Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme

Yıl: 2020 Cilt: 32 Sayı: 32 Sayfa Aralığı: 32 - 59 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16878/gsuilet.705305 İndeks Tarihi: 06-10-2021

Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme

Öz:
Bu çalışmada konum bildirim özelliği olan fotoğrafik sosyal medyaların bireylerin mekânsal etkileşimlerine ne sağladığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmanınkonusu, yalnızca ziyaret edilen yerlerin bildirilmesine izin veren uygulamalar yerineInstagram ve Facebook gibi mekânların görsel temsillerinin yer aldığı ve konumlarınınbildirilebildiği fotoğrafik sosyal medyalardır. Değişim programına katılmış öğrencilerin, yurtdışına gitmeden önce sosyal medyadan nasıl faydalandıkları, gittiklerinde isemekânsal tecrübelerini sosyal medyada nasıl aktardıkları, araştırmanın temel sorunsallarıdır. Niteliksel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşmeden faydalanılarak23–30 yaş aralığında 18 kişi ile görüşülmüştür. Bulgulara göre birey, mekânlara dairüretilmiş toplumsal anlamlara öznel deneyimini koyarak sosyal medya uygulamalarında aktarmaktadır. Sosyal medya, mekânlara dair deneyimlere yön veren bir mecragibi görünse de mekân konumlarının ve fotoğraflarının paylaşılmasına imkân tanıyarak bireylerin kendi anlamlı yerlerini anlatmalarını, kimliklerini mekânlar aracılığıylasunmalarını, mekân üzerinden iletişim kurmalarını sağlamaktadır.
Anahtar Kelime:

Spatial Interaction on Social Media: A Review on Students Participated in Exchange Program

Öz:
This research aims to reveal what photographic social media with location notification services have brought the spatial interac-tion of individuals. Photographic social media such as Instagram and Facebook, where visual representations of places and their loca-tions can be shared, are subject to this research instead of appli-cations that allow reporting only visited places. How students who participated in an exchange program benefited from social media before going abroad, and how they revealed their spatial experienc-es in social media when they went, are the main problems of study. As one of the qualitative research methods, in-depth interviews were conducted with 18 people aged 23 to 30 years. According to the findings, the individual puts subjective experience to the social-ly generated meanings of place and conveys them in social media applications. While social media seems to be a channel that directs experiences about the spaces, allowing individuals to share loca-tion and photographs of the places, they also allow to express their meaningful places, to present their identities through places, and to communicate through space.
Anahtar Kelime:

Interaction spatiale dans les médias sociaux: une étude sur les étudiants participant au programme d’échange

