Yıl: 2021 Cilt: 41 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1081 - 1119 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sahip oldukları 21. yüzyıl beceri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışma Türkiye’nin doğusundaki bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Çalışmanın evrenini meslek yüksekokulunda öğrenim gören 534 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem ise seçkisiz bir şekilde belirlenen 358 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Çevik & Şentürk (2019) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan ön analizler sonucunda verilerin parametrik test varsayımlarını karşılamadığı görülmüş ve bu sebeple nonparametrik tekniklerden (Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testi) yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sahip oldukları bilgi ve teknoloji okuryazarlığı becerilerinin, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri ile sosyal sorumluluk ve liderlik becerilerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuca ek olarak kariyer bilincinin çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin girişimcilik ve inovasyon becerilerinin ise orta düzeyde yer aldığı belirlenmiştir. Bunun yanında öğrencilerin sahip oldukları 21. yüzyıl beceri düzeylerinin cinsiyet, bölüm, not ortalaması ve baba eğitim durumu değişkenine göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime: Üniversite öğrencileri Demografik değişkenler 21. Yüzyıl becerileri

Investigation of Students' 21st Century Skills in Terms of Various Variables

Öz:
The purpose of the study is to examine the 21st century skill levels of university students in terms of various variables. Quantitative research method was used in this study. Also, this study was conducted at a state university in eastern Turkey. The population of the study was consisted of 534 students studying at the vocational school. The sample was consisted of 358 students who are determined in an unselected manner. “Personal Information Form” and “Multidimensional 21st Century Skills Scale” were used as data collection tools. As a result of the preliminary analysis, since the data did not meet the parametric test assumptions, nonparametric techniques (Mann Whitney U and Kruskal Wallis test) were used. As a result of the research, it was determined that the students' knowledge and technology literacy skills, critical thinking and problem solving skills, social responsibility and leadership skills were at a high level. In addition to this result, it was seen that career awareness is at a very high level. It was determined that students' entrepreneurship and innovation skills were at a medium level. Beside that the students have 21. century skill levels were found to differ according to gender, department, grade point average and father educational level. Various suggestions have been developed in line with the results of the research.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ENGIN A, korucuk m (2021). Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 1081 - 1119.
Chicago ENGIN ALI OSMAN,korucuk murat Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (2021): 1081 - 1119.
MLA ENGIN ALI OSMAN,korucuk murat Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 2021, ss.1081 - 1119.
AMA ENGIN A,korucuk m Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2021; 1081 - 1119.
Vancouver ENGIN A,korucuk m Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2021; 1081 - 1119.
IEEE ENGIN A,korucuk m "Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi." , ss.1081 - 1119, 2021.
ISNAD ENGIN, ALI OSMAN - korucuk, murat. "Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". (2021), 1081-1119.
APA ENGIN A, korucuk m (2021). Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 1081 - 1119.
Chicago ENGIN ALI OSMAN,korucuk murat Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41, no.2 (2021): 1081 - 1119.
MLA ENGIN ALI OSMAN,korucuk murat Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.41, no.2, 2021, ss.1081 - 1119.
AMA ENGIN A,korucuk m Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(2): 1081 - 1119.
Vancouver ENGIN A,korucuk m Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(2): 1081 - 1119.
IEEE ENGIN A,korucuk m "Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, ss.1081 - 1119, 2021.
ISNAD ENGIN, ALI OSMAN - korucuk, murat. "Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41/2 (2021), 1081-1119.