Demirci Güler M,ALPTEKİN İ Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 22(1): 299 - 331. 10.29299/kefad.762751
IEEE Demirci Güler M,ALPTEKİN İ "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.299 - 331, 2021. 10.29299/kefad.762751
ISNAD Demirci Güler, Mutlu Pınar - ALPTEKİN, İbrahim. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (2021), 299-331. https://doi.org/10.29299/kefad.762751