Öz:
Dans cette recherche, le but est de révéler que les médias sociaux photo-graphiques (photographic social media), tels qu’Instagram et Facebook, qui donnent aux utilisateurs la possibilité d’indiquer leurs positions, leur fournissent en même temps une espace pour interactions spatiales. Au lieu des applications permettant de signaler uniquement les lieux visités, le sujet de recherche est les médias sociaux photographiques où des représentations visuelles des lieux et de leurs locations peu-vent être partagés. Les principales problématiques portent sur comment les étudi-ant/e/s ayant participé à un programme d’échange bénéficient des médias sociaux avant leur départ à l’étranger et comment ils transfèrent leurs expériences spatiales sur les médias sociaux. Parmi les méthodes de recherche qualitatives, la méthodolo-gie de recherche fut des entretiens approfondis menés avec 18 personnes âgées de 23 à 30 ans. Selon les résultats, l’individu apporte une expérience subjective aux sig-nifications socialement générées des lieux et les transmet aux médias sociaux. Alors que les médias sociaux semblent être un médium qui dirige les expériences sur les espaces, en permettant aux individus le partage de location et de photographies des lieux, ils leur permettent également d’exprimer leurs lieux significatifs, de présenter leur identité à travers des lieux et de communiquer à travers l’espace.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anastasiadou, C. ve Migas, N. (2016). Individualising the Tourist Brochure: Re-configuring Tourism Experiences and Transforming the Classic Imagemaker. Mediating the Tourist Experience içinde (123- 139). Londra: Routledge.
  • Appadurai, A. (2001). Globalization. Durham: Duke University Press.
  • Aziz, A. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: No-bel Yayın Dağıtım.
  • Barthes, R. (1996) Camera Lucida. (R. Akçakaya, Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • Carter, M. J. ve Fuller, C. (2015). Symbolic interactionism. Sociopedia. isa, 1, 1–17.
  • Caton, K. ve Santos, C. A. (2008). Closing The Hermeneutic Circle? Photographic Encounters With The Other. Annals of Tourism Research, 35(1), 7–26.
  • Casey, E. S. (2001). Body, Self and Landscape. P. C. Adams, (Ed.), Textures of Place içinde (s. 403–425). Minnesota: University of Minnesota Press
  • Castells, M. (2005). Enformasyon Çağı, Ekonomi, Toplum ve Kültür 1. Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi. (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Certeau, M. (2008). Gündelik Hayatın Keşfi I. L. (A. Özcan, Çev.). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Cresswell, T. (2004). Place: A Short Introduction. Londra: Wiley.
  • Culler, J. (2009). Turizmin Göstergebilimi. Cogito, 59, 95–112.
  • De Souza e Silva, A. (2006). From Cyber To Hybrid: Mobile Technologies As In-terfaces Of Hybrid Spaces. Space and Culture, 9(3), 261–278.
  • De Souza e Silva, A. ve Frith, J. (2013) Re-Narrating the City Through the Presen-tation of Location. J. Farman, (Ed.), The Mobile Story: Narrative Practices with Locative Technologies içinde (s. 34 -50). Londra: Routledge.
  • Despard, E. (2015). Photographic Social Media, Designed Landscapes and Ur-ban, Place based Visibilities: In Search of Friction. Journal of Aesthetics & Cultu-re, 7(1), 28–42.
  • Erdoğan, İ. (2007). Pozitivist Metodoloji. Ankara: Erk Yayınları.
  • Frith, J. (2014). Communicating Through Location: The Understood Meaning of the Foursquare Check‐ In. Journal of Computer Mediated Communication, 19(4), 890–905.
  • Giddens, A. (1994). Modernliğin Sonuçları. (E. Kuşdil, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Ya-yınları.
  • Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (3. Baskı). (B. Cezar, Çev.). İstanbul: Metis.
  • Gordon, E. ve De Souza e Silva, A. (2011). Net Locality: Why Location Matters in A Networked World. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Haldrup, M. ve Larsen, J. (2003). The Family Gaze. Tourist Studies, 3(1), 23–46.
  • Halegoua, G. R. (2020). The Digital City: Media and the Social Production of Place (Vol. 4). NYU Press.
  • Harvey, D. (1997). Postmodernliğin Durumu. (S. Savran, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Hjorth, L. ve Pink, S. (2014). New Visualities And The Digital Wayfarer: Recon-ceptualizing Camera Phone Photography And Locative Media. Mobile Media & Communication, 2(1), 40–57.
  • Hochman, N. ve Manovich, L. (2013). Zooming into an Instagram City: Reading The Local Through Social Media. First Monday, 18(7).
  • Hochman, N., Manovich, L. ve Yazdani, M. (2014). On Hyper-Locality: Perforğan Yayınları.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. Londra: Pion.
  • Robinson, P. (2016). Developping E-meditazed Gaze. Lester, J. A. ve Scarles, C. (Ed.), Mediating The Tourist Experience içinde (155–170). Londra: Routledge.
  • Salmond, M. (2016): The Mediation and Fetishisation of the Travel Experience. Lester, J. A. ve Scarles, C. (Ed.) Mediating The Tourist Experience içinde (189– 208). Londra: Routledge.
  • Schwartz, R. ve Halegoua, G. R. (2015). The spatial self: Location-based identity performance on social media. New media & society, 17(10), 1643–1660.
  • Sontag, S. (2010). Fotoğraf Üzerine. (O. Akınhay, Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Thielmann, T. (2010). Locative Media And Mediated Localities. Aether: The Jour-nal Of Media Geography, 5(1), 1–17.
  • Tokgöz-Şahoğlu, C. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Ko-num Paylaşım Motivasyonları: Foursquare ve Swarm Üzerine Nitel Bir Araştırma. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, (29), 257–278.
  • Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) (2012). Sosyo-Ekonomik Statü Ölçeği. Eri-şim 23 Ocak 2020, https://tuad.org.tr/upload/dosyalar/SES_Projesi.pdf
  • Urbain, D. J. (2009). Yolcu ve İkizi ya da “Sahte” Karmaşası, Cogito, 50, 67–74.
  • Urry, J. (2009). Mekânları Tüketmek. (R. G. Öğdül, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayın-ları.
  • Urry, J., ve Larsen, J. (2011). The Tourist Gaze 3.0. Beverly Hills, California: Sage.
  • Van Dijck, J. (2011). Flickr And The Culture Of Connectivity: Sharing Views, Ex-periences, Memories. Memory Studies, 4(4), 401–415.
  • Wilken, R. (2014). Places Nearby: Facebook As A Location-Based Social Media Platform. New Media & Society, 16(7), 1087–1103.
  • Withers, C. (2009). Place and the “Spatial Turn” in Geography and in History. Journal of the History of Ideas, 70(4), 637–658. Erişim 07 Mart 2018, http:// www.jstor.org/stable/20621915
  • Zimmermann, S. (2007). Media Geographies: Always Part Of The Game. Aether: The Journal of Media Geography, 1, 59–62.
APA Aydoğan B (2020). Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. , 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
Chicago Aydoğan Betül Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. (2020): 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
MLA Aydoğan Betül Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. , 2020, ss.32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
AMA Aydoğan B Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. . 2020; 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
Vancouver Aydoğan B Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. . 2020; 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
IEEE Aydoğan B "Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme." , ss.32 - 59, 2020. 10.16878/gsuilet.705305
ISNAD Aydoğan, Betül. "Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme". (2020), 32-59. https://doi.org/10.16878/gsuilet.705305
APA Aydoğan B (2020). Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. İleti-ş-im, 32(32), 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
Chicago Aydoğan Betül Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. İleti-ş-im 32, no.32 (2020): 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
MLA Aydoğan Betül Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. İleti-ş-im, vol.32, no.32, 2020, ss.32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
AMA Aydoğan B Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. İleti-ş-im. 2020; 32(32): 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
Vancouver Aydoğan B Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme. İleti-ş-im. 2020; 32(32): 32 - 59. 10.16878/gsuilet.705305
IEEE Aydoğan B "Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme." İleti-ş-im, 32, ss.32 - 59, 2020. 10.16878/gsuilet.705305
ISNAD Aydoğan, Betül. "Sosyal Medyada Mekânsal Etkileşim: Değişim Programına Katılmış Öğrenciler Üzerine Bir İnceleme". İleti-ş-im 32/32 (2020), 32-59. https://doi.org/10.16878/gsuilet.705305