Yıl: 2021 Cilt: 20 Sayı: 80 Sayfa Aralığı: 2276 - 2286 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.862734 İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI

Öz:
Araştırmada, üniversite son sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda akademisyen kavramına yüklenenanlamların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmagrubunun belirlenmesinde kolay örnekleme (Easily Accessible) tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunda, 2019-2020 ders yılında Bingöl Üniversitesinde öğrenim gören 348 üniversite son sınıf öğrencisi yeralmıştır. Araştırmada öğrencilere metafor cümlesi içeren form online ortamda (Mail, WhatsApp) gönderilmiştir.Çalışmada elde edilen verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucundaüniversite son sınıf öğrencileri “akademisyen” kavramı ile ilgili 154 farklı metafor üretmiştir. Üniversite sonsınıf öğrencilerinin oluşturduğu metaforlar benzerlik durumlarına göre kategorileştirildiğinde, 21 ayrı kategori ve3 tema oluşturulmuştur. Üniversite son sınıf öğrencilerinin akademisyen kavramına yönelik oluşturduğu temalarsırasıyla; “rehber olma” (%49,78), “araştırmacı” (%45,98) ve “olumsuz özellikler” (%4,31) gibi temalar altındatoplanmıştır. Üniversite son sınıf öğrencilerinin akademisyen kavramına ilişkin algılarına göre akademisyenleringenellikle, “rehber” ve araştırmacı olarak algılandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Akademisyen, Araştırmacı Metafor, Rehberlik, Üniversite Son Sınıf Öğrencisi,

THE CONCEPT OF ACADEMICIANS FROM THE PERSPECTIVE OF THE SENIOR UNIVERSITY STUDENTS

Öz:
In the study, it was aimed to examine the meanings attributed to the concept of academician in line with the opinions of senior university students. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used. In the determination of the study group, easily accessible technique was used. The study group of this research was 348 senior university students studying at Bingöl University in the 2019-2020 academic year. In the study, the form containing a metaphor sentence was sent to the students online (Mail, WhatsApp). The "content analysis" technique was used in the analysis of the data. As a result of the research, the participants produced 154 different metaphors about the concept of "academician". When the metaphors created by the participants were categorized according to their similarity, 21 different categories and 3 themes were created. The themes created by the participants for the concept of academician are grouped under themes such as "being a guide" (49.78%), "researcher" (45.98%), and "negative characteristics" (4.31%) respectively. According to the participants' perceptions of the concept of academician, it was concluded that academicians are generally perceived as "guides" and “researchers”.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Olgu Sunumu Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMIRBILEK N (2021). ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. , 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
Chicago DEMIRBILEK NESIP ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. (2021): 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
MLA DEMIRBILEK NESIP ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. , 2021, ss.2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
AMA DEMIRBILEK N ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. . 2021; 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
Vancouver DEMIRBILEK N ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. . 2021; 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
IEEE DEMIRBILEK N "ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI." , ss.2276 - 2286, 2021. 10.17755/esosder.862734
ISNAD DEMIRBILEK, NESIP. "ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI". (2021), 2276-2286. https://doi.org/10.17755/esosder.862734
APA DEMIRBILEK N (2021). ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 20(80), 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
Chicago DEMIRBILEK NESIP ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 20, no.80 (2021): 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
MLA DEMIRBILEK NESIP ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.20, no.80, 2021, ss.2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
AMA DEMIRBILEK N ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2021; 20(80): 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
Vancouver DEMIRBILEK N ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2021; 20(80): 2276 - 2286. 10.17755/esosder.862734
IEEE DEMIRBILEK N "ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 20, ss.2276 - 2286, 2021. 10.17755/esosder.862734
ISNAD DEMIRBILEK, NESIP. "ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKADEMİSYEN KAVRAMI". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 20/80 (2021), 2276-2286. https://doi.org/10.17755/esosder.862734