Yıl: 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 94 - 110 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16916/aded.826904 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi

Öz:
Bu araştırmada ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin sözlü anlatım öz yeterlik algı düzeyinibelirlemek ve söz konusu algıya cinsiyet, kardeş sayısı, baba ve anne eğitim düzeyi, evde bulunankitap sayısı, günlük okunan ortalama kitap sayfa sayısı, bir önceki yıla ait Türkçe dersi başarıpuanı, günlük genel ağ kullanma sıklığı ve günlük televizyon izleme sıklığı değişkenlerinin etkisinibelirlemek amaçlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan tarama yöntemininkullanıldığı çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde ortaokulda öğrenim gören 593sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları ortaokul sözlüanlatım öz yeterlik algı ölçeği ve kişisel bilgi formundan oluşmaktadır. Araştırmada ulaşılanbulgular; öğrencilerin sözlü anlatım öz yeterlik algılarının orta düzeyde olduğunu; söz konusualgılarının kardeş sayısı ve genel ağ kullanma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılıkgöstermediğini ancak diğer değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime:

The Effect of Various Variables on the Perception of Verbal Lecture Self-Efficacy of Secondary School Students

Öz:
In this study, it was aimed to determine the level of verbal lecture self-efficacy perception of secondary school eighth grade students and to specify the effect of gender, the number of siblings, father and mother’s educational level, the number of books in the house, average number of book pages read daily, Turkish course success score in the previous year, daily general network usage frequency and the effect of the variables of average television time watched daily. The study using survey research methodology, which is one of the quantitative research approaches, was conducted with 593 eighth grade students studying at secondary school in the fall semester of the 2019-2020 academic years. The data collection tools of the research consist of secondary school verbal lecture self-efficacy perception scale and personal information form. The results obtained in the study show that students' perceptions of verbal lecture self-efficacy are moderate; their perceptions do not differ significantly according to the number of siblings and the frequency of using the general network, but they differ significantly when compared to other variables.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Demir S, Börekçi M (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. , 94 - 110. 10.16916/aded.826904
Chicago Demir Selvi,Börekçi Muhsine Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. (2021): 94 - 110. 10.16916/aded.826904
MLA Demir Selvi,Börekçi Muhsine Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. , 2021, ss.94 - 110. 10.16916/aded.826904
AMA Demir S,Börekçi M Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. . 2021; 94 - 110. 10.16916/aded.826904
Vancouver Demir S,Börekçi M Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. . 2021; 94 - 110. 10.16916/aded.826904
IEEE Demir S,Börekçi M "Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi." , ss.94 - 110, 2021. 10.16916/aded.826904
ISNAD Demir, Selvi - Börekçi, Muhsine. "Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi". (2021), 94-110. https://doi.org/10.16916/aded.826904
APA Demir S, Börekçi M (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(1), 94 - 110. 10.16916/aded.826904
Chicago Demir Selvi,Börekçi Muhsine Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi 9, no.1 (2021): 94 - 110. 10.16916/aded.826904
MLA Demir Selvi,Börekçi Muhsine Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.9, no.1, 2021, ss.94 - 110. 10.16916/aded.826904
AMA Demir S,Börekçi M Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2021; 9(1): 94 - 110. 10.16916/aded.826904
Vancouver Demir S,Börekçi M Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2021; 9(1): 94 - 110. 10.16916/aded.826904
IEEE Demir S,Börekçi M "Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9, ss.94 - 110, 2021. 10.16916/aded.826904
ISNAD Demir, Selvi - Börekçi, Muhsine. "Ortaokul Öğrencilerinin Sözlü Anlatım Öz Yeterlik Algılarına Çeşitli Değişkenlerin Etkisi". Ana Dili Eğitimi Dergisi 9/1 (2021), 94-110. https://doi.org/10.16916/aded.826904